پورشه نسخه ارزان‌قیمت تایکان را تولید می‌کند

جمعه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پورشه در حال تلاش برای عرضه نسخه ارزان‌قیمت و محرک عقب خودروی الکتریکی تایکان است که در بازارهایی مانند چین به فروش خواهد رسید و قیمت آن کمتر از ۱۰۵ هزار دلار خواهد بود.
تبلیغات

پورشه سه نوع از سدان اسپرت تمام الکتریکی تایکان را با قیمت پایه تولید می‌کند که قیمت آن‌ها بین ۱۰۵،۰۰۰ تا ۱۸۵،۰۰۰ دلار متغیر است. طبق مصاحبه‌ای که در مجله خودرو با مایکل اشتاینر، مدیر بخش تحقیق و توسعه پورشه انجام شده، اکنون به‌نظر می‌رسد که خودروساز آلمانی در حال آماده‌سازی نسخه ارزان‌قیمت محرک عقب خودرو تایکان است. اشتاینر گفت این نسخه جدید که به مدل‌های تایکان توربو اس، تایکان توربو و 4S می‌پیوندد، دارای باتری کوچکتری خواهد بود و در بازارهایی مانند چین که نیازی به سیستم تمام چرخ محرک ندارند، به فروش می‌رسد.

پورشه هم‌اکنون جزئیات خاصی درباره نسخه چهارم خودروی الکتریکی تایکان ارائه نمی‌دهد. خودروساز آلمانی گفت که درباره‌ی محصولات آینده خود صحبت نمی‌کند و اضافه کرد که ابتکار برقی‌سازی خودروها با تنها سه مدل تایکان متوقف نمی‌شود.

Porsche Taycan / پورشه تایکان

پس از سال‌ها و بیش از یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اولیه، پورشه در ماه سپتامبر دو نوع توربو اس و توربو از اولین خودروی تمام الکتریکی خود را با قیمت پایه ۱۸۵،۰۰۰ و ۱۵۰،۹۰۰ دلار معرفی کرد. تنها هفت هفته بعد، خودرو پورشه تایکان 4S به‌عنوان نسخه‌ی سوم وسیله نقلیه تمام الکتریکی این شرکت معرفی شد.

تمام مدل‌های پورشه تایکان از جمله 4S دارای شاسی و سیستم تعلیق یکسان، موتورهای سنکرون مغناطیس دائم و برخی امکانات دیگر هستند. نسخه‌ی 4S پورشه تایکان سبک‌تر، ارزان‌تر و کمی کندتر از نسخه‌های بالارده توربو و توربو اس است.

تاکنون نسخه‌ی استاندارد 4S، ارزان‌ترین مدل پورشه تایکان موجود است و قیمت پایه آن به ۱۰۵،۲۵۰ دلار می‌رسد که شامل هزینه تحویل آن نیز می‌شود. نسخه‌ی استاندارد پورشه تایکان 4S مجهز به باتری ۷۹/۲ کیلووات ساعت و دو موتور الکتریکی است که ۴۸۲ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. در صورتی که سیستم کنترل شروع حرکت خودروی الکتریکی فعال باشد، قدرت آن به ۵۶۲ اسب‌بخار می‌رسد.

همچنین یک باتری اضافه به‌همراه نسخه تایکان 4S وجود دارد که ۶،۸۰۵ دلار به قیمت پایه اضافه می‌کند و از باتری ۹۳/۴ کیلووات ساعت و موتور الکتریکی دوگانه برخوردار است که می‌تواند تا ۵۶۳ اسب‌بخار قدرت تولید کند. هر دو مدل تایکان 4S دارای حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتربرساعت هستند و می‌توانند طی ۳/۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت دست یابند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات