تولید انبوه گلکسی فولد 2 احتمالا آغاز شده است

جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گلکسی فولد ۲ یکی از موردانتظارترین گوشی‌های تاشدنی امسال است. جدیدترین ادعاهای مطرح‌شده، از آغاز رسمی تولید انبوه گلکسی فولد ۲ خبر می‌دهند.
تبلیغات

یکی از خبرگزاری‌های اهل کره‌ی جنوبی روز گذشته در گزارشی اختصاصی مدعی شد سامسونگ روند تولید انبوه گوشی گلکسی فولد ۲ (Samsung Galaxy Fold 2) را آغاز کرده است. با درنظرگرفتن بازه‌ی زمانی آغاز تولید انبوه، احتمال می‌دهیم کره‌ای‌ها گوشی تاشدنی جدیدشان را برای عرضه در ماه اوت ۲۰۲۰ (مرداد و شهریور ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی کرده باشند. همچنین گفته می‌شود سامسونگ قصد دارد در ماه ژوئن ۲۰۲۰ (خرداد و تیر ۱۳۹۹) اطلاعات رسمی مربوط به گلکسی فولد ۲ را منتشر کند. سامسونگ پیش‌تر به‌صورت رسمی اعلام کرده است گلکسی فولد ۲ و گلکسی نوت ۲۰ را در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی عرضه می‌کند.

افرادی که نخواسته‌اند نام‌شان فاش شود و از جزئیات سفارشات سامسونگ برای قطعات گلکسی فولد ۲ آگاهی دارند می‌گویند این گوشی تاشدنی قرار است همچون گلکسی Z فلیپ دارای شیشه‌ی فوق نارک (UTG) باشد. افشاگران می‌گویند شیشه‌ی فوق نارک فولد ۲ همان شیشه‌ی Z فلیپ است و توسط شرکت‌های Schott و Dowoo Insys ساخته شده.

گفته می‌شود گوشی سامسونگ گلکسی فولد ۲ در عین داشتن صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز قرار است قیمتی‌ پایین‌تر از نسل اول داشته باشد، اما این موضوع به‌معنی ارزان‌قیمت‌بودن گلکسی فولد جدید نیست. تحلیلگران بازار پیش‌بینی کرده‌اند که سامسونگ در سال جاری میلادی بین ۲/۵ تا ۳ میلیون واحد از گلکسی فولد ۲ را به بازار عرضه کند. این عدد چندین برابر بیشتر از شمار دستگاه‌های عرضه‌شده‌ی از نسل اول گلکسی فولد به بازار است. 

اخیرا پتنتی منتشر شده است که نشان می‌دهد سامسونگ در پی آوردن قابلیت مقاومت دربرابر نفوذ آب به گوشی‌های تاشدنی است. بااین‌حال نمی‌توانیم تضمین دهیم گلکسی فولد ۲ دستگاهی ضدآب باشد. درواقع احتمال دارد این قابلیت در نسل‌های آینده به گوشی‌های تاشدنی سامسونگ اضافه شود. منابع کره‌ای می‌گویند سامسونگ در نسل دوم گلکسی فولد همچنان از پوشش روی صفحه‌نمایش که از جنس پلی‌آمید بود، استفاده خواهد کرد. 

براساس آن‌چه رسانه‌ها به‌نقل از منابع آگاه ادعا می‌کنند، نسل دوم گلکسی فولد بین ۱٬۷۸۰ تا ۱٬۹۸۰ دلار قیمت دارد و از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام استفاده می‌کند. به‌علاوه پیش‌بینی می‌شود این گوشی دارای دوربین باکیفیت‌تر و قلم S-Pen کارآمدتر از نسل قبل باشد و از شبکه‌ی 5G پشتیبانی کند. دوربین اصلی گلکسی Fold 2 قرار است شامل سه حسگر با وضوح ۱۲ و ۱۶ و ۶۴ مگاپیکسلی باشد. این مجموعه‌دوربین از سیستم لرزش‌گیر تصویر اپتیکال دوگانه پشتیبانی خواهد کرد. این در حالی است که مدل اولیه‌ی گلکسی فولد از حسگرهای ۱۲ و ۱۲ و ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

*تصویر اصلی مقاله، رندر غیررسمی منتسب ‌به گلکسی فولد ۲ است و لزوما طراحی نهایی آن را نشان نمی‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات