آی مک 23 اینچی جدید اپل همراه با آیپد 11 اینچی اقتصادی عرضه می‌شود

چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل می‌خواهد به‌زودی نسخه‌ای مقرون‌به‌صرفه از آیپد ایر ۱۱ اینچی و نسخه‌ی به‌روزشده‌ی آی‌مک ۲۳ اینچی را رونمایی کند.
تبلیغات

گزارشی در رسانه‌های چینی منتشر شده است که نشان می‌دهد اپل در حال آماده‌سازی برای رونمایی آی‌مک ۲۳ اینچی جدیدی در اواخر سال جاری میلادی است. همراه با آی‌مک جدید نیز رونمایی آیپد ایر ۱۱ اینچی را شاهد خواهیم بود که برای کاربرانی با بودجه‌های کم در نظر گرفته شده است. در گزارش به این موضوع نیز اشاره شده است که اپل برای جایگزینی پنل‌های مینی LED با پنل‌های فعلی، با مشکلاتی روبه‌رو شده و احتمال دارد انجام چنین کاری با تأخیر مواجه شود.

این اولین‌بار نیست که خبری درباره‌ی مدل جدیدی از تبلت آیپد ایر ۱۱ اینچی منتشر می‌شود؛ زیرا چندی پیش نیز، چنین خبری را یکی از افشاگران در توییتر تأیید کرد و به‌نظر می‌رسد آیپد ایر جدید از تاچ آی‌دی ادغام‌شده با نمایشگر برخوردار خواهد بود.

گزارش رسانه‌های چینی اطلاعات بیشتری از محصولات در دست تولید اپل دراختیارمان قرار نمی‌دهند؛ با‌این‌حال، گفته می‌شود نسخه‌ی جدید تبلت آیپد ایر اقتصادی به نمایشگر ۱۱ اینچ مجهز است و در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۰، به تولید انبوه خواهد رسید.

در‌حال‌حاضر، اپل مدلی از آیپد ۱۰/۲ اینچی را با قیمت ۳۲۹ دلار و آیپد ایر ۱۰/۵ اینچی را با قیمت ۴۸۸ دلار به بازار عرضه کرده است. باوجوداین، آنچه کمی دورازذهن به‌نظر می‌رسد، برخورداری مدلی اقتصادی از حسگر تاچ آی‌دی ادغام‌شده با نمایشگر است؛ زیرا این تکنولوژی اصولا در محصولات پرچم‌دار استفاده می‌شود.

درهرصورت آنچه انتظار داریم، عرضه‌ی زودهنگام سری جدید آیپد ایر اقتصادی است؛ زیرا در اوضاع‌واحوال کنونی بسیاری از دانش‌آموزان از خانه به تحصیل مشغول هستند و اصولا برای یادگیری از تبلت استفاده می‌کنند. درادامه‌ی گزارش آمده است که اپل مشغول تولید آی‌مک ۲۳ اینچی برای عرضه در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۰ است و تولید انبوه آن نیز از سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۰ شروع می‌شود.

اپل آخرین نسخه از سری آی‌مک را مارس ۲۰۱۹ با برخورداری از پردازنده‌های نسل‌نهمی اینتل روانه‌ی بازار کرد. حال انتظار می‌رود آی‌مک ۲۳ اینچی جدید درست همان ابعاد ظاهری آی‌مک ۲۱/۵ اینچی را داشته باشد؛ البته با این تفاوت که حاشیه‌های موجود در اطراف نمایشگر تا حد بسیاری کاهش یافته است. چنین اتفاقی دور‌از‌دهن نیست؛ زیرا مدتی است که سری آی‌مک تغییرات بسیار کمی از نظر طراحی به خود دیده و نیاز به تغییر اساسی در سری آی‌مک احساس می‌شود.

اپل چندی است که قصد دارد از پنل‌های مینی LED در محصولات جدیدش استفاده کند؛ اما به‌نظر می‌رسد شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کارخانه‌ها چنین اتفاقی را به‌تأخیر خواهد انداخت. این موضوع در گزارش رسانه‌های چینی نیز تأیید شده است.

مدتی قبل، خبری منتشر شد که آیپد پرو مبتنی‌بر فناوری 5G و برخوردار از پنل مینی LED به سال ۲۰۲۱ موکول شده است و عرضه‌ی آن با تأخیر مواجه می‌شود. گویا اپل می‌خواسته در آیپد پرو و مک بوک پرو جدید از پنل مینی LED استفاده کند؛ اما بعد از شیوع بیماری کرونا و اتفاقات پس‌از‌آن، عرضه‌ی این محصولات با مشکل مواجه شده است و احتمالا مدل‌های جدید یا بدون پنل مینی LED عرضه می‌شود یا عرضه‌ی آن‌ها تا سال ۲۰۲۱ به‌تأخیر می‌افتد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات