اسنپ‌فود حمله DDoS به سرورهایش را تأیید کرد

سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
اسنپ‌فود اعلام کرد روز گذشته به مدت دو ساعت و نیم به دلیل حملات DDoS از دسترس خارج شد و این حمله از منابع خارج از ایران بوده است.
تبلیغات

روز گذشته اسنپ‌فود با انتشار توییتی اعلام کرد به مدت دو ساعت و نیم به دلیل حملات DDoS از دسترس خارج شد. اسنپ‌فود همچنین اعلام کرده بود که دسترسی به این سرویس تنها از طریق آی‌پی‌های ایران امکان‌پذیر بوده و کاربران با استفاده از VPN نمی‌توانند از خدمات این شرکت استفاده کنند. این مشکل درحال‌حاضر به‌طور کامل برطرف شده است.

روابط عمومی اسنپ‌فود در مورد حمله‌ی اخیر خود به زومیت گفت که منبع آن خارج از ایران بوده و همچنین هیچ‌کدام از اطلاعات این شرکت منتشر نشده است. در توییت اسنپ‌فود نوشته شده:

#اسنپ_فود از ساعت ۱۹ عصر امروز اول اردیبهشت به مدت دو ساعت و نیم به دلیل حملات DDOS از دسترس خارج شده بود.درحال حاضر دسترسی به اسنپ فود فقط از طریق IPهای داخل ایران امکان‌پذیر بوده و در صورت استفاده از VPN، اسنپ فود قابل مشاهده نخواهد بود.— Snappfood | اسنپ‌فود (@snappfood) April 20, 2020

حمله‌ی دیداس (Distributed Denial of Service) یا به اختصار DDOS زمانی رخ می‌دهد که حجم زیادی از تقاضای کاذب عمدا از یک مکان به‌سمت سرور مورد هدف روانه شود، تا آن سرور از کار بیفتد؛ در حملات داس توزیع شده یا همان دیداس سرور مورد هدف با تقاضاهای فراوان روبه‌رو می‌شود، اما نه از یک منبع مشخص، بلکه از جاهای مختلف به آن حمله می‌شود و محافظت سرور در برابر حمله‌ی توزیع شده به‌مراتب دشوارتر از حمله‌ی داس است. هکرها برای راه‌اندازی حمله‌ی DDoS به مجموعه‌ای از رایانه‌ها نیاز دارند. از میان راه‌های متعدد برای دراختیارگرفتن سیستم‌ها، به‌کار بردن بات‌نت رایج‌ترین آن‌ها است. بات‌نت مجموعه‌ای از سیستم‌های کاربران عادی است که با نصب یک نرم‌افزار امنیتی آلوده، بدون اجازه در اختیار گرفته می‌شود. با خرید دسترسی به بات‌نت توسط هکرها، راه برای استفاده از تعداد زیادی سیستم برای حمله دیداس و از دسترس خارج‌کردن یک وب‌سایت باز خواهد شد.

پیش از این در ۲۸ بهمن ۹۸ نیز حملات DDoS به زیرساخت‌های کشور باعث اختلالات گسترده در وضعیت اینترنت کاربران شد. امیرناظمی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفته بود که با استفاده از سپر محافظ از این حمله‌ها محافظت می‌شود، همچنین همه‌ی حمله‌ها از خارج از کشور نیستند و از داخل کشور نیز حمله‌هایی صورت می‌گیرد.

گزارش رسمی اسنپ‌فود دراین‌باره به‌زودی اضافه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات