پاناسونیک لنزی استاندارد و همه‌کاره برای دوربین‌های L-Mount رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
Lumix S 20-60mm f/3.5-5.6 جدیدترین لنز پاناسونیک برای دوربین‌های فول‌فریم L-Mount به‌حساب می‌آید که با فاصله‌ی کانونی ۶۰-۲۰ میلی‌متری و دیافراگم f/3.5-5.6، گزینه‌ی استاندارد و مقرون‌به‌صرفه‌ای به شمار می‌رود.
تبلیغات

پاناسونیک روز گذشته از لنزی جدید رونمایی کرد. این لنز که به‌‌طور ویژه‌ی برای سیستم L-Mount ساخته شده است، Panasonic Lumix S 20-60mm f/3.5-5.6 نام دارد و در دسته‌ی لنزهای استاندارد زوم جای می‌گیرد که فاصله‌ی کانونی پرکاربرد ۲۰ تا ۶۰ میلی‌متر را پوشش می‌دهد. لنز جدید دوربین‌های فول‌فریم پاناسونیک، از دریچه‌ی دیافراگم متغیر و البته نه چندان روشن F/3.5 تا 5.6 بهره می‌برد که البته نباید از وزن سبک و انداز‌ه‌ی جمع‌و‌جور آن غافل شد. در این لنز همچنین شاهد برخی قابلیت‌های جالب نظیر مقاومت دربرابر شرایط مختلف آب‌و‌هوایی دارد هستیم. 

با نگاه به‌نام لنز، ممکن است تا حد زیادی به‌یاد کیت‌های لنز کلاسیک ۵۵-۱۸ بیافتید که نیکون و کانن از سال‌ها پیش برای دوربین‌های DSLR خود عرضه می‌کنند. بااین‌حال به‌ادعای پاناسونیک لنز جدید این شرکت قابلیت‌هایی بیشتری دارد و برای استفاده‌ی کاربران حرفه‌ای مناسب‌تر است.

Panasonic Lumix S 20-60mm f/3.5-5.6

درون لنز لومیکس S 20-60mm f/3.5-5.6 پاناسونیک ۱۱ المان در ۹ گروه جای داده شده‌اند. ۲ مورد از آن‌ها المان‌هایی کروی‌شکل هستند و ۳ المان در دسته‌ی انواع ED (پراکنش فوق اندک) جای می‌گیرند. لنز جدید پاناسونیک به‌لطف سه المان ED می‌تواند تا حد زیادی با انحراف کروماتیک، اعوجاج و موارد مشابه مقابله کند. در این لنز همچنین از المان UHR (ضریب شکست فوق زیاد) استفاده شده است تا پاناسونیک بتواند بدون کاهش کیفیت تصویر، اندازه‌ی بدنه‌ی Lumix S 20-60mm f/3.5-5.6 را کاهش دهد. 

به‌گفته‌ی پاناسونیک المان‌های موردبحث باعث می‌شوند عضو جدید لنز‌های سری لومیکس می‌توانند از مرکز تا لبه‌های تصویر، کیفیتی یک‌نواخت ارائه دهد. Lumix S 20-60mm f/3.5-5.6 در عین ارائه‌ی کیفیت یک‌نواخت تصویر، از حداقل فاصله‌ی فوکوس ۰/۱۵ میلی‌متر (۵/۹ اینچ) استفاده می‌کند که در نوع خود جالب‌توجه است. در این لنز ۳۵۰ گرمی شاهد حداکثر بزرگ‌نمایی ۰/۴۹ برابری هستیم. 

Panasonic Lumix S 20-60mm f/3.5-5.6

درکنار المان‌های نوری یادشده در بالا، لنز جدید سری لومیکس مجهز به دیافراگمی مدور با ۹ تیغه است و دربرابر پاشش آب و نفوذ گردوغبار از خود مقاومت نشان می‌دهد. لنز Lumix S 20-60mm f/3.5-5.6 همچنین می‌تواند در دمای حداقل ۱۰- درجه‌ی سلسیوس کار کند. پوششی فلوئورین کمک زیادی به افزایش طول‌عمر و جلوگیری از چسبیدن آب و چربی به لنز می‌کند. براساس اعلام رسمی، پاناسونیک Lumix S 20-60mm f/3.5-5.6 در پایان ماه ژوئیه ۲۰۲۰ (اوایل مرداد ۱۳۹۹) با قیمت ۶۰۰ دلار روانه‌ی بازار می‌شود. امکان پیش‌خرید محصول از روز گذشته فراهم شده است.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی لنز دوربین کانن، لنز نیکون و دیگر برندها نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق لنزهای مانت‌های مختلف و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات