قابلیت های بخش Accessibility ویندوز 10 آپدیت می‌شوند

شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت شب گذشته از به‌روزرسانی بخش Accessibility در تنظیمات ویندوز ۱۰ ازطریق آپدیت مه ۲۰۲۰ این سیستم‌عامل که به‌زودی منتشر می‌شود، خبر داد.
تبلیغات

مایکروسافت به‌صورت رسمی اعلام کرده است که قصد دارد تغییراتی روی بخش Accessibility ویندوز ۱۰ به‌منظور بهبود بیشتر آن، اعمال کند. در بین تغییرات اعمال‌شده توسط مایکروسافت می‌توانیم به راحت‌تر دیده‌شدن مکان‌نمای متن (همان خط عمودی که به‌هنگام تایپ کردن ظاهر می‌شود) اشاره کنیم. مایکروسافت همچنین از اضافه‌شدن قابلیت تبدیل متن به گفتار به ابزار Magnifier خبر می‌دهد. ردموندی‌ها بهبودهایی روی ابزار Narrator (اسکرین ریدر داخلی ویندوز) نیز اعمال خواهند کرد. تمامی تغییرات بخش Accessibility به‌همراه ‌به‌روزرسانی مه ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰ به این سیستم‌عامل اضافه خواهند شد. 

مایکروسافت از مدت‌ها پیش ابزاری ویژه در اختیار کاربران ویندوز ۱۰ قرار داده است تا این کاربران بتوانند اندازه و رنگ مکان‌نمای ماوس را بنابه‌سلایق خودشان تنظیم کنند. به‌نظر می‌رسد ردموندی‌ها در پی اضافه‌کردن این قابلیت‌ها به مکان‌نمای متن نیز هستند تا کاربرانی که مشکلاتی در زمینه‌ی بینایی دارند بتوانند به‌راحتی اندازه، ضخامت و حتی رنگ مکان‌نمای متن را تغییر دهند.

آپدیت Accessibility ویندوز 10

به‌علاوه خود مکان‌نمای متن از این‌ پس قرار است نشان‌گری بزرگ‌تر داشته باشد تا بتوان آن را راحت‌تر در صفحه پیدا کرد. همچنین مایکروسافت اعلام می‌کند که پس از به‌روزرسانی مه ۲۰۲۰، ابزار Magnifier خواهد توانست مکان‌نمای متن را همچون مکان‌نمای ماوس در وسط صفحه‌نمایش دنبال کند تا پیدا کردن آن بسیار ساده‌تر از قبل شود.

ابزار Magnifier ویندوز ۱۰ همچنین قرار است میزبان قابلیت تبدیل متن به گفتار شود که می‌تواند متون را در مرورگرهای وب و اپلیکیشن‌های متنوع شامل مایکروسافت اج، گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس، ورد، اوت‌لوک و پاورپوینت بخواند. برای عملی‌شدن این امکان، ابزار Magnifier به گزینه‌هایی جدید برای کنترل پخش محتوای چندرسانه‌ای مجهز خواهد شد. 

آپدیت Accessibility ویندوز 10

درنهایت به ابزار اسکرین ریدر داخلی ویندوز یعنی Narrator می‌رسیم که قرار است با بهبودهایی مواجه شود. ابزار Narrator به کاربران امکان می‌دهد بدون دیدن صفحه به استفاده از ویندوز بپردازند. مایکروسافت می‌گوید از این پس هنگام تغییر وضعیت قسمت‌های مختلف ویندوز، Narrator به‌جای خواندن کل متن آن قسمت، تنها صدایی کوتاه پخش می‌کند.

 Narrator همچنین از این پس خواهد توانست حروف بزرگ (کپیتال) را بهتر از قبل اعلام کند. طبق گفته‌ی مایکروسافت پس از انتشار به‌روزرسانی مه ۲۰۲۰، Narrator می‌تواند به‌هنگام وب‌گردی تجربه‌ی بهتری را به کاربر ارائه دهد. این ابزار همچنین از فایرفاکس پشتیبانی خواهد کرد و به گزینه‌ای برای خواندن خودکار صفحات وب مجهز خواهد شد. به‌واسطه‌ی قابلیتی دیگر، Narrator خواهد توانست خلاصه‌ای از صفحه را برای کاربر بخواند.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات