با قابلیت ویژه اکسپریا وان مارک 2 درزمینه گیمینگ آشنا شوید

شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
اکسپریا وان مارک ۲ سونی قابلیتی با نام H.S. Power Control دارد که ازطریق آن می‌تواند انرژی موردنیاز خود را مستقیما از شارژر بگیرد و باتری را شارژ نکند.
تبلیغات

در سال‌های گذشته، تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند تلاش کرده‌اند میزان تمرکز خود را روی قابلیت‌های گیمینگ بیشتر کنند و ویژگی‌هایی جالب‌تر به محصولاتشان بیاورند. اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که شرکت‌ها برخی محصولاتشان را گوشی گیمینگ می‌نامند؛ گوشی‌هایی که به‌طورویژه برای اجرای بازی‌های ویدئویی بهینه‌سازی شده‌اند و معمولا سخت‌افزاری توانمند به‌همراه صفحه‌نمایش باکیفیت و باتری پرظرفیت دارند.

گرچه تجربه‌ی بازی روی گوشی‌های هوشمند بسیار لذت‌بخش است و می‌توانید خودتان را ساعت‌ها با آن سرگرم کنید، اجرای بازی‌های ویدئویی باعث مصرف باتری زیاد می‌شود و شما را مجبور می‌کند در فواصل زمانی کوتاه، گوشی خود را به شارژر متصل کنید. بازی‌ها برای اجراشدن به قدرت پردازشی بسیار زیادی نیاز دارند و بازی‌های سنگین تمام قدرت پردازنده را به‌خود اختصاص می‌دهند و پردازنده نیز تاحدممکن از باتری انرژی می‌گیرد. در پی این اتفاق، درصد باتری گوشی شما به‌سرعت کاهش می‌یابد و نمی‌توانید ساعاتی طولانی بازی کنید.

اگر جزو افرادی هستید که دوست دارید هنگام شارژ گوشی بازی کنید، مطمئنا می‌دانید انجام چنین کاری باعث می‌شود گوشی به‌شدت داغ شود. اجرای بازی به‌همراه شارژشدن باتری، فشار زیادی به گوشی می‌آورد که درنتیجه‌، دستگاه نمی‌تواند گرمای حاصل را به‌طوربهینه پراکنده کند. این مقدار گرما بر عملکرد باتری و به‌طورکلی عمر نهایی گوشی تأثیرمنفی بسیاری می‌گذارد. آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، سونی توانسته راه چاره‌ای برای این مشکل پیدا کند.

اکسپریا وان مارک ۲ (Sony Xperia 1 II) جدیدترین پرچم‌دار سونی است که در آینده‌ای نزدیک با قیمت ۱،۱۹۹ دلار روانه‌ی بازار می‌شود. سونی می‌گوید پرچم‌دار جدیدش قابلیتی بسیار جالب دارد که ازطریق آن می‌تواند انرژی را مستقیما از شارژر برای انجام بازی بگیرد و باتری را شارژ نکند. درواقع، اگر گوشی سونی اکسپریا وان مارک ۲ را به شارژر بزنید و بازی را اجرا کنید، انرژی موردنیاز بازی ازطریق شارژر تأمین می‌شود و روند شارژ خود باتری آغاز نخواهد شد.

طبق اعلام رسمی، اکسپریا وان مارک ۲ به باتری ۴،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است که از فناوری شارژ سریع ۲۱ وات ازطریق USB PD پشتیبانی می‌کند. در این گوشی از قابلیتی با عنوان H.S. Power Control استفاده شده است. در این عبارت، .H.S مخفف Heat Suppression به‌معنی «توقیف گرما» است. H.S. Power Control را می‌توان بخشی از قابلیتی بزرگ‌تر با نام Game Enhancer به‌حساب آورد که در اکسپریا وان مارک ۲ موجود است و می‌توان آن را در هر اپلیکیشن به‌صورت جداگانه فعال کرد.

 H.S. Power Control اکسپریا 1 ll

زمانی‌که H.S. Power Control فعال باشد، اکسپریا وان مارک ۲ از باتری‌اش بی‌نیاز می‌شود و انرژی خود را به‌صورت مستقیم ازطریق شارژر می‌گیرد. اساسا می‌توانید ازطریق شارژر انرژی موردنیاز گوشی و انرژی موردنیاز اجرای بازی را فراهم کنید، بدون اینکه خود باتری شارژ‌ شود. این نوع قابلیت هنگام اجرای طولانی‌مدت بازی‌های سنگین بسیار کاربردی خواهد بود. این موضوع باعث ایجاد گرمای بسیار زیاد در داخل گوشی و البته مصرف بخش درخورتوجهی از انرژی باتری می‌شود و درنهایت، روی تجربه‌ی کاربری اثر منفی می‌گذارد. در بلندمدت، گرمای زیاد ناشی از فعالیت قطعات روی خود باتری هم اثر منفی می‌گذارد و طول عمر آن را کاهش می‌دهد.

اگر این قابلیت فعال نباشد، مجبور هستید در فواصل زمانی کوتاه باتری را شارژ‌ کنید و همین چرخه‌های کوتاه‌مدت نیز به‌نوبه‌ی خود باعث اعمال آثار منفی متعدد بر عمر باتری دستگاه می‌شود. به‌لطف قابلیت جدید اکسپریا وان مارک ۲، احتمالا خواهید توانست بدون نگرانی از داغ‌شدن گوشی یا خالی‌شدن باتری، ساعاتی طولانی بازی ‌کنید. برای کسانی که با گوشی بازی می‌کنند، قابلیت H.S. Power Control مزیت‌هایی متعدد به‌همراه می‌آورد. 

قابلیت H.S. Power Control به‌صورت پیش‌فرض روی اکسپریا وان مارک ۲ دردسترس قرار گرفته است. در‌حال‌حاضر، مشخص نیست سونی می‌خواهد این قابلیت را به دیگر گوشی‌های خود هم اضافه کند یا خیر. براساس اطلاعات رسمی، اکسپریا وان مارک ۲ قرار است ۲۴ ژوئیه ۲۰۲۰ (۳ مرداد ۱۳۹۹) با قیمت ۱،۱۹۹ دلار روانه‌ی بازار ایالات متحده‌ی آمریکا شود. این گوشی از صفحه‌‌نمایش ۶/۵ اینچ OLED و مجموعه‌دوربین سه‌گانه‌ی ۱۲ مگاپیکسلی و  سیستم‌عامل اندروید ۱۰ بهره می‌برد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی قابلیت گیمینگ اکسپریا وان مارک ۲ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات