Velvet نام گوشی بازطراحی‌شده‌ ال جی خواهد بود

یک‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
ال‌جی در اطلاعیه‌ای جدید اعلام کرده گوشی هوشمندی که قرار است با طراحی مدرن و دوربین اصلی به‌فرم قطره‌ی باران عرضه شود، Velvet نام دارد.
تبلیغات

ال‌جی چند روز پیش با رونمایی اولیه‌ی محصولی جدید اعلام کرد که قصد دارد قدمی محکم‌تر از قبل در صنعت گوشی موبایل بردارد. درحالی که شایعات و گزارش‌های تأیید‌نشده‌ی متعددی درمورد دستگاه بعدی ال‌جی شنیده بودیم، این شرکت به‌صورت رسمی از طراحی گوشی جدیدش پرده‌برداری کرد تا ما را با ظاهر آن آشنا کند. ال‌جی ساعاتی پیش با انتشار اطلاعیه‌ای رسمی، اعلام کرد گوشی جدید موردبحث ال‌جی ولوت (LG Velvet) نام دارد. ولوت قرار است سری جدید گوشی‌های ال‌جی باشد و از زبان طراحی مدرن‌تری نسبت‌به قبل بهره بگیرد که از آن با نام 3D Arc یاد می‌شود.

گوشی ال‌جی ولوت احتمالا همان دستگاهی است که پیش‌تر بسیاری از رسانه‌ها از آن با نام ال‌جی جی ۹ یاد می‌کردند. ولوت طراحی رادیکالی دارد و تفاوت‌های عمده‌ای بین آن با گوشی‌های فعلی ال‌جی به‌چشم می‌خورد. در این گوشی پنل جلویی و پشتی به‌شکل متقارن خمیده شده است که هم زیبایی خاصی دارد و هم در دست گرفتن گوشی را راحت‌تر می‌کند.

به‌علاوه پنل پشتی ال‌جی ولوت میزبان نوع خاصی از چینش دوربین است که ال‌جی از آن با نام «دوربین به‌فرم قطره‌ی باران» یاد می‌کند. این مجموعه‌دوربین شامل سه حسگر است که بزرگ‌ترینِ آن‌ها در بالایی‌ترین بخش پنل پشتی جای دارد و هرچه به‌سمت پایین بروید اندازه‌ی دوربین‌ها کوچک‌تر می‌شود تا حالتیِ شبیه‌به قطراتِ بارانِ درحال‌سقوط در ذهن کاربر تداعی شود. از بین این حسگرها تنها یکی از آن‌ها از پنل پشتی برآمده است و دو حسگر دیگر در زیر شیشه‌ی صاف جای گرفته‌اند. در زیر سه دوربین نیز فلاش LED دیده می‌شود. در کنار این موارد گفته می‌شود گوشی موردبحث ال‌جی برای پردازش کارها به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۶۵ کوالکام متکی است. 

ال جی ولوت / LG VELVET

لوگوی رسمی ال‌جی ولوت

ال‌جی معتقد است گوشی‌های امروزی شباهت‌های بسیار زیادی به یکدیگر دارند و همین موضوع این شرکت را ترغیب کرده است تا با نوعی زبان طراحی جدید، پا به میدان بگذارد. در اطلاعیه‌ی جدید ال‌جی آمده است:

با درنظرگرفتن اینکه امروزه گوشی‌های هوشمند بیشتر و بیشتر شبیه یکدیگر می‌شوند و جداسازی آن‌ها از هم صرفا از طریق مشخصات فنی‌شان کار ساده‌ای نیست، ال‌جی الکترونیکس قصد دارد با آغاز نقشه‌ی راه جدید برای سری جدید محصولات به این چالش پاسخ دهد. سری محصولات جدید ال‌جی الکترونیکس به‌منظور جدا کردن خودشان از گوشی‌های رقیب، روی طراحی متمایزکننده و ظرافتِ لمس‌کردنی تأکیدی ویژه دارند. نخستین دستگاهی که با این فلسفه‌ی جدید ساخته می‌شود LG VELVET نام دارد. ال‌جی ولوت از دوربین منحصربه‌فرد به‌فرم قطره‌ی باران استفاده می‌کند و از فرم فاکتور متقارن و ظریف بهره می‌گیرد. این فرم فاکتور هم ظاهر جذابی دارد و هم هنگام در دست گرفتن، حس لذت‌بخشی به کاربر منتقل می‌کند.

ال‌جی مهر تأییدی روی شماری از شایعه‌های پیشین زده است. در این شایعات اعلام شده بود کره‌ای‌ها قصد دارند در سری جدید محصولات‌شان نام‌گذاری با اتکا بر حروف الفبای انگلیسی را کنار بگذارند. این گفته‌ی ال‌جی به‌طور ضمنی تأیید می‌کند که گوشی‌های خانواده‌ی G و حتی V به پایان راه رسیده‌اند یا اینکه فاصله‌ی زیادی تا روزهای آخرشان ندارند. ال‌جی قصد دارد محصولات جدیدش را براساس قابلیت‌ها یا طراحی منحصربه‌فردشان نام‌گذاری کند. این موضوع برای گوشی موردبحث نیز صدق می‌کند؛ ال‌جی می‌گوید عبارت ولوت که می‌توان معادل «مخمل‌نما» را در فارسی برای آن بیان کرد، تداعی‌کننده‌ی «ظاهر صیقلی شکوهمند و ظرافت اعلاء» گوشی جدید است.

در بخشی دیگر از اطلاعیه‌ی جدید ال‌جی می‌خوانیم:

ال‌جی ولوت نخستین دستگاه ال‌جی خواهد بود که استراتژی جدید این شرکت برای نام‌گذاری محصولات موبایلی روی آن پیاده‌سازی خواهد شد. ال‌جی قصد دارد با کنار گذاشتن نام‌گذاری الفبایی، در محصولات جدیدش از نام‌های آشنا و پرمعنی استفاده کند که به مشتریان امکان می‌دهند با شنیدن نام دستگاه، چکیده‌ی ویژگی‌هایشان را بفهمند. کاربران از این طریق می‌توانند مناسب‌ترین دستگاهی را که با شخصیت‌شان سازگاری دارد تهیه کنند. نام ولوت (به‌معنی مخمل‌نما) به‌منظور به‌نمایش‌گذاشتن ظاهر صیقلی شکوهمند و ظرافت اعلاء گوشی انتخاب شده است. دو معیار یادشده، دو مورد از مشخصات کلیدی گوشی جدید هستند.

کسب‌و‌کار موبایل ال‌جی ۲۰ فصل متوالی است که به ضرردهی ادامه می‌دهد و هیچ سودی عاید این شرکت کره‌ای نمی‌کند. نام‌گذاری نه‌چندان جذاب و به‌نسبت طولانی گوشی‌ها، طراحی بدون زرق و برق و موارد دیگر دست‌به‌دست هم داده‌اند تا گوشی‌های فعلی ال‌جی محصولاتی محبوب در بازار نباشند. بااین‌حال به‌نظر می‌رسد کره‌ای‌ها به‌دنبال تغییر این روند هستند و قصد دارند تحولاتی مهم ایجاد کنند. نخستین اقدام مهم ال‌جی، تغییر روند نام‌گذاری است. دیگر خبری از پسوند تین‌کیو (ThinQ) در گوشی‌ها نخواهد بود. اقدام دیگر ال‌جی به بازطراحی دستگاهش برمی‌گردد. گوشی‌های امروزی اکثرا دارای پوششی درخشان با رنگ‌های گرادیانی هستند که البته در میان آن‌ها موارد استثنا هم دیده می‌شود. ولوت طبق ادعای ال‌جی دارای طراحی صیقلی و ظرافت زیادی است که باعث می‌شود از دیگر گوشی‌ها متمایز باشد. 

ال‌جی قبلا گفته است Velvet موبایلی «پریمیوم برای عموم مردم» است و بنابراین به‌منظور رقابت با گوشی‌های هوشمندی نظیر گلکسی اس ۲۰ اولترا و هواوی پی ۴۰ پرو پلاس روانه‌ی بازار نمی‌شود. این خبر خوبی به‌شمار می‌آید؛ البته به شرطی که قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ی دستگاه باعث نشود ال‌جی در آن از سخت‌افزار ضعیف استفاده کند.

ال‌جی تاکنون هیچ‌گونه جزئیاتی در رابطه با مشخصات فنی، قیمت و حتی تاریخ عرضه گوشی ولوت با رسانه‌ها در میان نگذاشته است. بااین‌حال گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند کره‌ای‌ها به‌دنبال معرفی گوشی جدیدشان در روز ۱۵ می ۲۰۲۰ (۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹) هستند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درمورد نام گوشی جدید ال‌جی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات