تولید انبوه مدل‌های سری آیفون 12 با تاخیر مواجه می‌شود

پنج‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
طبق گزارش‌ها درحالی‌که پیش‌فروش آیفون SE 2020 از سطح انتظارات بالاتر بوده است؛ اما به‌نظر می‌رسد سری آیفون ۱۲ با تأخیر در عرضه مواجه شود.
تبلیغات

افشاگر معروف، مینگ‌چی کو، با ارسال پستی گفته است که ساخت مدل‌های سری آیفون ۱۲ به کندی پیش می‌رود و احتمالا با تأخیر به بازار عرضه خواهند شد. وی همچنین اطلاعات جالبی در مورد پیش‌فروش گوشی آیفون SE 2020 منتشر کرد.

طبق گفته افشاگر معروف، پیش‌فروش آیفون SE 2020 در هفته اول از آنچه اپل انتظار داشت نیز بیشتر بوده است و انتظار می‌رود که در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ بین ۱۲ تا ۱۴ میلیون گوشی آیفون SE 2020 فروخته شود؛ اما این میزان فروش در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ کمی افت می‌کند و تنها ۱۰ میلیون واحد از آیفون اقتصادی اپل فروخته خواهد شد.

با این حال فروش خوب آیفون SE 2020 روی فروش مدل‌های دیگر آیفون‌های اپل تأثیر گذاشته است. تحلیلگران معتقد هستند که کاربران به دلیل شیوع بیماری کرونا کمی محتاطانه‌تر پول‌های خود را خرج می‌کنند و به همین علت در حال حاضر نسخه اقتصادی آیفون اپل را به مدل‌های گران‌تر ترجیح می‌دهند.

درنتیجه، درحالی‌که آیفون SE 2020 فروش نسبتا خوبی را تجربه خواهد کرد؛ اما احتمال می‌رود که فروش آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو به دلیل شیوع بیماری کرونا با افت قابل توجهی روبه‌رو شود.

در مورد آیفون ۱۲ و روند تولید آن، مینگ‌چی کو توضیح داده است که اپل فرایند تولید و طراحی آیفون ۱۲ را به‌صورت آنلاین پیش می‌برد و مهندسان این شرکت در حال بررسی نسخه‌های آزمایشی آیفون ۱۲ و کیفیت‌سنجی آن هستند. چنین روندی، تولید مدل‌های جدید آیفون ۱۲ را با تأخیر یک‌ماهه همراه کرده است.

انتظار می‌رود سری آیفون ۱۲ شامل چهار مدل شود و کو نیز پیش‌بینی می‌کند که تولید انبوه این محصولات در فصل پاییز شروع شود؛ البته در مورد نسخه‌های ۶/۱ اینچی و ۵/۴ اینچی آیفون ۱۲ اوضاع کمی فرق می‌کند و تولید آن‌ها زودتر از دو مدل دیگر و در سپتامبر آغاز می‌شود. نسخه ۶/۷ اینچی آیفون ۱۲ اما نسبت به مدل‌های دیگر کمی دیرتر به تولید انبوه می‌رسد و احتمالا در ماه اکتبر تولید آن شروع می‌شود. دلیل کند پیش رفتن تولید مدل ۶/۷ اینچی آیفون نیز طراحی پیچیده آن عنوان شده است.

درواقع چنین گزارشی به این معنی است که اپل احتمالا هر ۴ مدل جدید آیفون ۱۲ را هم‌زمان رونمایی می‌کند؛ اما عرضه آن‌ها در بازه‌های زمانی متفاوت صورت خواهد گرفت.  چنین اتفاقی در گذشته نیز رخ داد و برای مثال می‌توان به عرضه آیفون ۱۰ و آیفون ۱۰ آر در بازه‌های زمانی متفاوت اشاره کرد.

از طرفی مدل مجهز به آنتن‌های mmWave آیفون نیز به مشکل خورده‌اند و احتمالا با تأخیر بیشتری عرضه می‌شوند؛ زیرا تغییرات جدیدی روی این مدل از آنتن‌ها اعمال شده است. از طرفی آزمایشگاه‌های مخصوص بررسی کیفیت آنتن‌های جدید mmWave نیز در حال حاضر بسته است و تأخیر در عرضه آیفون ۱۲ مجهز به چنین آنتن‌هایی به ادامه گسترش بیماری کرونا بستگی دارد.

انتظار می‌رود هر ۴ مدل آیفون ۱۲ از فناوری ارتباطات 5G پشتیبانی کنند؛ البته با این تفاوت که مدل‌های معمولی از آنتن‌های ۶ گیگاهرتزی بهره می‌برند و مدل‌های پریمیوم نیز مجهز به آنتن‌های نوع mmWave شده‌اند.

درنهایت، مینگ‌چی کو به روند تولید آیفون SE پلاس اشاره کرده است که گویا شواهدی از در دست ساخت بودن آن در کدهای iOS 14 به دست آمده است. کو پیش‌بینی می‌کند که عرضه آیفون SE پلاس تا نیمه دوم سال ۲۰۲۱ به تعویق می‌افتد. وی درگذشته حدس می‌زد که چنین محصولی در نیمه اول سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه خواهد شد. از ویژگی‌های آیفون SE پلاس برخورداری از نمایشگری ۵/۵ اینچی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات