هدفون‌های فری بادز 3i هواوی و مجیک ایربادز آنر معرفی شدند

چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
مطالعه 5 دقیقه
شب گذشته، هواوی دو هدفون توگوشی جدید با نام‌های فری‌بادز 3i و آنر مجیک ایربادز معرفی کرد که در دسته‌ی هدفون‌های کاملا بی‌سیم جای می‌گیرند و قیمتی مقرون‌به‌صرفه دارند.
تبلیغات

هواوی با برگزاری مراسم آنلاین کوتاهی محصولات جدیدش شامل دو گوشی و یک تبلت و دو هدفون توگوشی را رونمایی کرد. هدفون جدید این شرکت ویژه‌ی بازارهای اروپایی است و فری‌بادز ۳ آی (Huawei FreeBuds 3i) نام دارد و در دسته‌ی هدفون‌های کاملا بی‌سیم بلوتوثی جای می‌گیرد. این هدفون را می‌توان مدل ارتقایافته‌ی فری‌بادز ۳ به‌شمار آورد که هواوی سال گذشته در مراسم IFA برلین با قابلیت لغو نویز رونمایی کرده بود.

هدفون فری‌بادز ۳ ضمن پشتیبانی از شارژ بی‌سیم، از فناوری القای استخوانی (Bone Conduction) پشتیبانی می‌کرد. هدایت استخوانی یا القای استخوانی نوعی فناوری خاص است که با ارتعاشات استخوان جمجمه، صدا را به گوش داخلی منتقل می‌کند. هدفون فری‌بادز ۳ هواوی چهار ساعت به‌طور مداوم موسیقی پخش می‌کرد که این میزان به‌لطف کیس شارژ به ۲۰ ساعت می‌رسید.

هدفون توگوشی جدید فری‌بادز 3i از فناوری لغو نویز (نویز کنسلینگ) پشتیبانی می‌کند و بدین‌ترتیب، می‌توان از آن به‌عنوان رقیبی برای ایرپادز پور اپل یاد کرد. با نگاهی کلی به تصاویر فری‌بادز 3i، متوجه می‌شویم طراحی این هدفون جدید بسیار آشنا به‌نظر می‌رسد. هواوی احتمالا هنگام طراحی فری‌بادز 3i تا حد زیادی از ایرپادز پرو اپل الهام گرفته است. فری‌بادز ۳ آی به‌طورکلی به فری‌بادز لایت نیز شباهت بسیاری دارد. هواوی فری‌بادز لایت را مارس سال گذشته به‌همراه گوشی‌های خانواده‌ی پی ۳۰ رونمایی کرده بود.

هواوی فری بادز 3 آی / Huawei FreeBuds 3i

هدفون فری‌بادز 3i هواوی

هدفون فری‌بادز ۳ آی هواوی به سه میکروفون مجهز است که دو مورد از آن‌ها رو به بیرون و میکروفون دیگر رو به قسمت داخلی هدفون قرار گرفته است. این سه میکروفون در همکاری با یکدیگر امکان استفاده از قابلیت لغو نویز را فراهم می‌کنند و باعث می‌شوند درنهایت کیفیت تماس افزایش یابد. فری‌بادز 3i هواوی از این لحاظ به هدفون توگوشی گلکسی بادز پلاس سامسونگ شباهت دارد؛ بااین‌حال، هدفون هواوی ارزان‌قیمت‌تر است.

نکته‌ی مهم دیگر این است که هدفون فری‌بادز 3i هواوی از فناوری لغو نویز برای حذف صداهای محیط استفاده می‌کند که نهایت شدتش ۳۲ دسی‌بل است. بااین‌حال، بهره‌مندی این هدفون از لغو نویز باعث شده است عمر باتری کمتری داشته باشد. هواوی می‌گوید فری‌بادز 3i پس از هربار شارژ کامل تا سه‌و‌نیم ساعت به‌طور مداوم موسیقی پخش می‌کند. درضمن اگر با هدفون خود با بقیه تماس بگیرید، مدت‌ شارژدهی به دوونیم ساعت کاهش پیدا می‌کند. فری‌بادز 3i کیس شارژ نیز دارد که شارژدهی هدفون را هنگام گوش‌دادن به موسیقی به ۱۴/۵ ساعت و هنگام برقراری تماس به ۱۰/۵ ساعت افزایش می‌دهد. کیس فری‌بادز 3i در ۱۱۵ دقیقه کاملا شارژ می‌شود. درضمن، خود هدفون‌ها هنگامی‌که در داخل کیس قرار بگیرند، پس از حدودا یک ساعت شارژ می‌شوند.

آنر مجیک ایربادز / Honor Magic Earbuds

هدفون مجیک ایربادز آنر

برای کنترل پخش موسیقی در فری‌بادز 3i می‌توانید به روش‌های مختلفی روی هریک از هدفون‌ها ضربه بزنید. اگر انگشت خود را روی هدفون نگه دارید، قابلیت لغو نویز فعال (ANC) روشن یا خاموش می‌شود؛ اگر دوبار پشت سرهم روی هدفون ضربه بزنید، موسیقی پخش یا متوقف می‌شود و نیز می‌توانید به تماس‌ها جواب دهید یا آن‌ها را قطع کنید. همچنین اگر هدفون را از گوش دربیاورید، موسیقی متوقف می‌شود و به‌محض قراردادن مجدد‌، پخش موسیقی ادامه می‌یابد.

هواوی در جعبه‌ی هدفون جدیدش چهار سَری سیلیکونی با اندازه‌ی مختلف جای داده است تا فری‌بادز 3i به‌راحتی در همه‌ی گوش‌ها جای بگیرد. به‌علاوه، هدفون فری‌بادز 3i درایور ۱۰ میلی‌متری داینامیک دارد و به‌لطف گواهی IPX4، دربرابر نفوذ آب مقاوم است.

هدفون FreeBuds 3i هواوی قرار است ۲۰ مه ۲۰۲۰ (۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹) در رنگ سفید ازطریق فروشگاه رسمی این شرکت با قیمت ۸۹/۹۹ پوند روانه‌ی بازار بریتانیا شود. هواوی همچنین گفته است ۱۷ جون ۲۰۲۰ (۲۸ خرداد ۱۳۹۹) قصد دارد این هدفون را در برخی فروشگاه‌های منتخب و متفرقه عرضه کند. در این تاریخ، مدل دیگری از هدفون با رنگ مشکی نیز عرضه خواهد شد.

مشخصات فنی هدفون فری‌بادز 3i هواوی

ابعاد

۴۱/۸ در ۲۳/۷ در ۱۹/۸ میلی‌متر (خود هدفون)

۸۰/۷ در ۳۵/۴ در ۲۹/۲ میلی‌متر (کیس شارژ)

وزن

حدودا ۵/۵ گرم (هر یک از هدفون‌ها)

حدودا ۵۱ گرم (کیس شارژ)

نوع

توگوشی، کاملا بی‌سیم، بلوتوثی

فناوری لغو نویز

پشتیبانی از لغو نویز فعال (ANC) هنگام برقراری تماس و پخش موسیقی

مدت‌زمان شارژ

حدودا یک ساعت (خود هدفون)

حدودا ۱۱۵ دقیقه (کیس شارژ)

ظرفیت باتری

۳۷ میلی‌آمپرساعت (هریک از هدفون‌ها)

۴۱۰ میلی‌آمپرساعت (کیس شارژ)

درایور

۱۰ میلی‌متری

بلوتوث

نسخه‌ی ۵، پشتیبانی از A2DP 1.3 و 

HFP 1.6 و AVRCP 1.5

کیس شارژ

سیمی، امکان شارژ ازطریق کابل 

USB Type-C

رنگ‌بندی

سفید، مشکی

(رنگ مشکی هدفون ماه آینده عرضه می‌شود)

قیمت

۸۹/۹۹ پوند

فری‌بادز ۳ آی تنها هدفون جدیدی نیست که به‌تازگی معرفی شده است. آنر، یکی از زیربرندهای شناخته‌شده‌ی هواوی، نیز هدفونی جدید برای بازار اروپا معرفی کرده است. این هدفون که با نام آنر مجیک ایربادز (Honor Magic Earbuds) شناخته می‌شود، در دسته‌ی هدفون‌های کاملا بی‌سیم جای می‌گیرد که معرفی اولیه‌ی آن به فوریه برمی‌گردد. آنر در آن زمان، مشخصات مربوط‌ به مجیک ایربادز را با رسانه‌ها به‌اشتراک گذاشته بود؛ اما از تاریخ عرضه‌ی آن اطلاعی نداشتیم. این شرکت شب گذشته سرانجام مجیک ایربادز را به بازار عرضه کرد. 

آنر مجیک ایربادز / Honor Magic Earbuds

هدفون مجیک ایربادز آنر

مجیک ایربادز نیز شباهت زیادی به هواوی فری‌بادز 3i دارد و از فناوری لغو نویز پشتیبانی می‌کند. در مجیک ایربادز آنر، استفاده از درایور ۱۰ میلی‌متری و باتری ۳۷ میلی‌آمپرساعتی و کیس شارژ باتری ۴۱۰ میلی‌آمپرساعتی را شاهد هستیم. مجیک ایربادز به‌طورکلی همان قابلیت‌های فری‌بادز 3i را ارائه می‌دهد. 

مشخصات فنی هدفون مجیک ایربادز آنر

ابعاد

۴۱/۸ در ۲۳/۷ در ۱۹/۸ میلی‌متر (خود هدفون)

۸۰/۷ در ۳۵/۴ در ۲۹/۲ میلی‌متر (کیس شارژ)

وزن

حدودا ۵/۴ گرم (هریک از هدفون‌ها)

حدودا ۵۱ گرم (کیس شارژ)

نوع

توگوشی، کاملا بی‌سیم، بلوتوثی

فناوری لغو نویز

پشتیبانی از لغو نویز فعال (ANC) ‌هنگام برقراری تماس و پخش موسیقی

مدت‌زمان شارژ

حدودا یک ساعت (خود هدفون)

حدودا ۱۱۵ دقیقه (کیس شارژ)

ظرفیت باتری

۳۷ میلی‌آمپرساعت (هر یک از هدفون‌ها)

۴۱۰ میلی‌آمپرساعت (کیس شارژ)

درایور

۱۰ میلی‌متری

بلوتوث

نسخه‌ی ۵، پشتیبانی از A2DP 1.3 و 

HFP 1.6 و AVRCP 1.5

کیس شارژ

سیمی، امکان شارژ ازطریق کابل 

USB Type-C

رنگ‌بندی

سفید، آبی

قیمت

۹۹ پوند

طبق اعلام رسمی هواوی، هدفون آنر مجیک ایربادز از امروز در فرانسه و هلند و آلمان با قیمت ۹۹ یورو دردسترس قرار دارد. آنر همچنین می‌خواهد این هدفون را ۲۱ مه ۲۰۲۰ (۱ خرداد ۱۳۹۹) با قیمت ۹۹ پوند در رنگ‌های سفید و آبی روانه‌ی بازار بریتانیا کند. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی هواوی فری‌بادز 3i و آنر مجیک ایربادز چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات