فروش جهانی پلی استیشن 4 از مرز ۱۱۰ میلیون دستگاه گذشت

چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
مقام‌های سونی هنگام ارائه‌ی گزارش مالی مرتبط با بخش پلی‌استیشن اعلام کردند
تبلیغات

در آخرین اخبار کنسول‌ بازی، سونی گزارش مالی اخیر خود را منتشر کرد که عملکرد بخش پلی‌استیشن نیز نشان داده می‌شود. این آمار برگرفته از گزارش مالی به‌دست‌آمده در بازه زمانی اول ژانویه ۲۰۲۰ (یازدهم دی ۱۳۹۸) تا سی‌ویکم مارس ۲۰۲۰ (دوازدهم فروردین ۱۳۹۹) است و در آن به میزان فروش مدل‌های مختلف کنسول پلی‌استیشن ۴ اشاره می‌شود.

طبق گزارش سونی، میزان فروش جهانی کنسول پلی‌ استیشن ۴ از زمان عرضه تا ۱۲ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱۰/۴ میلیون دستگاه و میزان فروش مدل‌های مختلف کنسول خانگی پلی‌استیشن ۴ در بازه زمانی سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۰، ۱/۵ میلیون دستگاه برآورد شده است.

چنین آماری از افت فروش پلی‌استیشن ۴ در بازه‌ی زمانی سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۰ درمقایسه‌با بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۱۹ خبر می‌دهد؛ زیرا از ۲/۶ میلیون به ۱/۵ میلیون واحد کاهش یافته است.

با‌این‌حال، سونی از هدف از‌پیش‌تعیین‌شده‌ی‌ خود برای فروش ۱۳/۵ میلیون واحد از مدل‌های مختلف پلی‌استیشن ۴ در سال مالی ۲۰۱۹ عبور کرده و به رقم ۱۳/۶ میلیون واحد دست پیدا کرده است. متأسفانه سونی پیش‌بینی خود از فروش دستگاه‌های پلی‌استیشن ۴ تا پایان مارس ۲۰۲۱ را اعلام نکرده است که شاید بتوان گسترش بیماری کرونا و محتاطانه‌تر عمل‌کردن کاربران در خرید محصولات را دلیل اصلی آن دانست.

از دیگر آماری که در این گزارش منتشر شده است، می‌توان به رسیدن مشترکان سرویس پلی‌استیشن پلاس به رقم ۴۱/۵ میلیون مشترک تا پایان ۳۱ مارس ۲۰۲۰ اشاره کرد. جالب است بدانید تا پایان بازه‌ی زمانی سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۹، تعداد مشترکان سرویس پلی‌استیشن پلاس به ۳۶/۴ میلیون نفر رسیده بود که آمارهای جدید از رشد ۵/۱ میلیون واحدی مشترکان سرویس پلی‌استیشن پلاس تا پایان مارس ۲۰۲۰ درمقایسه‌با سال گذشته خبر می‌دهد.

مقاله‌های مرتبط:

    در‌این‌میان، محصولات نرم‌افزاریِ فروخته‌شده برای کنسول پلی‌استیشن ۴ نیز در چهارمین سه‌ماهه‌ی‌ سال به رقم ۵۹/۶ میلیون واحد رسیده است و درمقایسه‌با آمار سال گذشته از رشد ۴/۹ میلیون واحدی خبر می‌دهد. ۶۶ درصد از این رقم به فروش دیجیتالی نسخه‌ی‌ کامل بازی‌های تولیدی این شرکت اختصاص دارد که در‌مقایسه‌با ۴۵ درصد سال گذشته، رشدی ۲۱ درصدی به خود می‌بیند. درواقع، این آمار نشان می‌دهد گیمرها علاقه‌ی بیشتری به خرید دیجیتالی بازی‌ها دارند.

    بهمن سال گذشته، سونی آمار عملکرد شرکت در سه‌ماهه‌ی منتهی به تاریخ ۱۰ دی ۱۳۹۸ (۳۱ دسامبر ۲۰۱۹) را منتشر کرد که براساس آن، مجموعا ۱۰۸/۹ میلیون دستگاه PS4 به بازارهای سراسر دنیا ارسال شده بود. جدیدترین اخبار بازی‌ های پلی استیشن و حتی اخبار مرتبط با کنسول پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس را در زومجی بخوانید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات