شیائومی پتنتی از دوربین سلفی با قابلیت چرخش افقی ثبت کرد

شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی پتنتی به ثبت رسانده است که در آن دوربین سلفی قابلیت چرخش به پنل پشتی دارد و تصویر نمایشگر نیز با چرخش دوربین سلفی، فشرده‌تر می‌شود.
تبلیغات

طی سال‌های اخیر شاهد رونمایی از محصولاتی بوده‌ایم که ویژگی‌های جالبی و در برخی اوقات، جاه‌طلبانه‌ای داشته‌اند. شیائومی نیز یکی از شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند با امکاناتی عجیب و قابل‌توجه بوده است.

شرکت چینی اخیرا پتنتی به‌ثبت رسانده که دوربین سلفی با قابلیت چرخشی را به نمایش می‌گذارد. تاکنون محصولاتی دیده‌ایم که دوربین سلفی درون حفره‌ای قرار داشته است یا به‌صورت پاپ‌آپ در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. در برخی نیز دوربین سلفی در پشت نمایشگر پنهان شده است تا تمام سطح پنل جلویی در اختیار صفحه نمایشگر قرار گیرد.

با این حال، آنچه شیائومی معرفی می‌کند، کمی متفاوت است. در پتنت جدید شیائومی که در سازمان CNIPA چین به ثبت رسیده است، طراحی دوربین سلفی را می‌توان مشاهده کرد که به‌صورت افقی قابلیت چرخش دارد.

پتنت دوربین سلفی جدید شیائومی / Xiaomi

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، پس از چرخش دوربین سلفی، تصویر نمایشگر فشرده می‌شود. چنین قابلیتی به شرکت چینی اجازه می‌دهد که تنها از یک ماژول دوربین استفاده کند و با حذف تعداد دوربین‌ها، قیمت نهایی گوشی هوشمند نیز کاهش یابد.

با این حال، مشکل اصلی در چنین محصولاتی، دوام پایین آن‌ها است. اصولا ماژول‌ها یا قسمت‌هایی از گوشی هوشمند که امکان چرخش داشته باشند پس از مدتی خراب می‌شوند و نیاز به تعویض قطعات داخلی آن‌ها وجود دارد.

شاید همین باشد که بسیاری از تحلیلگران، تبدیل شدن دوربین‌های پنهان در پشت نمایشگر را ترند بعدی گوشی‌های هوشمند می‌دانند. اصولا بسیاری از پتنت‌ها نیز به مرحله تولید انبوه نمی‌رسند. با این حال، باید صبر کرد و دید که شرکت شیائومی چه سورپرایزهایی را برایمان تدارک دیده است. نظرتان در مورد پتنت جدید شیائومی چیست؟ آیا چنین گوشی هوشمندی مجهز به این دست از طراحی‌ها را خواهید خرید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات