فروشگاه آنلاین اپل از آیفون SE به‌عنوان نام آیفون 4.7 اینچ 2020 یاد کرد

جمعه ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ساعاتی پیش فروشگاه آنلاین اپل از نام آیفون اس ای (iPhone SE) برای آیفون ۴/۶ اینچ ۲۰۲۰ استفاده کرد. موضوعی که نشان می‌دهد آیفون بعدی قرار نیست با نام آیفون ۹ معرفی شود.
تبلیغات

از مدت‌ها پیش شایعات مختلفی منتشر شده بودند که براساس آن‌ها اپل قصد دارد در سال ۲۰۲۰ مدل جدید آیفون‌های ۴/۷ اینچ خود را معرفی کند. تاکنون از سوی رسانه‌های متعدد، نام‌های مختلفی برای این گوشی ذکر شده است. از آیفون SE 2 گرفته تا آیفون ۹ و حتی صرفا «آیفون». بااین‌حال اطلاعات جدید نشان می‌دهند حداقل به این‌زودی‌ها قرار نیست شاهد معرفی موبایلی با نام آیفون ۹ باشیم. ظاهرا جدیدترین آیفون ۴/۷ اینچ اپل برای سال ۲۰۲۰ قرار است در آینده‌ای بسیار نزدیک با نام آیفون اس ای معرفی شود.

به‌تازگی یک محافظ نمایشگر ساخته‌شده توسط شرکت بلکین (Belkin) روی وب‌سایت رسمی فروشگاه آنلاین اپل قرار گرفته است. در بخش مشخصات این محافظ می‌بینیم که امکان تهیه‌ی آن برای گوشی‌های آیفون SE، آیفون ۷ و آیفون ۸ وجود دارد. آیفون SE معمولی از نمایشگری ۴ اینچ استفاده می‌کند. بااین‌حال گوشی‌های آیفون ۷ و ۸ به نمایشگر ۴/۷ اینچ مجهز هستند. با قرار دادن این اطلاعات در کنار هم متوجه می‌شویم که شایعات پیشین حقیقت دارند و آیفون LCD جدید به نمایشگری ۴/۷ اینچ مجهز خواهد بود و از طراحی شبیه‌به آیفون ۸ استفاده خواهد کرد. 

ساعاتی پیش بود که رسانه‌ی 9to5Mac نیز در گزارشی اختصاصی از آیفون SE به‌عنوان نام آیفون LCD جدید یاد کرد. این رسانه مدعی شد آیفون جدید اپل قرار است در رنگ‌های سفید، مشکی و قرمز روانه‌ی بازار شود. ظاهرا آیفون SE جدید دارای ۶۴، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی خواهد بود و برای پردازش کارهای مختلف از تراشه‌ی جدید A13 بایونیک استفاده خواهد کرد. تاکنون جزئیات مربوط به قیمت نهایی آیفون SE جدید فاش نشده است. 

در صفحه‌ی محافظ نمایشگر جدید بلکین در فروشگاه اپل، از تیتر InvisiGlass Ultra Screen Protection for iPhone SE/8/7 برای آن استفاده شده است. هم‌اکنون امکان تهیه‌ی این محافظ نمایشگر با قیمت ۳۹/۹۵ دلار در فروشگاه اپل وجود دارد. البته کاربران نمی‌توانند به‌صورت حضوری برای تهیه‌ی آن اقدام کنند، زیرا اپل از مدتی پیش به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا فروشگاه‌های فیزیکی‌اش را در خارج از چین تعطیل کرده است. امکان تهیه‌ی مدل ۵/۵ اینچ این محافظ نیز وجود دارد، اما در مدل ۵/۵ اینچ تنها به‌نام گوشی‌های آیفون ۷ پلاس و آیفون ۸ پلاس اشاره می‌شود. گزارش‌های پیشین اعلام می‌کنند که اپل افزون بر مدل ۴/۷ اینچ، قصد دارد آیفون ۵/۵ اینچ جدیدی را نیز معرفی کند؛ آیفونی که احتمالا در نهایت با نام آیفون SE پلاس معرفی شود.

اسکرین‌شات وب‌سایت رسمی فروشگاه آنلاین اپل (برای مشاهده‌ در اندازه‌ی اصلی، روی آن کلیک کنید)

از ماه‌ها پیش شاهد درز اطلاعات منتسب‌به آیفون ۴/۷ اینچ جدید اپل در دنیای وب بوده‌ایم. درحالی که تحیلگران حوز‌ه‌ی زنجیره‌ی تأمین آیفون‌های اپل به‌طور معمول می‌توانند پیش از معرفی محصولات جدید، بسیاری از اطلاعات آن‌ها را فاش کنند، اما در بسیاری از اوقات، این اتفاق برای نام نهایی گوشی‌ها رخ نمی‌دهد. اپل همواره اطلاعات حساسی نظیر نام گوشی‌هایش را با تعداد کمی از کارمندانش به‌اشتراک‌ می‌گذارد. 

نخستین مدل از آیفون SE در سال ۲۰۱۶ عرضه شد؛ این گوشی هوشمند که ترکیی از ظاهرا آیفون 5S و سخت‌افزار آیفون 6S به‌شمار می‌آمد، قیمتی معادل ۳۹۹ دلار داشت. در برخی از شایعه‌ها شنیده بودیم که اپل قصد دارد آیفون ۴/۷ اینچ جدیدش را با نام آیفون ۹ معرفی کند. همچنین برخی دیگر گفته بودند اهالی کوپرتینو صرفا از نام آیفون برای این گوشی استفاده خواهند کرد. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد نام‌گذاری گوشی جدید اپل به‌صورت آیفون SE دارید؟

قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع آیفون‌های اپل نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های موبایل آیفون در کنار گالری تصاویر رسمی همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات