انویدیا قرارداد خرید ملانوکس را نهایی کرد

شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
انویدیا برای خرید ملانوکس مبلغ هفت‌میلیارد دلار نقدا پرداخت کرده است.
تبلیغات

انویدیا اهدافش از خرید ملانوکس، شرکت پیشرو درزمینه‌ی ارائه‌ی شبکه‌ی مرکز داده و تراشه‌های رابط را شرح داد. پس از ردکردن موانع متعدد نظارتی طولانی، ازجمله کسب مجوز دولت چین و دوره‌ی انتظار برای مجوز ایالات متحده، این غول تراشه‌ساز اکنون قرارداد خرید ملانوکس را نهایی کرده است. براساس گفته‌های انویدیا، هزینه‌ی نهایی پرداخت‌شده‌ی این شرکت برای خرید ملانوکس هفت‌میلیارد دلار است.

به‌طورکلی، دلیل انویدیا برای خرید شرکت ملانوکس در دوره‌ی زمانی بین آغاز مذاکرات و نهایی‌شدن قرارداد تغییر نکرده است. تراشه‌ساز یادشده معتقد است پشتها‌ی محصول که به‌صورت عمودی تراشه‌های مجتمع بیشتری دارد و سخت‌افزارهای پرسرعت شبکه را شامل می‌شود، به آن‌ها اجازه خواهد داد کسب‌و‌کارشان را گسترش دهند. چنین امیدی، به‌خصوص با پراهمیت‌شدن ابرکامپیوترهای قدرت‌یافته از پردازنده‌های گرافیکی و خوشه‌های HPC (کامپیوترهای با کارایی بالا)، بیشتر قوت گرفته است. برای تحقق این هدف، پیداکردن شرکتی برجسته‌تر از ملانوکس دشوار است؛ شرکتی که تجهیزات اترنت و Infiniband آن در بیش از نیمی از برترین ابرکامپیوترهای جهان و مراکز داده‌ی کشورها استفاده شده است.

تصاحب ملانوکس نه‌تنها رهبری محصولات مبتنی‌بر آی‌پی و شبکه را برای انویدیا به‌دنبال دارد؛ بلکه به آن‌ها اجازه خواهد داد از مزایایی بهره ببرند که به انویدیا کمک کند رابط‌هایی با عملکرد خیره‌کننده تولید کند. این سخت‌افزارها باعث عملکرد بهتر محصولات انویدیا درزمینه‌ی محاسبات پربازده خواهد شد. انویدیا پیش‌تر نیز روابط تنگاتنگی با ملانوکس داشت. در سیستم‌های DGX-2 این تراشه‌ساز از کنترلرهای ملانوکس برای مقیاس‌بندی چندگرهی استفاده شده است. همچنین، سخت‌افزارهای این شرکت چندملیتی در ابرکامپیوترهای Summit و Sierra به‌کار رفته است که با پردازنده‌های گرافیکی انویدیا قدرت یافته‌اند. بنابراین، خرید ملانوکس جدیدترین گام انویدیا در مسیر تلاش‌های بی‌وقفه‌ی این شرکت برای رشد حضور خود در صنعت مراکز داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات