جهانگیری: باید ۱۰۰ برابر بودجه فعلی روی توسعه ارتباطات سرمایه‌گذاری کرد

دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
معاون اول رئیس‌جمهور می‌گوید توسعه‌ی ارتباطات از نیازمندی‌های اساسی در شرایط پساکرونا است و از همین رو باید حتی تا ۱۰۰ برابر بودجه فعلی برای آن سرمایه‌گذاری کرد.
تبلیغات

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور که در مراسم گرامیداشت روز جهانی ارتباطات به‌صورت ویدئوکنفرانس حضور داشت، در سخنرانی خود اعلام کرد که ۸سال اخیر، دوران درخشش دولت الکترونیکی بود.

به‌گفته‌ی جهانگیری، دنیا و کشور دیگر به دوران پیش از کرونا بازنمی‌گردد و در دوران پساکرونا، وزارت ارتباطات لنگرگاه مهم و اصلی است. روی این وزارتخانه ۱۳۰۰ میلیارد سرمایه‌گذاری شده اما باید برای توسعه‌ی آن ده برابر، صد برابر سرمایه‌گذاری کرد تا آینده‌ی مطمئن و توسعه‌یافته‌ای داشته باشیم. جهانگیری گفت، «اگر در زمان شیوع کرونا خدمات پستی، زیرساخت آموزشی و توانمندی در حوزه‌ی ارتباطات نبود مگر می‌توانستیم مردم را در خانه نگه داریم؟» وی در همین زمینه اضافه‌کرد:

زیرساخت‌های حقوقی و اجتماعی برای دوران پساکرونا باید مبتنی بر یک انسان هوشمند مهیا شود. اقدامات شایسته‌ای در دولت دوازدهم صورت گرفته که یکی از آن‌ها رساندن اینترنت به روستاها بوده که تمام مردم به این واسطه به‌طور مساوی از خدمات در کشور برخوردار شوند.مسئله‌ی کرونا امروز قطب‌نمای سیاست‌گذاری است تا بتوانیم به‌واسطه‌ی آن در وضعیت اقتصادی کشور تعادل ایجاد کنیم. امروز دغدغه‌ی ما این است، برای خانواده‌ای که به این ابزار دسترسی ندارد چطور بستر را فراهم کنیم؟ ما باید به‌سمتی حرکت کنیم که در آینده دچار شکاف در این زمینه در جامعه نشویم.
جهانگیری

جهانگیری می‌گوید سه موضوع غربالگری، پرونده سلامت الکترونیکی و شبکه بهداشت و درمان، اهمیت توسعه‌ی شبکه ملی اطلاعات را نشان می‌دهند که در دوران کرونا به کشور کمک شایانی کرد؛ بنابراین باید تلاش شود تا دولت الکترونیکی به‌سرعت تکمیل، و حضور مردم در دستگاه های دولتی اندک شود. چهانگیری گفت، اگر دولت امکان استفاده از شبکه ملی اطلاعات را دراختیار نداشت، نمی‌توانست به‌راحتی با مردم ارتباط برقرار کند و مردم نیز از آن بهره‌مند شوند، همین شبکه می‌تواند آغاز حکمرانی جدیدی در کشور باشد.

صدا وسیما باید برای آزادسازی باندهای فرکانسی جلساتی برگزار کرده و اختلافات را حل کند

معاول رئیس‌جمهور به دو موضوع کیفیت اینترنت و استفاده از باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ که دراختیار صدا و سیما است نیز اشاره کرد.

وی گفت ازلحاظ کیفیت، دولت توانست نیاز مردم را تأمین کند اما کیفیت اینترنت در برخی شهرها مشکل داشت؛ به‌همین‌سبب باید به‌سرعت امکاناتی مانند تامین پهنای باند مورد نیاز به وزارت ارتباطات اختصاص داده شود.

جهانگیری گفت من تصور نمی‌کردم اختلاف‌نظر درمورد آزادسازی فرکانس‌ها میان صدا و سیما و وزارت ارتباطات تابدین‌حد باشد که حل و فصل نشود، اما اکنون و با صحبت‌های وزیر ارتباطات متوجه شدم که صحبت‌های او منعکس نمی‌شود، درحالی‌که مردم باید این خبرها را بشنوند، منابعی که متعلق به کشور است نیز باید برای خدمات‌رسانی به مردم استفاده شود. جهانگیری در همین راستا خبر داد که صدا وسیما باید برای آزادسازی باندهای فرکانسی جلساتی برگزار کرده و اختلافات را حل کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات