ال‌جی طراحی نهایی Velvet را به‌همراه تراشه این گوشی مشخص کرد

دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ال‌جی ساعاتی پیش در ویدئویی رسمی از طراحی نهایی گوشی ولوت پرده‌برداری کرد. همچنین به‌لطف اطلاعات رسمی جدید از این پس می‌دانیم که ولوت از چه تراشه‌ای استفاده می‌کند.
تبلیغات

ال‌جی به‌تازگی تیزر کوتاه مربوط به گوشی موردانتظار ولوت (LG Velvet) را منتشر کرده است تا ما را با طراحی نهایی آن از جوانب مختلف آشنا کند. این شرکت پیش‌تر نسخه‌ی مفهومی گوشی را در دو تصویر به ما نشان داده بود، اما به‌لطف ویدئوی جدید، این بار شاهد طراحی نهایی دستگاه هستیم. نگاهی کلی به ویدئوی ال‌جی نشان می‌دهد گوشی ولوت قرار است از لحاظ طراحی تفاوت‌های عمده‌ای نسبت‌به گوشی‌های فعلی نظیر V60 به‌خود ببیند.

در ویدئوی رسمی منتشرشده از سوی ال‌جی همچنین می‌بینیم که گوشی ولوت قرار است برای پردازش کارهای مختلف از تراشه‌ی اسنپدرا گون ۷۶۵ کوالکام که از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند بهره‌مند باشد. اسنپدراگون ۷۶۵ 5G بالارده‌ترین پردازنده‌ی کوالکام نیست. امروزه از اسنپدراگون ۸۶۵ به‌عنوان تراشه‌ی پرچمدار کوالکام برای گوشی‌ها یاد می‌شود.

ال‌جی اخیرا با انتشار بیانیه‌هایی مطبوعاتی برخی از جزئیات کلیدی مربوط به طراحی گوشی ولوت را با رسانه‌ها به‌اشتراک گذاشته بود. ظاهرا ال‌جی در ولوت از زبان طراحی جدیدی موسوم‌به 3D Arc بهره می‌گیرد که در آن، پنل پشتی و جلویی شیشه‌ای دستگاه به‌شکلی متقارن خمیدگی دارند. تیزر جدیدی که ال‌جی منتشر کرده است بهتر به ما نشان می‌دهد که ولوت قرار است در دنیای واقعی چه ظاهری داشته باشد. 

پنل پشتی گوشی ال‌جی ولوت میزبان مجموعه‌دوربین سه‌گانه با فرمی منحصربه‌فرد است. ال‌جی از این مجموعه‌دوربین تحت عنوان «دوربین به‌فرم قطره‌ی باران» یاد می‌کند. بزرگ‌ترین دوربین در بالاترین بخش قرار گرفته است و هرچه به‌سمت پایین حرکت کنید، اندازه‌ی دوربین‌ها کوچک‌تر می‌شود؛ بدین ترتیب جلوه‌ای‌ شبیه‌به قطره‌ی بارانِ درحال سقوط در ذهن کاربر نقش می‌بندد.

ناگفته نماند که دوربین اول تا حدی از پنل پشتی برآمده است، اما ال‌جی توانسته دوربین‌های دوم و سوم و همچنین فلاش LED را به زیر پنل پشتی ببرد. مجموعه‌دوربین به‌کاررفته در پنل پشتی ال‌جی ولوت تفاوت‌هایی عمده با ماژول‌هایی که دارد که امروزه در گوشی‌های هوشمند می‌بینیم.

ماژول‌های فعلی عمدتا برآمدگی زیادی دارند و بخش درخورتوجهی از پنل پشتی را می‌پوشانند. احتمال می‌دهیم دوربین‌های دوم و سوم ال‌جی ولوت برای کارهایی نظیر تار کردن پس‌زمینه (جلوه‌ی بوکه) یا عکاسی ماکرو به‌کار بروند. همچنین احتمال دارد یکی از این حسگرها از نوع سیاه‌و‌سفید به‌منظور ثبت عمیق‌تر رنگ‌ها باشد.

تیز جدید ال‌جی، شماری دیگر از اطلاعات کلیدی گوشی ولوت را برملا می‌کند. بر این اساس،‌ گوشی ال‌جی ولوت قرار است دارای جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون در بخش زیرین خود باشد. گوشی‌های اخیر ال‌جی همواره در زمینه‌ی پخش محتوای صوتی محصولات باکیفیت بوده‌اند. در گوشی‌های این‌ شرکت به‌طور معمول از مبدل آنالوگ به دیجیتال پیچیده‌ای استفاده می‌شود تا به‌لطف آن، کیفیت صدای بهتری در هدفون‌های سیمی به‌گوش برسد.

ال‌جی Velvet به تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۶۵ 5G مجهز است و در چهار رنگ روانه‌ی بازار می‌شود

در پنل جلویی دستگاه شاهد صفحه‌نمایشی لبه‌ تا لبه خواهیم بود که در بخش بالایی آن، بریدگی کوچکی به‌فرم قطره به‌چشم می‌خورد. ظاهرا ال‌جی ولوت قرار است نسبت‌به گوشی‌های فعلی این شرکت کره‌ای به‌خصوص V60 حاشیه‌های بسیار کمتری در اطراف صفحه‌نمایش داشته باشد و مدرن‌تر به‌نظر برسد. در تیزر ال‌جی شاهد رونمایی چهار رنگ برای گوشی ولوت هستیم: مشکی، سفید، سبز و ترکیب نارنجی و صورتی.

ال‌جی در نسل جدید گوشی‌های خود تصمیم گرفته است نام‌گذاری الفبایی را کنار بگذارد و به استفاده از اسم‌هایی روی بیاورد که در قالب یک کلمه بتوانند ویژگی‌های اصلی گوشی را در ذهن کاربر تداعی کنند. ال‌جی ولوت نیز از همین قانون تبعیت می‌کند. ال‌جی می‌گوید عبارت ولوت که می‌توان معادل «مخمل‌نما» را در فارسی برای آن بیان کرد، تداعی‌کننده‌ی «ظاهر صیقلی شکوهمند و ظرافت اعلاء» گوشی جدید است. فراموش نکنید ال‌جی از گوشی ولوت به‌عنوان موبایلی «پریمیوم برای عموم مردم» یاد کرده است. بدین معنی که ولوت قرار نیست برای رقابت با محصولاتی نظیر گلکسی اس ۲۰ اولترا و هواوی پی ۴۰ پرو پلاس در بازار عرضه شود.

در حال حاضر مشخص نیست که ال‌جی قصد دارد گوشی ولوت را در چه تاریخی به‌صورت کامل معرفی کند؛ اما شایعه‌ای جدید می‌گوید که تاریخ معرفی ال‌جی ولوت برای روز ۱۵ مه ۲۰۲۰ (۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹) تعیین شده است. با در نظر گرفتن اطلاعات زیادی که ال‌جی اخیرا منتشر کرده است، احتمال می‌دهیم که فاصله‌ی زیادی تا رونمایی کامل گوشی باقی نمانده باشد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درمورد طراحی و ویژگی‌های مختلف ال‌جی ولوت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات