انتشار دوباره و بدون دلیل به‌روزرسانی برای اپلیکیشن‌های iOS

چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شنیده‌ها حاکی از آن است که iOS 13.5 نقصی دارد که باعث‌شده اپل آخرین به‌روزرسانی‌های اپلیکیشن‌ها را دوباره منتشر کند.
تبلیغات

اگر گوشی آیفون یا آیپد شما نیز در طی چند روز گذشته به‌روزرسانی‌های ناگهانی برای اپلیکیشن‌های نصب‌شده ارائه داده است، نگران نباشید، شما تنها نیستید و این اتفاق تمام کاربران را تحت‌الشعاع قرار داده است. ظاهرا اپل بنابر دلایلی که هنوز به‌طور قطع مشخص نیستند، آخرین به‌روزرسانی‌های اپلیکیشن‌ها را دوباره منتشر کرده است و درنتیجه باعث‌شده کاربران مجبور شوند برخی اپلیکیشن‌ها را دوباره نصب کنند.

به‌گزارش Verge تعداد به‌روزرسانی‌های غیرمنتظره‌ی اپلیکیشن‌های iOS، بین ۲۰ تا ۱۰۰ اپلیکیشن است که در برخی  موارد تاریخ انتشار اولیه به‌روزرسانی دوباره ارائه‌شده، ‌مربوط به ابتدای ماه جاری بوده است که از اعماق App Store دوباره بالا کشیده شده است. کاربران مختلف ممکن است باتوجه‌به تعداد اپلیکیشن‌هایی که نصب کرده‌اند و تعداد به‌روزرسانی‌هایی که همواره انجام داده‌اند، تجربه‌ی متفاوتی داشته باشند.

علت دقیق انتشار دوباره‌ی این به‌روزرسانی‌ها هنوز مشخص نیست؛ اما MacRumors احتمال می‌دهد که انتشار دوباره‌ی به‌روزرسانی‌ها تحت تأثیر باگ نرم‌افزاری در iOS 13.5 باشد. البته، قبل از اینکه انتشار به‌روزرسانی‌های دوباره‌ی اپلیکیشن‌ها برای کاربران گوشی آیفون مشکل‌ساز شود، کاربرانی که به iOS 13.5 کوچ کرده بودند با خطایی در برخی اپلیکیشن‌ها روبه‌رو شدند که MacRumors به آن اشاره دارد. این نقصی است که اپلیکیشن‌ها را از دسترس کاربر خارج می‌کند و به کاربر پیامی با این مضمون نشان می‌دهد: «This app is no longer shared with you». سریع‌ترین راه برای رفع این مشکل و ایجاد دسترسی دوباره به اپلیکیشن بدون پاک شدن اطلاعات و تنظیمات برنامه، این است که اپلیکیشن را بدون حذف از روی دستگاه و ازطریق تنظیمات دوباره بارگیری کنید و نصب مجدد آن را انجام دهید.

برای رفع خطای عدم دسترسی به اپلیکیشن در آیفون خود ابتدا وارد Settings شوید، سپس به بخش General وارد شوید و در قسمت iPhone Storage اپلیکیشنی که محدود شده است را پیدا کنید و آن را دوباره نصب کنید. هنوز اطلاعات دقیقی درباره‌ی علت خطای «This app is no longer shared with you» روی برنامه‌های نصب شده دردست نیست؛ اما عده‌ای معتقدند این مشکل برای احراز هویت و تأیید گواهی نصب برای برخی کاربران پیش می‌آید.

از سویی دیگر، عده‌ای نیز معتقدند که انتشار به‌روزرسانی‌های مجدد برای رفع این باگ است تا برنامه‌ها از دسترس کاربران خارج نشوند؛ البته این ادعاها هنوز درحد تئوری است و اپل این موضوع را تأیید یا رد نکرده است. هر مشکلی که پیش آمده، خوشبختانه هنوز عملکرد هیچ برنامه‌ای تحت تأثیر جدی قرار نگرفته است؛ بنابراین فقط به‌روزرسانی را انجام دهید و از برنامه‌های خود استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات