عرضه یا فروش کالای قاچاق ازطریق فضای مجازی ممنوع شد

یک‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
مطالعه 1 دقیقه
با رای نمایندگان مجلس، عرضه یا فروش کالای قاچاق ازطریق فضای مجازی ممنوع و تعیین شد که شخص متخلف به پرداخت جریمه دو برابر ارزش کالای قاچاق محکوم شود.
تبلیغات

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز لایحه‌ی اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را بررسی کردند. در جریان این بررسی نمایندگان با ماده ۲۷ لایحه‌ی مذکور موافقت کردند.

با اصلاح تبصره ۱ ماده ۱۸ قانون، عرضه یا فروش کالای قاچاق موضوع این ماده ممنوع خواهد بود و مرتکب این امر علاوه‌بر ضبط کالا به حداقل مجازات‌های مقرر در این ماده محکوم می‌شود. چنانچه عرضه و یا فروش کالای قاچاق از طریق فضای مجازی از قبیل شبکه اجتماعی، تارنما یا پیامک و تلفن صورت پذیرد، مرتکب علاوه بر ضبط کالا به دو برابر ارزش کالای قاچاق محکوم می‌شود.

هیات دولت طی دستورالعملی در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه سال ۹۸ فروشگاه‌های مجازی عرضه‌کننده لوازم خانگی در فضای مجازی را نیز ملزم به درج کد شناسایی کالا در کنار سایر مشخصات کالا کرده‌ بود. بر این اساس واردکنندگان، تولید‌کنندگان و عرضه‌کنندگان بازار لوازم خانگی که برای تبلیغ کالای خود در فضای مجازی فعالیت می‌کنند باید کد شناسه کالا را در کنار سایر مشخصات کالا بسترهای مجازی منتشر کنند. دستورالعمل دریافت شناسه برای کالای لوازم خانگی را می‌توانید در این لینک مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات