امکان غیرفعال‌کردن انیمیشن اسکنر اثرانگشت در جدیدترین به‌روزرسانی سری گلکسی اس 20 مهیا شد

سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در جدیدترین به‌روزرسانی رابط کاربری One UI برای سری گلکسی اس ۲۰، امکان غیرفعال‌کردن جلوه‌ی موج‌دار اسکنر اثرانگشت را فراهم کرده است.
تبلیغات

اوایل امسال و پس از ماه‌ها شایعات و گمانه‌زنی‌ها، سرانجام سامسونگ در رویداد Samsung Unpacked سری پرچم‌دار گلکسی اس 20 را معرفی کرد. همان‌گونه که انتظار می‌رفت، گوشی‌های هوشمند یادشده از سخت‌افزار بسیار قدرتمندی همچون پردازنده‌ی کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ یا تراشه‌ی اگزینوس ۹۹۰ و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR5 و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی UFS 3.0 برخوردار بودند. همچنین، ویژگی‌های سخت‌افزار دوربین ستودنی بود. حسگر بیومتریک برای تأیید هویت در سری گلکسی اس ۲۰ از نوع 3D Sonic کوالکام است که درواقع، اولین نسل از فناوری اسکنر اولتراسونیک اثرانگشت کوالکام در زیر نمایشگر محسوب می‌شود.

برای آگاهی بیشتر برای آن دسته از کاربرانی که هنوز گوشی‌های سامسونگ سری گلکسی اس 20 را بررسی نکرده‌اند، هنگام فشار اثرانگشت روی نمایشگر برای بازکردن قفل دستگاه، آیکون تعبیه‌شده برای این ویژگی حین بازشدن قفل گوشی جلوه‌ی موج‌مانندی نمایش می‌دهد. این جلوه دقیقا مشابه گلکسی اس 10 و گلکسی نوت 10 است؛ به‌همین‌دلیل، بازکردن قفل گوشی با اسکنر اثرانگشت در آن‌‌ها، درمقایسه‌با دیگر پرچم‌دارها اندکی آهسته به‌نظر می‌رسد.

خوشبختانه سامسونگ هم‌اکنون در جدیدترین به‌روزرسانی رابط کاربری One UI برای گلکسی اس ۲۰ و گلکسی اس ۲۰ پلاس و گلکسی اس ۲۰ اولترا، امکان غیرفعال‌کردن جلوه‌ی یادشده را مهیا کرده است.

گلکسی اس 20

براساس جدیدترین مطلبی که در وب‌سایت رِدیت (Reddit) منتشر شده است، به‌روزرسانی ATE6 برای سری گلکسی اس 20 گزینه‌ی جدیدی به منو تنظیمات اسکنر اثرانگشت می‌افزاید. این گزینه به کاربران کمک می‌کند جلوه‌ی موج‌دار را در دستگاه غیرفعال کنند. انتظار می‌رود غیرفعال‌کردن انیمیشن یادشده باعث اندکی افزایش سرعت هنگام بازکردن قفل دستگاه با اثرانگشت شود. تا این لحظه، هنوز مشخص نیست سامسونگ گزینه‌ی مشابهی برای گلکسی اس ۱۰ یا گلکسی نوت ۱۰ ارائه خواهد کرد یا خیر. اگر شما نیز این به‌روزرسانی را دریافت کرده‌اید، سعی کنید جلوه‌ی موج‌دار را غیرفعال کنید و درصورت مشاهده‌ی هرگونه تغییر در سرعت بازکردن قفل دستگاه، دیدگاه‌هایتان را با ما به‌اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات