ویژگی چت به ویژوال استودیو Live Share اضافه شد

چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
ویژگی چت متنی و صوتی در پلتفرم برنامه‌نویسی گروهی مایکروسافت Visual Studio Liva Share معرفی شد.
تبلیغات

ویژوال استودیو Live Share ابزار مایکروسافت برای برنامه‌نویسی گروهی است که در محیط توسعه‌ی یکپارچه ویژوال استودیو و ویژوال استودیو Code Editor در سال ۲۰۱۷ معرفی شد؛ یک برنامه‌ی مبتنی بر خدمات ابری برای توسعه‌دهندگان که بتوانند پروژه‌های گروهی را اجرا کنند.

در ابتدای سال جاری میلادی نیز شرکت مایکروسافت پیش‌نمایشی از نسخه‌ی تحت وب این ابزار راه‌اندازی کرد. با اینکه محیط یکپارچه‌ی برنامه‌نویسی گروهی به‌خودی خود ایده‌ی فوق‌العاده‌ای بوده است؛ اما کاربران برای گفت‌وگوهای خود درباره‌ی پروژه باید از ابزارهای دیگر استفاده کنند. مایکروسافت با شناسایی این مسئله درتلاش بوده است تا شرایط را به‌نفع کاربران تغییر دهد. در کنفرانس بیلد ۲۰۲۰ مایکروسافت، این شرکت از ویژگی چت متنی و صوتی در این ابزار رونمایی کرد.

باتوجه‌به شرایط فعلی کاری که همگی در قرنطینه به‌سر می‌برند، هر ابزاری که همکاری آنلاین را تسهیل کند قطعا مورد توجه افراد قرار می‌گیرد. حالا توسعه‌دهندگان علاوه‌بر برنامه‌نویسی گروهی می‌توانند موضوعات کاری را نیز در همان فضای کاری و بدون استفاده از برنامه‌ای دیگر مطرح کنند.

ازسویی دیگر، ویژگی جدید دیگر اضافه شده، قابلیت اشتراک‌گذاری برنامه‌های درحال اجرا با هم‌گروهی‌ها است. برنامه‌ی Live Share پیش‌از این نیز ویژگی اشتراک‌گذاری ترمینال‌ها در ویژوال استودیو را فراهم کرده بود. اما، اکنون می‌توانید برنامه‌های اجرا شده‌ی خود را نیز با دیگران به‌اشتراک بگذارید. بنابراین، برخلاف تقسیم‌کردن صفحه‌نمایش بین افراد مختلف درحین کار، یکی از نقاط قوت Live Share این است که هر توسعه‌دهنده می‌تواند تنظیمات خود را به‌صورت شخصی اعمال کند و مثل دیگر ویرایشگرهای موجود هر کاربر نشانه‌گر موس خود را دارد و نیازی به برنامه‌های ثانویه برای اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش نخواهد داشت.

طبق اطلاعاتی که منتشر شده است، هنوز مشخص نیست که آیا ویژگی چت متنی و صوتی با دیگر برنامه‌های ارتباط کاری مایکروسافت مثل تیمز یکپارچه‌سازی شده است یا خیر؛ بنابراین فعلا این قابلیت‌ها در Live Share Code و Live Share Web در دسترس کاربران قرار خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات