مرسدس بنز C111/II پنجاه‌ساله شد

پنج‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
امسال پنجاهمین سال تولید مرسدس بنز مفهومی C111/II است. این خودروی مفهومی در پنج دهه‌ی پیش از پیشرانه‌ی ونکل با چهار روتور استفاده می‌کرد.
تبلیغات

مرسدس بنز امسال پنجاهمین سال تولید خودرو آزمایشی C111/II را جشن می‌گیرد. این خودرو که اولین‌بار در نمایشگاه خودروی ژنو سال ۱۹۷۰ رونمایی شده بود بخشی از برنامه‌ی مرسدس بنز برای تولید خودروهای سوپراسپرت را نمایان می‌کرد. 

mercedes-c111-ii-quad-rotor-concept

خودرو مرسدس بنز C111/II در زمان رونمایی خودروی بسیار پیش‌گام بود و مرسدس بنز پیشرانه‌ی بسیار متفاوتی را روی این مدل بکار گرفته بود. پیشرانه‌ی به کار رفته در این مدل از نوع ونکل روتری بود. مرسدس بنز، C111/II را به رنگ نارنجی متالیک خاصی به‌نام Weissherbst تولید کرده بود و طراحی بدنه‌ی آن نیز سه‌گوشه‌ای است و از درهای گالوینگ در آن استفاده شده بود. C111/II یک خودروی سوپراسپرت دو نفره‌ی موتور وسط بود. 

mercedes-c111-ii-quad-rotor-concept

مرسدس بنز C111/II همچنین اولین خودروی جهان است که به‌طور کامل با استفاده از کامپیوتر طراحی شده است. مهندسان مرسدس بنز در طراحی این مدل با استفاده از کامپیوتر اقدام به محاسبه فشارهای دینامیکی روی خودرو می‌کردند و همین باعث شد تا فرایند طراحی خودرو تنها ۴ ماه به طول بینجامد. 

mercedes-c111-ii-quad-rotor-concept

مرسدس بنز C111/II از یک پیشرانه‌ی ونکل با چهار روتور استفاده می‌کرد اما بعدا مرسدس بنز در انتهای همان سال اقدام به تعویض پیشرانه با نمونه ۳.۵ لیتری V8 کرد. دلیل این کار تغییر سیاست مرسدس بنز در خصوص نوع موتورهای مورد استفاده در آینده بود و موتورهای ونکل دیگر در برنامه مرسدس بنز نبودند. 

mercedes-c111-ii-quad-rotor-concept

جالب است که با وجود اعلام مرسدس بنز مبنی بر آزمایشی بودن این خودرو مشتریان ثروتمند از سرتاسر جهان برای خرید آن ابراز تمایل کردند. حتی یکی از مشتریان مرسدس بنز اقدام به ارسال یک چک بانکی سفید امضا برای این خودرو کرد. هدف مرسدس بنز از تولید C111/II ساخت یک سوپراسپرت پرچم‌دار نبود بلکه قصد داشت تا یک خودروی اسپرت کوچک در رده‌ای پایین‌تر از پاگودا تولید کند. 

mercedes-c111-ii-quad-rotor-concept

بحران سوخت در آن سال‌ها باعث شد تا C111 هیچ وقت به تولید انبوه نرسد، با این وجود این خودرو برای همیشه جزو جذاب‌ترین خودروهای مفهومی باقی ماند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات