سری وان پلاس 8 در بازار هند بسیار ارزان‌تر از بازار آمریکا فروخته می‌شود

دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌نظر می‌رسد دلیل فروش ارزان‌تر سری وان‌پلاس  8 در هند از ایالات متحده، برخورداری هند از بازاری رقابتی‌تر باشد.
تبلیغات

چندی پیش، وان‌پلاس پرچم‌داران جدیدش، وان‌پلاس ۸ و وان‌پلاس ۸ پرو را رونمایی کرد؛ اما قیمت معرفی‌شده برای این سری گوشی موبایل مختص بازار ایالات متحده بود. حال اخباری به‌گوش می‌رسد که سری وان‌پلاس ۸ با قیمتی بسیار ارزان‌تر از قیمت مدنظر برای آمریکا وارد بازار هند می‌شوند. در توییتی مشخص شده است مدل پایه‌ی گوشی وان‌پلاس ۸ با قیمتی معادل ۵۵۰ دلار به ویترین فروشگاه‌های هند راه می‌یابد؛ البته تفاوتی میان دو نسخه‌ی پایه‌ی مدنظر برای بازار جهانی و بازار هند وجود دارد. هند درکنار برخورداری از تمامی مدل‌های سری وان‌پلاس ۸، مدلی اختصاصی خواهد داشت که به حافظه رم ۶ گیگابایتی مجهز است.

درحالی‌که مدل پایه‌ی سری وان‌پلاس با برخورداری از حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۶۹۹ دلار وارد بازار جهانی می‌شود، مدل پایه‌ی اختصاصی وان‌پلاس ۸ برای بازار هند با حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی با قیمتی معادل ۵۵۰ دلار روانه بازار شده است. نکته‌ی دیگر نیز مربوط به عرضه‌ی سری وان‌پلاس ۸ در هند فقط ازطریق فروشگاه آمازون است.

نسخه‌ی مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی وان‌پلاس ۸ نیز درمقایسه‌با مدل جهانی ۱۰۰ دلار ارزان‌تر در هند عرضه می‌شود و اگر کاربران هندی به خرید نسخه‌ی مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی علاقه‌مند باشند، درمقایسه‌با نسخه‌ی جهانی، ۱۵۰ دلار کمتر پرداخت خواهند کرد.

درمقابل، وان‌پلاس ۸ پرو قرار دارد که نسخه‌ی پایه‌ی آن با برخورداری از ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با قیمتی معادل ۷۲۰ دلار به بازار هند عرضه می‌شود؛ قیمتی که از نسخه‌ی جهانی، ۱۸۰ دلار ارزان‌تر است. نسخه‌ی مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی وان‌پلاس ۸ پرو نیز با قیمتی معادل ۷۸۵ دلار در بازار هند فروخته می‌شود که از نسخه‌ی درنظر گرفته‌شده برای بازار ایالات متحده بیش از ۲۰۰ دلار ارزان‌تر است.

طبق این مقایسه‌، می‌توان مشاهده کرد قوی‌ترین مدل سری وان‌پلاس ۸ با قیمتی معادل ۷۸۵ دلار به بازار هند عرضه می‌شود؛ در‌حالی‌که قیمت درنظر گرفته‌شده برای نسخه‌ی پایه‌ی وان‌پلاس ۸ در ایالات متحده برچسب قیمتی ۶۹۹ دلاری خورده است.

کاهش قیمت‌ها تنها به گوشی‌های هوشمند سری وان‌پلاس ۸ ختم نمی‌شود و حتی لوازم جانبی آن‌ها در هند نیز ارزان‌تر از بازار آمریکا هستند. برای مثال، می‌توان به هدست دورگردنی بولتس زد وایرلس اشاره کرد که در ایالات متحده ۴۹/۹۵ دلار و در هند ۲۵ دلار است.

اختلاف در قیمت مدل‌های عرضه‌شده از سری وان‌پلاس ۸ برای هند درمقابل ایالات متحده موضوع عجیبی نیست؛ زیرا بازار هند را کاربرانی تشکیل می‌دهند که بودجه‌ی کمتری برای خرید گجت‌ها اختصاص می‌دهند و اگر محصولی با قیمتی گران به بازار هند راه یابد، کمتر کاربری علاقه‌مند خواهد بود آن را بخرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات