وان پلاس 8 کمتر از ۱،۰۰۰ دلار قیمت دارد

پنج‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سران شرکت وان‌پلاس تأیید کرده‌اند که پرچم‌دار جدید این شرکت یعنی وان‌پلاس ۸، کمتر از هزار دلار قیمت خواهد داشت.
تبلیغات

کمتر از دو هفته به رونمایی از جدیدترین پرچم‌داران شرکت وان‌پلاس باقی مانده است. انتظار می‌رود دو گوشی موبایل وان‌پلاس ۸ و وان‌پلاس ۸ پرو در ۲۶ فروردین معرفی شوند؛ اما زودتر از زمان رونمایی پرچم‌داران، سران شرکت وان‌پلاس کمی در مورد قیمت سری جدید  گوشی هوشمندشان صحبت کرده‌اند.

پیت لاو، مدیرعامل شرکت چینی وان‌پلاس، در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها اعلام کرد که وان‌پلاس ۸ نسبت به پرچم‌داران دیگر موجود در بازار ارزان‌تر خواهد بود و قیمتی کمتر از ۱،۰۰۰ دلار برای آن در نظر گرفته شده است. با این حال، پیت لاو اشاره نکرده که سری وان‌پلاس ۸ دقیقا با چه برچسب قیمتی روانه بازار می‌شود.

نکته جالب حرف‌های پیت لاو این است که حتی گران‌ترین مدل سری گوشی وان‌پلاس ۸ که از ارتباطات 5G پشتیبانی می‌کند از ارزان‌ترین گوشی سامسونگ سری گلکسی اس ۲۰ نیز به قیمت کمتری روانه بازار خواهد شد. همان‌طور که می‌دانید قیمت گوشی گلکسی اس ۲۰ در مدل قیمت پایه ۹۹۹/۹۹ دلار است

وان پلاس 8 / OnePlus 8

وان‌پلاس 8

وان پلاس 8 پرو / OnePlus 8 Pro

وان‌پلاس 8 پرو

سری وان‌پلاس ۸  شامل نسخه استاندارد و مدل بالارده‌تر وان‌پلاس ۸ پرو می‌شود؛ البته مشخص نیست که تفاوت اصلی دو مدل چه خواهد بود. باید در نظر داشت که هردو مدل دارای فناوری 5G هستند؛ بنابراین احتمالا مدل پرو از حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی بیشتر و نمایشگری بزرگ‌تر نسبت به نسخه استاندارد بهره می‌برد.

با درنظرگرفتن سخنان پیت لاو، گران‌ترین مدل سری وان‌پلاس ۸ یعنی گوشی هوشمند وان‌پلاس ۸ پرو قیمتی کمتر از گلکسی اس ۲۰ خواهد داشت که در نوبه خود خبری بسیار خوب برای علاقه‌مندان محصولات شرکت وان‌پلاس محسوب می‌شود.

وان پلاس 8 پرو / OnePlus 8 Pro

در سخنان پیت لاو به این نکته نیز اشاره شد که سری وان‌پلاس ۸ را می‌توان مقرون‌به‌صرفه‌ترین پرچم‌دار مجهز به فناوری ارتباطات 5G در سال ۲۰۲۰ دانست؛ البته به این نکته باید اشاره کرد که سری وان‌پلاس ۸ مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ هستند و گوشی‌های هوشمندی که مجهز به تراشه اسنپدراگون 765G باشند، احتمالا از سری وان‌پلاس ۸ ارزان‌تر خواهند بود.

با این حال، سری وان‌پلاس ۸ به‌لطف تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ از توان محاسباتی بیشتری نسبت به گوشی‌های هوشمند مجهز به تراشه اسنپدراگون 765G برخوردار خواهند بود و نسبت به قابلیت‌های ارائه‌شده، خرید آن‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر به‌نظر می‌رسد.

شایعاتی نیز در فضای مجازی وجود دارد که شرکت وان‌پلاس در حال ساخت مدلی به‌نام وان‌پلاس زد است. گفته می‌شود وان‌پلاس زد که از تراشه ساخت شرکت مدیاتک استفاده می‌کند قیمتی به مراتب ارزان‌تر از سری وان‌پلاس ۸ دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات