نشان ساعات شلوغی در مکان‌های عمومی را نمایش می‌دهد

چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نشان اعلام کرده است قابلیت جدید این سرویس امکان نمایش ساعات شلوغ برای مکان‌های عمومی را فراهم می‌کند.
تبلیغات

این روزها و پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، بسیاری از مردم سعی می‌کنند از حضور در اماکن عمومی دوری کنند؛ اما دوری‌گزینی اجتماعی برای همیشه ممکن نیست و حداقل باید برای تأمین مایحتاج زندگی به مراکز خرید مراجعه کرد. در چنین وضعیتی، بسیاری از مردم سعی می‌کنند درصورت اجبار برای خروج از منزل، کم‌ترافیک‌ترین ساعت مقصد مدنظر را انتخاب کنند. مسیریاب نشان برای کمک به کاربران، ویژگی نمایش ساعات شلوغ برای اماکن مختلف را اضافه کرده است. با استفاده از این قابلیت، کاربران می‌توانند برای مراجعه به مراکزی نظیر هایپرمارکت، فرودگاه، میدان‌های میوه و تره‌بار برنامه‌ریزی کنند. 

استفاده از این قابلیت بسیار ساده طراحی شده است و هر کاربر با انتخاب مقصدش می‌تواند ساعات شلوغ آن را ببیند و براساس آن، برنامه‌ریزی کند چه زمانی به این مکان مراجعه کند تا کمتر درمعرض آلودگی قرار گیرد.

گفتنی است این قابلیت به مراکزی همچون فروشگاه‌های موادغذایی، بانک‌ها سوپرمارکت‌ها، هایپرمارکت‌ها، داروخانه‌ها، مراکز خرید و بازارها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، اداره‌ها و سازمان‌های دولتی، فرودگاه‌ها و بازارهای میوه‌ و تره‌بار افزوده شده است و کاربران می‌توانند قبل از مراجعه به این مکان‌ها، نمودار ساعات شلوغ را مشاهده کنند. 

نشان

نشان برای راه‌اندازی این قابلیت، با داده‌کاوی سابقه‌ی جست‌وجو، گزارش و مراجعه‌ی کاربران در ساعات مختلف در روز مشابه قبل، این اطلاعات را برای هر مکان مشخص می‌کند و در سه حالت «خلوت» و «شلوغ» و «خیلی شلوغ» به کاربران نمایش می‌دهد. نکته‌ی مهم این اطلاعات، پویایی آن است که برای هر نقطه به‌صورت اختصاصی محاسبه می‌شود و فرمولی یکسان برای نقاط در نظر گرفته نشده است. این موضوع به دقت این اطلاعات کمکی شایان و آن را مطمئن‌تر می‌کند. البته باید به این نکته اشاره کنیم اگر تعداد مراجعه به حد نصاب نرسد، میزان شلوغی برای مکان مدنظر محاسبه نمی‌شود و فقط ساعات شلوغی به نمایش درمی‌آید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات