هکری ۲۵ میلیون دلار رمزارز را به صاحبانشان بازگرداند

شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در اقدامی جالب، هکری که دست به سرقت معادل ۲۵ میلیون دلار رمزارز زده بود، رمزارزها را به صاحبانشان بازگرداند.
تبلیغات

دنیای رمزارزها همیشه مرموز است. در این دنیا زمانی‌که رمزارزی به حساب شخص دیگری واریز شود، تقریبا غیرممکن است که بتوان این تراکش را ردیابی کرد. درواقع اگر هکری به حساب رمزارز شخصی دستبرد بزند، ردیابی آن بسیار دشوار است.

حال، اخباری به گوش می‌رسد که هکر یا هکرهایی به حساب‌های سرویس dForce حمله کرده‌اند و تقریبا موجودی تمامی حساب‌ها را به سرقت برده‌اند؛ اما پس از مدتی رمزارزهای دزدیده‌شده را به صاحبانشان بازگردانده‌اند.

حدس زده می‌شود که هکرها کلاه‌سفید باشند و با انجام این عمل درواقع ایرادات و باگ‌های سرویس dForce را نشان داده‌اند. میندائو یانگ، موسس پلتفرم dForce با ارسال پستی در ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین) گفت که پروتکل وام‌دهی (Lending Protocol) یا Lendf.Me مورد حمله هکرها قرار گرفته است و درنتیجه رمزارزهایی به ارزشی معادل ۲۵ میلیون دلار ربوده شده است.

چنین اقدامی یعنی سرقت رمزارزها اتفاقی است که هر از گاهی در فضای مجازی رخ می‌دهد؛ اما آنچه کسی انتظار آن را نداشت، بازگرداندن رمزارزهای سرقتی به صاحبانشان است. یانگ در پست جدید خود گفت که تقریبا تمامی رمزارزهای ربوده‌شده را دریافت کرده‌اند. در متن پست جدید یانگ آمده است:

ما هنوز در میانه فرایند باز پس گرفتن رمزارزها هستیم و متاسفانه نمی‌توانم بیش از این اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهم؛ اما در آینده جزئیات کامل‌تری در این زمینه منتشر خواهم کرد.

شاید مهم‌ترین نکته در حرف‌های یانگ این موضوع باشد که کاربران dForce رمزارزهای از دست داده خود را دوباره به دست خواهند آورد. با این حال مشکلی که وجود دارد این است که رمزارزها به مقادیر قبلی پس فرستاده نمی‌شوند و در پکیج‌های مختلف هستند. همین امر کار dForce برای بازگرداندن موجودی حساب‌های مورد حمله قرار گرفته را کمی دشوار می‌سازد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات