مایکروسافت و سونی در مسیر بهبود دوربین‌های هوشمند قدم برمی‌دارند

سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت و سونی به‌تازگی در اطلاعیه‌ای مشترک، ضمن تأیید همکاری تجاری جدید، اعلام کرده‌اند قصد دارند با بهره‌گیری از پلتفرم آژور AI، دوربین‌های هوشمند را هوشمندتر از قبل کنند.
تبلیغات

مایکروسافت و سونی روز گذشته بیانیه‌ای مشترک دراختیار رسانه‌ها قرار دادند که از همکاری تجاری جدید بین دو شرکت خبر می‌دهد. براساس این قرارداد جدید، مایکروسافت قابلیت‌های پلتفرم هوش مصنوعی آژور اِ‌ی‌آی (Azure AI) را دراختیار سونی قرار می‌دهد. سونی با بهره‌مندی از این قابلیت‌‌ها حسگرهای دوربین‌های هوشمند را بهبود خواهد بخشید. همکاری بین سونی و مایکروسافت با هدف تقویت پلتفرم‌‌های آنالیز ویدئو برای مصارف سازمانی اتفاق می‌افتد.

مایکروسافت در بخشی از اطلاعیه‌ی جدید خود می‌گوید:

به‌دلیل همکاری تجاری جدید، مایکروسافت و سونی توانایی‌های سرویس آژور AI را به حسگر IMX500 متعلق به سری اینتلجنت ویژن تزریق خواهند کرد [IMX500 نخستین حسگر مجهز به هوش مصنوعی دنیا است که ۲۶ اردیبهشت معرفی شد]. به‌لطف توانایی‌های آژور AI، می‌توان اطلاعات مفید هر تصویر را استخراج کرد که با دوربین‌های هوشمند و محصولات دیگر ثبت شده‌اند. سونی همچنین در پی خلق نوعی اپلیکیشن مدیریتی برپایه‌ی آژور AI و الگوریتم‌های ویژه‌ای با نام Cognitive Services برای دوربین‌های هوشمند است. این اپلیکیشن به‌منظور بهره‌برداریِ حداکثری از قابلیت‌های حسگر IMX500 تولید می‌شود و قابلیت‌های حسگر را درزمینه‌ی تجزیه‌و‌تحلیل محتوای ویدئویی برای کاربران سازمانی افزایش می‌دهد.

مایکروسافت و سونی معتقدند همکاری تجاری جدیدشان می‌تواند در مسیر ساده‌سازی فرایندهای مختلف حوزه‌ی بینایی رایانه‌ای (Computer Vision) مفید باشد. درواقع، تزریق پلتفرم آژور AI به حسگر جدید سونی می‌تواند مزیت‌هایی متنوع به‌همراه بیاورد. برای مثال، می‌توان از دوربین هوشمند مجهز به حسگر جدید سونی به‌منظور فهمیدن زمان مناسب برای پرکردن قفسه‌های فروشگاه استفاده کرد. حتی گفته می‌شود ازلحاظ‌ تئوری می‌توان از حسگر جدید سونی به‌منظور تشخیص خطرهای احتمالی در کارخانه پیش از رخداد آن‌ها بهره گرفت.

براساس اعلام رسمی، مایکروسافت و سونی ازطریق همکاری جدیدشان به سازمان‌های دیگر کمک می‌کنند به‌شکلی منحصربه‌فرد از قابلیت‌های بینایی رایانه‌ای استفاده کنند. در بخشی دیگر از بیانیه‌ی مطبوعاتی مایکروسافت می‌خوانیم:

به‌عنوان بخشی از مفاد قرارداد جدید، مایکروسافت و سونی قصد دارند برای تسهیل همکاری با شرکای تجاری و مشتریان سازمانی به‌منظور خلق نوآوری‌های جدید در حوزه‌ی بینایی رایانه‌ای و تجزیه‌و‌تحلیل ویدئو قدم بردارند. این اقدامات به‌عنوان بخشی از برنامه‌ی ویژه‌ی مایکروسافت با عنوان AI & IoT Insider Labs انجام خواهند شد. برنامه‌ی جدید مایکروسافت امکان دسترسی مشتریان به تجهیزاتی خاص به‌منظور خلق و توسعه‌ی راهکارهای جدید را فراهم می‌سازد. این مشتریان می‌توانند برای دستیابی به اهداف خود، با متخصصان مایکروسافت و دیگر شرکت‌ها، نظیر سونی، همکاری کنند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی همکاری جدید سونی و مایکروسافت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات