نمایشگر وان پلاس 8 پرو نیز مشکلی مشابه با گلکسی اس 20 اولترا دارد

شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آن‌طور که پیدا است، وان‌پلاس ۸ پرو مانند نسخه اکسینوس گلکسی اس ۲۰ اولترا از مشکل ایجاد سایه سبزرنگ روی نمایشگر رنج می‌برد.
تبلیغات

چندی پیش خبری منتشر شد که برخی از کاربران گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اوترا مجهز به تراشه اکسینوس ۹۹۰ با مشکلی عجیب در نمایشگر مواجه شده‌اند. این ایراد باعث می‌شود که سایه‌ای سبزرنگ روی نمایشگر ظاهر شود و کیفیت خروجی تصاویر را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

به گفته کاربران، این مشکل برای گوشی هوشمندشان از زمانی شروع شد که به‌روزرسانی مجهز به پک امنیتی ماه آوریل ۲۰۲۰ را نصب کردند. سامسونگ پس از دریافت گزارش‌ها سریعا اقدام به توسعه به‌روزرسانی جدیدی برای رفع مشکل صفحه نمایشگر کرد و گویا این به‌روزرسانی هم‌اکنون در اختیار دارندگان گلکسی اس ۲۰ اولترا قرار گرفته است.

حال به‌نظر می‌رسد مشکل ظاهر شدن سایه‌ای سبزرنگ در نمایشگر برای کاربران وان پلاس ۸ پرو نیز پدید آمده است. به‌گفته کاربران زمانی سایه سبزرنگ روی نمایشگر پدید می‌آید که تنظیمات روی نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی قرار گیرد و میزان روشنایی نمایشگر نیز کاهش یابد.

با شروع انتقادات و ارسال گزارش‌ها به وان‌پلاس، مقامات این شرکت گفتند که مشکل پیش‌آمده ممکن است به دلیل تنظیمات نمایشگر AMOLED به وجود آید و تأثیری روی کاربرد روزانه کاربران نخواهد داشت.

برخی از کاربران نیز گفته‌اند که اگر قابلیت DC Dimming فعال شود، مشکل مدنظر برطرف خواهد شد؛ اما با اعمال چنین تغییری احتمال بروز ایرادات بیشتری وجود دارد. ایرادات جدید که Black Crush نام دارد باعث افت شدید کیفیت بخش‌هایی از تصاویر با رنگ‌های متمایل به تیره می‌شود. درواقع ایراد جدید از بروز سایه سبز رنگ نیز آزاردهنده‌تر است.

مشکل در نمایشگر وان پلاس 8 پرو

نسخه استاندارد وان‌پلاس ۸ که نمایشگری با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی دارد از این مشکلات برخوردار نیست و گویا تنها نسخه پرو این گوشی وان‌پلاس با چنین مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کند. پس از ارسال گزارش‌های فراوان، مقامات وان‌پلاس بیانیه‌ای به شرح زیر منتشر کردند:

وان‌پلاس به بازخوردهای کاربران اهمیت فراوانی می‌دهد و مصمم است که بهترین تجربه از گوشی‌های هوشمند را به آن‌ها ارائه دهد. گروه مهندسان ما در حال بررسی گزارش‌ها هستند تا بهترین راه‌حل برای رفع مشکلات کاربران را ارائه دهند. ما به محض یافتن راه‌حل برای مشکلات پدید آمده با ارسال به‌روزرسانی، آن‌ها را برطرف خواهیم کرد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات