سونی احتمالا ژوئن امسال دوربین بدون آینه فول فریم جدیدی را معرفی می‌کند

چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌های اخیر می‌گویند سونی قصد دارد به‌زودی در ماه ژوئن از یک دوربین بدون آینه‌ی فول فریم جدید پرده‌برداری و چند ماه بعد آن را عرضه کند.
تبلیغات

طرفداران سونی از مدت‌ها پیش منتظر عرضه‌ی دوربین Sony a7S III بوده‌اند؛ دوربینی که هنوز به‌صورت رسمی معرفی نشده، اما انتظارات از آن بسیار بالا رفته است. از a7S III به‌عنوان دوربینی خاص یاد می‌شود که بارها معرفی آن به‌تأخیر افتاده است. تاکنون شایعه‌های متعددی را در رابطه با a7S III شنیده‌ایم؛ اگر شایعه‌ی جدید منتشرشده از سوی منابع آگاه رنگ حقیقت به‌خود بگیرد، دوربین سونی a7S III احتمالا در آینده‌ای نزدیک از راه می‌رسد.

خبرگزاری سونی آلفا رومرز به‌تازگی در دو گزارش جدید مدعی شده که توانسته به اطلاعاتی جدید درمورد دوربین موردانتظار ژاپنی‌ها دست پیدا کند. سونی آلفا رومرز ادعاهای جدید را به‌نقل از «منابعی قابل‌اعتماد» که پیش‌تر توانسته‌اند اخباری صحیح از سونی فاش کنند، مطرح کرده است. در گزارش نخست که تاریخ انتشار آن به چند روز پیش برمی‌گردد، سونی آلفا رومرز مدعی شده است یکی از منابع قابل‌اعتمادش که سابقه‌ی خوبی در زمینه‌ی افشای اطلاعات صحیح دارد، گفته سونی قصد دارد a7S III را در اواخر ماه ژوئن ۲۰۲۰ (اوایل تیر ۱۳۹۹) معرفی و سپس آن را «تا اواخر تابستان امسال» عرضه کند. 

در آن زمان رسانه‌های زیادی به پوشش شایعه‌ی سونی آلفا رومرز نپرداختند، زیرا ادعاهای مطرح‌شده تنها از سوی یک منبع به‌دست آمده بودند. با این‌حال امروز یکی دیگر از منابع این خبرگزاری به افشای اطلاعاتی جدید درمورد تاریخ معرفی دوربین a7S III پرداخت. او به خبرگزاری سونی آلفا رومرز گفته است که «سونی در ماه‌ ژوئن امسال (خرداد و تیر ۱۳۹۹) حداقل یک دوربین بدون آینه‌ی فول فریم و یک لنز فول فریم جدید را رونمایی خواهد کرد». با در نظر گرفتن این‌ حقیقت که دو شایعه‌ی یادشده با یک‌دیگر تداخل دارند، می‌توانیم اعلام کنیم که احتمالا سونی چنین برنامه‌ای برای ماه ژوئن تدارک دیده است.

احتمال می‌دهیم دوربین بدون آینه‌ی فول فریم موردبحث، همان a7S III باشد؛ با این‌حال برخی شایعه‌ها گفته‌اند که از این دوربین با نام a7 IV یاد می‌شود. سونی آلفا رومرز در گزارش خود می‌گوید لنز فول فریم یادشده قرار است لنز G Master با فاصله‌ی کانونی ۲۴-۱۲ میلی‌متر و دیافراگم f/2.8 باشد. بدون شک عرضه‌ی هر یک از محصولاتی که درمورد آن‌ها بحث کردیم، می‌تواند طرفداران سونی را به‌وجد بیاورد. 

گفته می‌شود سونی قصد دارد محصولات جدیدش را از طریق برگزاری رویدادی آنلاین در ماه ژوئن پیش‌رو رونمایی کند. منابع خبرگزاری سونی آلفا رومرز گفته‌اند که این شرکت ژاپنی در مراسم ماه ژوئن چندین سورپرایز برای طرفداران دارد. این‌که سورپرایزهای سونی شامل چه مواردی هستند فعلا به‌طور دقیق مشخص نیست و البته در حال حاضر اهمیت چندانی هم ندارد. تمامی آنچه کاربران سونی برای‌شان اهمیت دارد، عرضه‌ی دوربین a7S III است. دوربین موردبحث سونی احتمالا به‌عنوان رقیب جدی پاناسونیک SH1 و کانن EOS R5 روانه‌ی بازار خواهد شد.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات