در گزارش نجوا از نوتیفیکیشن‌های ارسال‌شده در دوران کرونا چه شاخص‌هایی بررسی شده است؟

چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
«نجوا»،‌ پرطرفدارترین پلتفرم ارسال پوش‌نوتیفیکیشن، گزارشی از «عملکرد سرویس پوش‌نوتیفیکیشن در دوران کرونا» منتشر کرده است.
تبلیغات

در گزارش نجوا، نوتیفیکیشن‌هایی بررسی شده‌اند که در بازه‌ی اول بهمن ۱۳۹۸ تا پایان فروردین ۱۳۹۹ ارسال شده‌اند و در عنوان یا متن یا لینک صفحه‌ی فرود آن‌ها کلیدواژه‌های مرتبط با کرونا آمده است. آمار ارائه‌شده در این گزارش مواردی ازجمله نرخ کلیک و میزان ارسال آن‌ها در‌مقایسه‌با نوتیفیکیشن‌های با موضوعات دیگر را دربرمی‌گیرد.

در‌حال‌حاضر، نجوا به بیش از چهارهزار وب‌سایت و اپلیکیشن خدمات ارسال پوش‌نوتیفیکیشن ارائه می‌دهد و تعداد کاربران آن به بیش از ۸۰ میلیون کاربر فعال در ماه رسیده است. این گزارش با تحلیل داده‌های حاصل از رفتار مشتریان نجوا و کاربران آن‌ها تهیه شده است و این داده‌ها را در قالب جداول و نمودارهای مقایسه‌ای دراختیار صاحبان کسب‌وکارها و علاقه‌مندان دیجیتال مارکتینگ قرار می‌دهد. 

مطابق این گزارش، در بازه‌ی سه‌ماهه‌ی اوج شیوع کرونا، بیش از یک‌میلیارد پوش‌نوتیفیکیشن از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مشترک سرویس نجوا ارسال شده و بیش از ۱۹ میلیون کلیک از جانب کاربران دریافت کرده است. نرخ کلیک بر ارسال موفق (CTR) درباره‌ی نوتیفیکیشن‌های مربوط به کرونا به‌طور متوسط ۱/۷۴ درصد بوده که درمقایسه‌با سایر نوتیفیکیشن‌ها حدودا ۱/۵ برابر شده است.

نجوا

 از بخش‌های جالب گزارش نجوا می‌توان به «ابرکلمات» نوتیفیکیشن‌های مربوط به کرونا در بازه‌ی مدنظر اشاره کرد. درادامه، نمودارهایی از رشد تعداد نوتیفیکیشن‌های ارسالی در این بازه‌ی زمانی ارائه شده که این آمار را با نوتیفیکیشن‌های دیگر مقایسه می‌کند.

به‌علاوه میزان ارسال و کلیک دریافتی نوتیفیکیشن‌ها در مقیاس زمان نیز بررسی شده است. مطابق گزارش، بیشترین میزان ارسال روزانه‌ی نوتیفیکیشن در میانه‌ی اسفند ۱۳۹۸ بوده است که نگرانی‌ها از شیوع بیماری نیز به‌تازگی به اوج خود رسیده بود.

گزارش نجوا دلیل اقبال بیشتر کاربران به پوش‌نوتیفیکیشن‌های مربوط به کرونا را انتخاب متناسب‌تر محتوای پوش‌نوتیفیکیشن‌های وب‌سایت‌ها و کسب‌وکارها در این دوران می‌شمارد. اطلاع‌رسانی درباره‌ی اخبار کرونا و ارسال توصیه‌های پزشکی و بهداشتی و معرفی خدمات ویژه‌ی کسب‌وکارها به مشتریان در دوران قرنطینه ازجمله محتواهای برگزیده و مناسب ارزیابی شده‌اند. افزایش استفاده‌ی مردم از اینترنت در روزهای قرنطینه که اهمیت ابزارهای آنلاین اطلاع‌رسانی را دوچندان کرده است، از دیگر عوامل بهبود آمار نوتیفیکیشن‌های مرتبط با کرونا است.

این گزارش می‌تواند برای تمام کسب‌وکارهای آنلاین و وب‌سایت‌هایی که از سرویس پوش نوتیفیکیشن استفاده می‌کنند و تمامی علاقه‌مندان حوزه‌ی تبلیغات آنلاین جالب و مفید باشد.

«گزارش نجوا از نوتیفیکیشن‌های ارسال‌شده در دوران کرونا» را می‌توانید از اینجا دانلود کنید یا در اینجا بخوانید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات