فورد اطلاعات خودروهای خودران خود را در اختیار محققان قرار می‌دهد

یک‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فورد در تلاش برای تقویت نوآوری در زمینه فناوری خودرو خودران، بخشی از اطلاعات مربوط به خودروهای تحقیقاتی خود را منتشر می‌کند.
تبلیغات

فورد در تلاش برای تحریک نوآوری در زمینه تحقیقات خودروهای خودران، داده‌های متعلق به چند وسیله نقلیه تحقیقاتی خود را منتشر می‌کند. این مجموعه داده‌ها با هدف استفاده توسط کل جامعه دانشگاهی ارائه شده است و علاوه بر داده‌های حسگر لیدار، دوربین، GPS و اطلاعات مسیر، شامل عناصر منحصربه‌فردی مانند داده‌های چند وسیله نقلیه و نقشه‌های انعکاسی زمین و ابر نقطه سه‌بعدی نیز می‌شود.

ford autonomous car / خودرو خودران فورد

مجموعه داده‌های فورد یک سال کامل را در بر می‌گیرد و شامل تغییرات فصلی و انواع مختلف محیط در کل منطقه مترو دیترویت از جمله روزهای آفتابی، ابری و برفی، آزادراه‌ها، تونل‌ها، مجتمع‌های مسکونی و محلات، فرودگاه‌ها، مناطق متراکم شهری و همچنین مناطق دارای ساخت‌وساز و فعالیت عابر پیاده است.

بیشتر داده‌ها فقط جزئیاتی از یک وسیله نقلیه ارائه می‌دهند؛ اما اطلاعات حسگر از دو وسیله نقلیه می‌تواند به محققان کمک کند سناریوهای کاملا جدید را کشف کنند، به‌ویژه هنگامی که این دو در نقاط مختلف در طول مسیرهای مربوطه با یکدیگر رو‌به‌رو می‌شوند. هم‌اکنون یک خودرو از نظر آنچه می‌تواند ببیند، دید «محدودی» دارد. اگر به تصاویر تجسمی ما توجه داشته باشید، مشاهده می‌کنید که بعضی از قسمت‌ها رنگی نیستند، زیرا حسگرهای خودرو نمی‌توانند در آن مناطق نفوذ کنند. اما با وجود چند وسیله نقلیه در یک منطقه عمومی، یکی از آن‌ها می‌تواند چیزهایی را ببیند که سایرین نمی‌توانند شناسایی کنند. این کار به‌طور بالقوه می‌تواند مسیرهای جدیدی را برای ارتباطات چند خودرو، بومی‌سازی، درک و برنامه‌ریزی مسیر باز کند. 

باتوجه به این نکته، مجموعه داده‌های فورد شامل داده‌های زمان‌دار از مجموع چهار لیدار و هفت دوربین است. در عین حال، داده‌های دقیق محلی‌سازی و جزئیات زمین به محققان اجازه می‌دهد تا ببینند الگوریتم‌های آن‌ها چقدر دقیق هستند.

ford autonomous car / خودرو خودران فورد

علاوه بر همه‌ی اینها، فورد همچنین به جامعه تحقیقاتی اجازه می‌دهد تا به نقشه‌های باکیفیت انعکاس‌پذیری سه‌بعدی سطح زمین دسترسی داشته باشند و درک کنند که چگونه خودروهای خودران دنیای اطراف خود را می‌بینند. محققان می‌توانند در اینجا به اولین مجموعه داده‌های فورد دسترسی داشته باشند و خودروساز آمریکایی به به‌روزرسانی سایت تا زمان آپلود شدن تمام گزارش‌های آن ادامه می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات