ایران کیت تشخیص یک ساعته کرونا تولید کرد

یک‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به ساخت کیت تشخیص مولکولی کرونا شد.
تبلیغات

شرکت دانش‌بنیان سلامت یار بهشت دایان وابسته به دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به تولید کیت تشخیص مولکولی کرونا شد. این کیت که کرونا را ازطریق بزاق دهان شناسایی می‌کند، به حداکثر ۵۵ دقیقه زمان برای تشخیص کووید ۱۹ نیاز دارد.

عباس اسماعیل‌زاده، مدیر این شرکت درباره‌ی عملکرد کیت تولیدشده به ایرنا گفت:

همه‌ی افراد می‌توانند در آزمایشگاه‌های غیرتخصصی نیز این تست را با کیتی که طراحی شده، انجام دهند؛ زیرا وقتی فرد بزاق خود را داخل کیت ریخته، پس از گرمادهی به مدت کمتر از یک ساعت با تغییر رنگ می‌توان به مثبت و منفی بودن COVID-۱۹ وی پی برد.

پیش از این و در فروردین‌ماه سال جاری، یک شرکت دانش‌بنیان دیگر ایرانی، موفق به ساخت کیت تشخیص کرونا با امکان تشخیص دو ساعته شده بود. این کیت از روز ۵ فروردین سال جاری به مرحله‌ی تولید انبوه رسید و وارد بازار شد. 

اسماعیل‌زاده هم اعلام کرد شرکت سلامت یار مجوزهای اداره کل تجهیزات پزشکی و انستیتو پاستور را دریافت کرده است. این شرکت در حال سپری کردن مراحل مورد نیاز برای اخذ مجوز تولید انبوه است.

ایران یکی از ۱۲ کشور دنیا به شمار می‌رود که در حال کار روی واکسن کرونا است. اوایل خرداد ماه یک مقام وزارت بهداشت ایران اعلام کرد کمیته‌ی ساخت واکسن بیماری کووید ۱۹ در کشور تشکیل شده است. گروهی از دانشمندان معتقدند ساخت واکسن کرونا ممکن است به یک سال و نیم تا دو سال زمان نیاز داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات