قابلیت ضبط تماس اندروید احتمالا به‌صورت منطقه‌ای منتشر می‌شود

سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گفته می‌شود گوگل از مدت‌ها پیش روی قابلیت ضبط تماس برای اندروید کار می‌کند. ظاهرا این قابلیت قرار است تنها برای برخی مناطق دنیا دردسترس قرار گیرد.
تبلیغات

اوایل سال جاری میلادی، فردی توانسته بود وارد کد فایل APK اپلیکیشنی خاص شود و در آن جست‌وجو کند. این فرد مدعی شده بود گوگل روی قابلیتی برای اپلیکیشن Phone کار می‌کند که با اتکا بر آن، امکان ضبط تماس‌ها برای کاربران فراهم می‌شود. چند روز پیش، رسانه‌ی XDA Developers در گزارشی اعلام کرد احتمال دارد قابلیت ضبط تماس اندروید به‌تازگی برای شماری از گوشی‌های نوکیا در هند دردسترس قرار گرفته باشد. 

حال به‌لطف انتشار سندی خاص، اضافه‌شدن قابلیت ضبط تماس به اپلیکیشن Phone اندروید محتمل‌تر از همیشه به‌نظر می‌رسد. گوگل چند روز پیش در اتفاقی به‌ظاهر تصادفی مقاله‌ای جدید روی وب‌سایت بخش پشتیبانی خود قرار داد و در آن، نحوه‌ی ضبط تماس ازطریق اپلیکیشن Phone را آموزش داد. مقاله‌ی یادشده ساعاتی پس از انتشار حذف شد و اکنون امکان دسترسی به آن وجود ندارد؛ اما کاربران توانسته‌اند اسکرین‌شات مربوط به مقاله‌ی یادشده را ثبت کنند که درادامه، می‌توانید آن را مشاهده کنید.

ضبط تماس اندروید

براساس گفته‌ی صفحه‌ی پشتیبانی گوگل، دستگاه‌های اندرویدی برای ضبط تماس ازطریق اپلیکیشن Phone باید به سیستم‌عامل اندروید ۹ پای یا نسخه‌های جدیدتر و جدیدترین نسخه از اپلیکیشن Phone مجهز باشند. گوگل در مقاله‌ی مذکور می‌نویسد برای ضبط تماس باید جدیدترین نسخه‌ی اپلیکیشن Phone را روی دستگاهی سازگار و کشور یا منقطه‌ی تحت‌پشتیبانی داشته باشید. 

گوگل در آن زمان دقیقا مشخص نکرد منظورش از «دستگاه‌های سازگار» و «کشور یا مناطق تحت‌پشتیبانی» کدام دستگاه‌ها و مناطق است؛ بنابراین فعلا نمی‌دانیم این قابلیت برای چه گوشی‌هایی دردسترس قرار می‌گیرد. البته آنچه از آن مطمئنیم، این است که قابلیت ضبط تماس اپلیکیشن Phone قرار نیست برای همه‌ی کاربران در تمام مناطق دنیا دردسترس قرار گیرد. ظاهرا ‌هنگام اضافه‌شدن قابلیت یادشده، کاربران می‌توانند به‌سادگی اپلیکیشن Phone را باز و تماس برقرار کنند و روی گزینه‌ای خاص به‌منظور ضبط تماس ضربه بزنند. 

در مقاله‌ی منتشرشده همچنین به اطلاعیه‌ای خاص ‌هنگام ضبط تماس اشاره می‌شود. ظاهرا وقتی اولین‌بار از قابلیت ضبط تماس اپلیکیشن Phone استفاده کنید، گوگل به شما می‌گوید با استفاده از قابلیت یادشده می‌پذیرید به قوانین منطقه‌ی محل زندگی‌تان پایبند باشید. در بسیاری از مناطق دنیا، قانونی خاص وجود دارد که براساس آن، پیش از ضبط تماس باید هر دو طرف رضایت کامل خود را اعلام کنند. افزون‌بر‌این، ظاهرا تا وقتی طرف مقابل گوشی را جواب ندهد، امکان ضبط تماس فراهم نمی‌شود. 

گوگل در مقاله‌ی جدید بخش پشتیبانی می‌نویسد:

وقتی فرایند ضبط را شروع می‌کنید، فرد دیگری که در حال صحبت با او هستید، از ضبط تماس مطلع می‌شود. وقتی هم فرایند ضبط را متوقف کنید، خبر آن به طرف دیگر اطلاع داده می‌شود.

گوگل می‌گوید تماس‌های ضبط‌شده روی خود گوشی ذخیره می‌شوند و از ارسال آن‌ها به سرورهای ابری خبری نیست. کاربر می‌تواند در زمان دلخواه ازطریق اپلیکیشن Phone به تماس‌های ضبط‌شده دسترسی پیدا کند. بدین‌منظور باید پس از باز‌کردن Phone، روی بخش Recents و سپس نام فرد تماس‌گیرنده ضربه بزنید. در صفحه‌ی جدید، می‌توانید تماس‌های ضبط‌شده را پخش یا حذف کنید و حتی آن‌ها را ازطریق ایمیل و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان به‌اشتراک بگذارید. 

در‌حال‌حاضر مشخص نیست گوگل قصد دارد دقیقا کِی قابلیت ضبط تماس را به اندروید اضافه کند. با در‌نظر‌گرفتن این حقیقت که اکنون شماری از کاربران هندی روی گوشی‌های نوکیا به این قابلیت دسترسی پیدا کرده‌اند و حتی شاهد انتشار اسناد ویژه‌ی گوگل در بخش پشتیبانی بوده‌ایم، می‌توانیم بگوییم فاصله‌ی زیادی تا انتشار رسمی آن برای اندروید باقی نمانده است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی قابلیت ضبط تماس اندروید چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات