کیا اپتیما در آمریکا با نام K5 عرضه می‌شود

شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
مطالعه 3 دقیقه
کیا موتورز قصد دارد خودروی اپتیما را با نام جدید K5 در بازار ایالات متحده آمریکا عرضه کند؛ این خودرو با چند پیشرانه مختلف و سیستم تمام چرخ متحرک عرضه خواهد شد.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد که کیا موتورز قصد دارد تا نام فعلی اپتیما (Optima) را در ایالات متحده حذف کرده و خودرو جدیدی را با نام کیا K5 مدل ۲۰۲۱ راهی بازار این کشور کند؛ کیا K5 همان نامی است که این خودروساز در کره جنوبی از آن استفاده می‌کند.

2021 Kia Optima K5 / کیا اپتیما

هنگامی که اعضای منتخب مطبوعات در سال گذشته در مراسم رونمایی کیا K5 جدید در کره جنوبی حضور یافتند، این خودروساز اعلام کرد که برند اپتیما در ایالات متحده را می‌تواند در آینده کنار بگذارد. وب‌سایت موتور ترند به‌تازگی در جستجوی وب‌سایت مصرف سوخت EPA، اخیرا فهمید که کیا اپتیما ۲۰۲۱ به‌عنوان K5 ذکر شده و ظاهراً تأییدکننده‌ی تغییر نام این خودرو است. وب‌سایت کاراسکوپس برای پیگیری این موضوع به سراغ مسئولان کیا رفت، اما آن‌ها هنوز پاسخی نداده‌اند.

2021 Kia Optima K5 / کیا اپتیما

تنها یک مدل در وب‌سایت EPA ذکر شده است. این خودرو کیا از پیشرانه چهار سیلندر ۱/۶ لیتری مجهز به توربوشارژر بهره می‌برد که نیروی خود را به جعبه‌دنده خودکار هشت سرعته و سیستم تمام چرخ محرک منتقل می‌کند.

درحالی‌که وب‌سایت EPA هیچ‌گونه جزئیات خاصی درباره‌ی قدرت پیشرانه کیا K5 ارائه نمی‌دهد، این پیشرانه با قدرت ۱۸۰ اسب‌بخار و ۲۵۹ نیوتن‌متر در مدل کنونی هیوندای سوناتا موجود است. آمارهای مربوط به مصرف سوخت نشان می‌دهد که کیا K5 مدل ۲۰۲۱ در شهر ۹/۰۴ لیتر، در بزرگراه ۶/۹۱ لیتر و در حالت ترکیبی ۸/۱۱ لیتر سوخت مصرف می‌کند. 

درحالی‌که هیچ پیشرانه دیگری توسط وب‌سایت EPA درج نشده است، می‌دانیم که کیا K5 بسته به نوع بازار، با تعداد زیادی پیشرانه مختلف دردسترس است. در برخی از کشورها با دو پیشرانه ۲ لیتری فروخته می‌شود که اولی ۱۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۹۲ نیوتن‌متر گشتاور تحویل می‌دهد؛ درحالی‌که دومی دارای ۱۵۸ اسب‌بخار قدرت و ۱۹۶ نیوتن‌متر گشتاور است. همچنین پیشرانه ۲/۵ لیتری GDi با قدرت ۱۹۱ اسب‌بخار و گشتاور ۲۴۶ نیوتن‌متر نیز وجود دارد.

2021 Kia Optima K5 / کیا اپتیما

انتظار می‌رود که بالاترین مدل کیا K5 در آمریکای شمالی، مدل K5 GT باشد که از پیشرانه ۲/۵ لیتری توربوشارژ با قدرت ۲۸۶ اسب‌بخار و گشتاور ۴۲۲ نیوتن‌متر بهره می‌برد. هنوز مشخص نیست که این خودرو چه زمانی در بازار آمریکا عرضه خواهد شد؛ اما پیش‌بینی می‌شود که عرضه این خودرو در آینده نزدیک و به‌صورت آنلاین باشد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات