دوربین کامپکت ZV-1 سونی رونمایی شد

چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
ZV-1 دوربین کامپکت جدیدی است که از حسگر ۲۰ مگاپیکسلی CMOS استفاده می‌کند، فوکوس خودکار ویژه‌ای دارد و تا حد زیادی ما را یاد دوربین RX100 می‌اندازد.
تبلیغات

سونی چند روز پیش در شبکه‌های اجتماعی خود پوستری منتشر و اعلام کرد که در آینده‌ای نزدیک دوربینی جدید رونمایی می‌کند. پس از چند روز انتظار سرانجام دوربین جدید این شرکت با نام Sony ZV-1 رونمایی شد.ZV-1 تا حد زیادی به RX100 شبیه است و در دسته‌ی دوربین‌های کامپکت جای می‌گیرد. سونی می‌گوید ZV-1 مجهز به برخی ابزارهای ویژه برای خالقان محتوای ویدئویی و البته ولاگرها است تا زندگی آن‌ها را ساده‌تر کند.

وقتی به ZV-1 بنگرید حس می‌کنید سونی دوربین RX100 را با صفحه‌نمایشی چرخان همراه کرده و میکروفونی باکیفیت‌تر در آن قرار داده و سپس محصول جدید را به بازار عرضه کرده است. البته شباهت‌های بین ZV-1 و RX100 لزوما چیز بدی نیست، زیرا RX100 به‌نوبه‌ی خود دوربینی باکیفیت و کارآمد به‌حساب می‌آید و به‌روزرسانی آن بهبودهایی بیشتر به‌همراه می‌آورد. 

سونی Sony ZV-1

براساس اطلاعات رسمی، سونی ZV-1 از حسگر یک اینچی ۲۰ مگاپیکسلی سی‌ماس (CMOS) بهره می‌گیرد و به همان لنز دوربین‌های RX100 III و RX100 IV و RX100 V مجهز شده است؛ درواقع ZV-1 از لنزی با فاصله‌ی کانونی ۷۰-۲۴ میلی‌متری و دیافراگم f/1.8-2.8 استفاده می‌کند.

دوربین کامپکت جدید سونی مجهز به جدیدترین نسخه از پردازنده‌ BIONZ X است و از سیستم فوکوس خودکار چشمی (Eye AF) به‌همراه سیستم فوکوس خودکار رهگیری به‌صورت آنی (Real-Time Tracking AF) بهره می‌گیرد و این دو سیستم را با هم ادغام می‌کند. دوربین ZV-1 افزون‌بر این موارد دارای سیستم لرزش‌گیر تصویر اپتیکال (OIS) است و از میکروفون سه‌گانه بهره می‌گیرد تا بتواند ضمن ثبت صداهای روبه‌رو، نویز محیط را بگیرد و تجربه‌ای دل‌چسب به ولاگرها ارائه دهد. 

دوربین جدید سونی می‌تواند ویدئوهای 4K را با نرخ حداکثر ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه ضبط کند. ZV-1 همچنین از پس فیلم‌برداری 1080p با نرخ حداکثر ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه برمی‌آید و ویدئوهای حرکت آهسته را ازطریق قابلیتی با نام تجاری Super Slow Motion با نرخ حداکثر ۹۶۰ فریم‌بر‌ثانیه به‌ثبت می‌رساند.

سونی Sony ZV-1

دوربین موردبحث سونی تمرکزی خاص روی فوکوس خودکار دارد و در این زمینه عملکردی بسیار عالی از خود نشان می‌دهد. ZV-1 همچنین برخی قابلیت‌‌های دوربین‌های خانواده‌ی آلفا را به‌ارث برده است و کیفیت صدای بسیار خوبی ارائه می‌دهد تا تجربه‌ی تصویربرداری برای ولاگرها و خالقان محتوای ویدئویی وارد مرحله‌ای جدید شود. بدین ترتیب حتی اگر از میکروفون خارجی استفاده نکنید، دوربین ZV-1 صداها را به‌خوبی ثبت می‌کند.

درکنار موارد یادشده، دوربین جدید سونی مجهز به قابلیت اکسپوژر خودکار Face Priority است؛ همان‌طور که احتمالا از نامش حدس زده‌اید، این قابلیت نوعی الگوریتم اکسپوژر (نوردهی) خودکار سفارشی است که براساس چهره‌ی کاربر تنظیم می‌شود. اکسپوژر خودکار Face Priority باعث می‌شود هنگام راه‌رفتن و ورود به محیط‌هایی با شرایط نوری متفاوت، کیفیت تصویر حفظ شود و به‌خوبی همه‌چیز معلوم باشد.

جدیدترین دوربین سونی همچنین دارای حالتی ویژه با نام Background Defocus است که به شما امکان می‌دهد ازطریق فشردن تنها یک دکمه، دیافراگم لنز را تا بیشترین حد ممکن باز کنید. ZV-1 سونی افزون‌بر این‌ها به جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون مجهز شده است، صفحه‌نمایشی چرخان با کیفیت مناسب دارد و از کفشک (هات شو) چندمنظوره استفاده می‌کند.

سونی Sony ZV-1

پیش‌فروش دوربین کامپکت Sony ZV-1 در قالب دو بسته‌ی ویژه از ساعاتی پیش آغاز شده است. قیمت دوربین سونی Sony ZV-1 طبق اعلام رسمی، ۸۰۰ دلار است؛ بااین‌حال کیت ویژه‌ای با نام Video Creator Kit از سوی سونی ارائه می‌شود که شامل خود دوربین به‌همراه گریپی ویژه با نام GP-VPT2BT Wireless Shooting Grip و یک مموری کارت ۶۴ گیگابایتی است و با قیمت ۹۰۰ دلار به‌فروش می‌رسد. در ۳۰ روز اول عرضه، هر دو کیت قرار است با ۵۰ دلار تخفیف روانه‌ی بازار شوند. سونی می‌گوید عرضه‌ی دوربین کامپکت جدیدش را از ژوئن ۲۰۲۰ (خرداد و تیر ۱۳۹۹) آغاز می‌کند.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد دوربین جدید سونی دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات