ویدئوی جدید سامسونگ بهترین ویژگی‌های حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی ISOCELL HM1 را نمایش می‌دهد

شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ با اطمینان نسبت‌به حسگر به‌کاررفته در گلکسی اس ۲۰ اولترا، در ویدئوی جدیدی پتانسیل بالای این حسگر را نمایش داده است.
تبلیغات

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا، احتمالا یکی از تحسین‌برانگیزترین دوربین‌ها از نظر فناوری است؛ بااین‌حال نتایج حاصل از سخت‌افزار این محصول، در بررسی‌ها بهترین عملکرد را نشان نمی‌دهد. باتوجه‌به اینکه وب‌سایت DxOMark، دوربین پرچم‌دار جدید سامسونگ را در جایگاه ششم از فهرست بهترین دوربین‌های گوشی‌های هوشمند قرار داده است، انتظار می‌رود تا سامسونگ بیشتر روی تنظیم‌سازی این محصول کار کند. بااین‌وجود، شرکت کره‌ای یادشده، هنوز به سخت‌افزار تولیدی خودش اطمینان دارد و ویدئویی را منتشر کرده و توضیح می‌دهد که چرا حسگر ISOCELL Bright HM1 از پتانسیل بالایی برخوردار است.

این اولین‌باری نیست که سامسونگ درباره‌ی دوربین گلکسی اس ۲۰ اولترا توضیحاتی را ارائه می‌دهد. پیش‌تر، این شرکت نشان داده بود که چگونه به‌لطف فناوری نانوسل (Nonacell)، نه پیکسل در یک پیکسل ادغام می‌شود که این نیز به نوبه‌ی خود، کمک می‌کند تا حسگر مذکور دو برابر روشنایی بیشتری را ثبت می‌کند. چنین ویژگی سبب شده است تا حسگر به‌کاررفته در گلکسی اس ۲۰ اولترا، متمایز از حسگر ISOCELL Bright HMX باشد؛ حسگری که در گوشی‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی شیائومی استفاده و به‌گونه‌ای محدود شده است که تنها ۴ پیکسل را در یک پیکسل ادغام کند. همچنین حسگری بسیار مشابه با ایزوسل برایت HMX، احتمالا درون گوشی جدید +Moto Edge موتورولا تعبیه شده است.

سامسونگ یک هفته‌ی پیش در ویدئویی، توضیحات لازم درباره‌ی فناوری ایزوسل (ISOCELL) را ارائه داد. قسمت دوم از این ویدئو، چند روز پیش منتشر شد و متمرکز روی فناوری ایزوسل پلاس (ISOCELL Plus) بود؛ فناوری که در حسگر HM1 و دیگر حسگرها استفاده می‌شود.

بخش اول از ویدئو، جزئیات مربوط به تغییر طراحی در حسگر جدید سامسونگ از قسمت پشتی روشن‌شده (FSI) به قسمت عقب روشن‌شده (BSI) را نشان می‌دهد. با اینکه حسگر نوکیا 808 PureView با اندازه‌ی ۱/۱.۲ اینچی، از لحاظ فیزیکی بزرگتر از HM1 با ابعاد ۱/۱.۳۳ اینچی است، فناوری به‌کاررفته در آن قدیمی بوده و از طراحی FSI استفاده می‌کند. چنین موضوعی باعث شده است تا حسگر 808 PureView، حساسیت کمتری به روشنایی داشته باشد.

بااین‌حال، اینکه گوشی نوکیا بسیار قبل‌تر از ایزوسل برایت HM1، پیکسل‌های بزرگتری داشته و از تکنیک ادغام پیکسل‌ها بهره می‌برده، نکته‌ی جالب‌توجهی است. فناوری BSI با مشکلات جدیدی همراه بود؛ اگرچه فناوری ایزوسل، دقیقا برای حل چنین مشکلاتی طراحی شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات