شایعات درباره معرفی مک ‌بوک پرو 14 اینچی در سال 2021 منتشر شده است

چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
مدل ۱۴ اینچی لپ‌تاپ مک‌ بوک پرو احتمالا سال آینده معرفی و درکنار آن، مدل ۱۲ اینچی مک‌بوک نیز احیا خواهد شد.
تبلیغات

تاکنون شایعات زیادی درباره‌ی مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی منتشر شده است و بسیاری از کاربران باتوجه‌به آنکه تاریخ به‌روزرسانی مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی مشخص شد، منتظر بودند بهار امسال این لپ‌تاپ رونمایی شود. بااین‌حال، مک‌بوک پرو ۲۰۲۰ درحال‌حاضر به بازار آمده است و اندازه‌ی نمایشگر و طراحی این لپ‌تاپ اپل دستخوش تغییری نشده است. بااین‌حال، یکی از افشاکنندگان در حساب توییتر خود اطلاعاتی از مدل ۱۴ اینچی در سال ۲۰۲۱ منتشر کرده است.

حساب توییتری با نام L0vetodream در ماه‌های گذشته همواره اطلاعات افشاشده‌ی زیادی به‌اشتراک گذاشته است و تاریخ عرضه‌ی محصولاتی مثل مجیک کیبورد و آیپد پرو و گوشی آیفون اس‌ای را چندین ماه جلوتر پیش‌بینی کرده بود. همچنین، این حساب‌ توییتری ناشناس تاکنون اطلاعات جنجالی درباره‌ی محصولات اپل نظیر دسته‌ی بازی اپل و آیپد با نمایشگر بدون حاشیه و مجهز به حسگر Touch ID را منتشر کرده است.

براساس سوابق این حساب، هرچه با عنوان «رؤیا» از آن یاد می‌کند، واقعا اطلاعات جدیدی از محصول بعدی اپل فاش می‌کند. با وجود این سابقه‌ی درخشان، نمی‌توان با اطمینان کامل صحت اطلاعات منتشرشده‌ی کنونی را تأیید کرد و باید منتظر بمانیم تا اطلاعات تکمیلی درباره‌ی محصول بعدی اپل دردسترس قرار گیرد. براساس توییت این کاربر لپ‌تاپ مک‌بوک پرو در بهار سال ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد.

پیش‌ازاین، انتظار می‌رفت اپل مدل ۱۳ اینچی مک‌بوک را بازطراحی کند و همان‌طورکه در پاییز گذشته مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی را با نمونه‌ی ۱۶ اینچی جایگزین کرد، مدل ۱۳ اینچی را نیز به ۱۴ اینچی تبدیل کند؛ اما این اتفاق تا این لحظه نیفتاده است. البته هنوز پایان سال ۲۰۲۰ نیست و برخی منابع احتمال می‌دهند لپ‌تاپ مدنظر با نمایشگری ۱۴ اینچی از نوع mini-LED تا پایان سال جاری به‌دست کاربران برسد. افزون‌براین، مشتریانی که می‌خواهند در آیند لپ‌تاپ بخرند، امیدوار هستند اطلاعات افشاشده صحت داشته باشد و لپ‌تاپ ۱۴ اینچی سال آینده معرفی شود.

مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی جدید بیشتر نوآوری‌های جدید معرفی‌شده در مدل ۱۶ اینچی مثل اسپیکرها و میکروفن بهبودیافته و نمایشگر کم‌حاشیه را ندارد و کاملا مشخص است در طراحی آن، حذف کیبورد پروانه‌ای بیش ‌از هرچیز دیگری برای اپل اولویت داشته است. به‌غیر از تغییرات کیبورد، ازنظر مشخصات فنی به‌روزرسانی آن‌چنانی نصیب مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی نشده است؛ البته با خرید نسخه‌ی ۱،۷۹۹ دلاری یا بیشتر، می‌توانید از نسل جدید پردازنده‌ها را بهره‌مند شوید.

بازطراحی این مدل و تعویض نمایشگر آن با نمایشگر ۱۴ اینچی می‌تواند به‌سرعت نظر کاربران را به‌خود جلب کند و بازار مک‌بوک پروهای ۱۳ اینچی را در مدت کوتاهی تصاحب کند. البته به‌شرط اینکه لپ‌تاپ از نظر ابعاد تغییر نکند و استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر به‌وسیله‌ی کاهش حاشیه‌های مدل فعلی امکان‌پذیر باشد. اگر قرار است بازطراحی این‌گونه انجام شود، انتظار برای یک سال دیگر منطقی به‌نظر می‌آید.

بهتر است به این موضوع نیز توجه کنید حساب توییتری L0vetodream اخیرا پیش‌بینی کرده بود اپل قصد دارد سال آینده سری ۱۲ اینچی مک‌بوک را نیز احیا کند و این لپ‌تاپ به اولین مک اپل تبدیل خواهد شد که به تراشه‌ی طراحی‌شده‌ی ARM اپل مجهز شده است. این اطلاعات مربوط به رشته‌ای شایعات جدا است که صحت آن به‌زودی در کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل WWDC مشخص خواهد شد. همچنین، شاید اپل تغییرات معماری تراشه‌های خود را زودتر از موعد اعلام کند تا توسعه‌دهندگان مقدمات انتقال اپلیکیشن‌های خود را آماده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات