iFixit ازطریق پرتو ایکس مجیک کیبورد آیپد پرو 2020 را بررسی کرد

یک‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بررسی صفحه‌کلید ویژه‌ی آیپد پرو ۲۰۲۰، یعنی Magic Keyboard، ازطریق پرتو ایکس نشان می‌دهد که این صفحه‌کلید از مکانیسم سوئیچ قیچی استفاده می‌کند.
تبلیغات

iFixit مؤسسه‌ی شناخته‌شده‌ای است که همواره جدیدترین محصولات الکترونیکی را کالبدشکافی می‌کند تا با قطعات داخلی آن‌ها آشنا شویم. این مؤسسه‌ به‌دلیل وضع قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی در پی دنیاگیری ویروس کرونا تاکنون نتوانسته است به‌شکل سنتی صفحه‌کلید ویژه‌ی تبلت آیپد پرو ۲۰۲۰ اپل، یعنی مجیک کیبورد (Magic Keyboard) را کالبدشکافی کند. بااین‌حال، iFixit به‌تازگی برای فهمیدن ساز‌و‌کار مجیک کیبورد در همکاری با شرکت کریتیوالکترون (Creative Electron) از پرتو ایکس استفاده کرده است. 

صفحه‌کلید مجیک کیبورد برای مدل ۱۱ اینچ آیپد پرو ۲۹۹ دلار و برای مدل ۱۲/۹ اینچ ۳۴۹ دلار قیمت دارد؛ بنابراین از آن به‌عنوان صفحه‌کلیدی گران‌قیمت و پریمیوم یاد می‌شود. این صفحه‌کلید به‌منظور ارائه‌ی قابلیت‌های متنوع، ساز‌و‌کاری پیچیده دارد و قطعات مختلفی در آن استفاده شده است. پرتوهای ایکس تأیید می‌کنند مجیک کیبورد تبلت آیپد پرو همچون صفحه‌کلید تمامی مک‌بوک‌های نسل جدید اپل از مکانیسم سوئیچ قیچی استفاده می‌کند.

ناگفته نماند صفحه‌کلید مک‌بوک‌های پیشین و البته صفحه‌کلید Smart Keyboard آیپدها به مکانیسم پروانه‌ای مجهز بودند که از آن استقبال خاصی نشد. شمار درخورتوجهی از کاربران به‌خاطر استفاده از صفحه‌کلید پروانه‌ا‌ی، انگشت انتقاد را به‌سمت اپل نشانه گرفته بودند. اپل در چند نسل از محصولاتش در سال‌های اخیر تلاش کرد مکانیسم پروانه‌ای را بهبود بخشد؛ اما انتقادهای کاربران کارساز شد و اپل صفحه‌کلید پروانه‌ای را برای همیشه کنار گذاشت. 

iFixit از مکانیسم سوئیچ قیچی به‌عنوان ساده‌ترین مکانیسم به‌کاررفته در مجیک کیبورد آیپد پرو یاد می‌کند. این مؤسسه همچنین مکانیسم سوئیچ قیچی را بزرگ‌ترین بهبود مجیک کیبورد درمقایسه‌با اسمارت کیبورد به‌حساب می‌آورد. در بخش زیرین صفحه‌کلید مجیک کیبورد، شاهد صفحاتی فلزی هستیم که احتمالا به‌منظور جلوگیری از خم‌شدن استفاده می‌شود. 

تصویر بالا که به‌کمک پرتو ایکس تهیه شده است، به‌خوبی مکانیسم سوئیچ قیچی را در مجیک کیبورد نشان می‌دهد. در این تصویر همچنین طراحی منحصربه‌فرد ترک‌پد به‌چشم می‌خورد

(برای مشاهده‌ی تصویر بالا در ابعاد اصلی روی آن کلیک کنید)

مجیک کیبورد آیپد پرو همچنین به ترک‌پد مجهز شده است؛ اپل در جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل iPadOS نشانگر ماوس را اضافه کرد تا تجربه‌ی کاربری آیپد را بهبود بخشد. اپل با بهره‌گیری از دانش متخصصانش توانسته است نشانگر ماوس را در آیپد تا حد زیادی بازآفرینی کند. ترک‌پد به‌کاررفته در مجیک کیبورد با ترک‌پد مک‌بوک‌های جدید فرق دارد. ظاهرا در بخش زیرین ترک‌پد چندین دکمه به‌منظور ثبت ضربان انگشت کاربر قرار گرفته‌اند. در بخش زیرین ترک‌پد مک‌بوک‌ها هیچ کلیدی وجود ندارد و به‌جای آن، شاهد استفاده از فناوری هپتیک فیدبک هستیم.

iFixit هنوز نتوانسته مجیک کیبورد را کالبدشکافی کند؛ بنابراین فعلا نمی‌تواند درمورد عملکرد دقیق آن نظر دهد. بااین‌حال، این مؤسسه می‌گوید چندین حدس و گمان درباره‌ی آثار مثبت مجیک کیبورد روی تجربه‌ی تایپ کاربران دارد.

مجیک کیبورد همچنین به چند لولا مجهز شده است که طراحی خاصی دارند و به‌لطف آن‌ها زاویه‌ی دید مناسب‌تری از آیپد ارائه می‌شود. همچنین مجیک کیبورد به تعداد درخورتوجهی آهن‌ربای کوچک مجهز شده است تا بتواند آیپد پرو را محکم نگه دارد. ناگفته نماند درکنار دوربین نیز، چند آهن‌ربا دیده می‌شوند.

برای فهمیدن سازوکار کامل صفحه‌کلید منحصربه‌فرد آیپد پرو ۲۰۲۰ باید منتظر باشیم تا iFixit آن را کالبدشکافی کند. این مؤسسه پیش‌تر اعلام کرد کالبدشکافی صفحه‌کلید Smart Keyboard بسیار مشکل  است؛ ازاین‌رو انتظار داریم مشکلات پیشین هنگام کالبدشکافی مجیک کیبورد نیز ظاهر شوند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی مجیک کیبورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات