گوگل پلی بخشی برای اپلیکیشن‌های مناسب کودکان ارائه می‌دهد

سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
در بخش جدید اپلیکیشن‌های کودکان گوگل پلی، معلمان نیز می‌توانند اپلیکیشن‌های مناسب کودکان را تأیید کنند.
تبلیغات

پس از شیوع بیماری کرونا، تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی یکی از اقدامات اکثر کشورها بود. همین امر سبب شد بسیاری از دانش‌آموزان در خانه بمانند و از فضای مفید آموزشی دور باشند. اکثر دانش‌آموزان از زمان خود برای انجام بازی‌های ویدئویی استفاده می‌کنند یا در گوگل پلی به‌دنبال اپلیکیشن‌های مختلف و تجربه‌ی آن‌ها می‌گردند.

گوگل نیز برای دانش‌آموزان و کودکان وضعیتی فراهم کرده است که دسترسی سریع‌تری به اپلیکیشن‌های مناسب داشته باشند، با این تفاوت که معلمان نیز می‌توانند نظر خود را درباره‌ی اپلیکیشن‌ها اعلام و برخی را نیز تأیید کنند. چنین اقدامی نه‌تنها به ارائه‌ی محتوای مفید به کودکان کمک می‌کند؛ بلکه اپلیکیشن‌هایی دراختیار کودکان قرار می‌دهد که علاوه‌بر سرگرم‌کننده‌بودن، بار آموزشی آن‌ها را نیز معلمان تأیید می‌کنند. در‌حال‌حاضر، تب کودکان به گوگل پلی اضافه شده است که در آن، می‌توان انبوهی از اپلیکیشن‌هایی را مشاهده کرد که معلمان بر آن‌ها مُهر تأیید زده‌اند.

هر اپلیکیشن براساس عواملی مانند رده‌ی سنی و کیفیت تجربه‌ی کاربری و غنی‌بودن محتوا بررسی می‌شود و والدین کودکان با مشاهده‌ی نقد و بررسی هر اپلیکیشن می‌توانند درباره‌‌ی نصب برنامه تصمیم بگیرند. گوگل برای اپلیکیشن‌هایی که معلمان تأیید کرده‌اند، علامتی در نظر گرفته است که در صفحه‌ی اصلی مختص به هر اپلیکیشن می‌توان مشاهده کرد. غول نرم‌افزاری مدتی است که با معلمان و استادان دانشگاهی همکاری می‌کند تا امکانی برای رتبه‌بندی اپلیکیشن‌ها از نظر میزان آموزندگی فراهم شود.

بخش کودکان گوگل پلی

حال به‌نظر می‌رسد این همکاری مشترک به مرحله‌ای رسیده است که کاربران اندرویدی بتوانند در کمترین زمان ممکن اپلیکیشن‌های مفرح و در‌عین‌حال آموزنده را برای کودکانشان انتخاب و نصب کنند. مقام‌های گوگل در بلاگی گفتند:

به معلمان اعتماد کرده‌ایم که در مدارس، سطح علمی فرزندانمان را افزایش دهند و حال از آن‌ها سپاسگزاریم که تجربیاتشان را برای رتبه‌دهی به اپلیکیشن‌ها دراختیارمان قرار داده‌اند تا وقتی کودکان در مراکز آموزشی نیستند، از این اپلیکیشن‌ها استفاده کنند.

جالب است بدانید گوگل زودتر از زمان مشخص‌شده ویژگی تب مخصوص کودکان را به گوگل‌پلی افزوده است و به‌نظر می‌رسد بازخورد مناسبی نیز از کاربران دریافت کرده است؛ مخصوصا در اوضاع‌واحوال کنونی که کودکان و دانش‌آموزان از محیط آموزشی دور هستند. در‌حال‌حاضر، تب مخصوص کودکان در گوگل‌پلی برای کاربران ایالات متحده عرضه شده است و انتظار می‌رود این ویژگی به‌زودی دراختیار کاربران دیگر نقاط دنیا قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات