آمار مشترکان شبکه 5G در کره جنوبی از مرز ۵ میلیون نفر گذشت

پنج‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
آمارهایی منتشر شده است که میزان کاربران ارتباطات 5G در کشور کره جنوبی را بیش از ۵/۳۶ میلیون نفر اعلام می‌کند.
تبلیغات

تقریبا ۱۱ ماه پیش بود که کره جنوبی اعلام کرد زیرساخت‌های ارتباطات 5G برای شهروندان این کشور فراهم شده است و کاربران می‌توانند از سریع‌ترین ارتباطات حال حاضر دنیا برخوردار شوند. حال، گزارش‌هایی می‌رسد مبنی بر اینکه تعداد مشترکان ارتباطات 5G در کره جنوبی به بیش از ۵ میلیون نفر رسیده است.

طبق گزارش‌های منتشرشده توسط وزارت ارتباطات کره جنوبی، آمار مشترکان ارتباطات 5G در ژانویه ۲۰۲۰ برابر با ۴/۹۵ میلیون نفر بوده است و در ماه فوریه ۲۰۲۰ این میزان با رشد ۸/۱ درصدی به ۵/۳۶ میلیون نفر رسیده است.

کره جنوبی برخورداری این کشور از فناوری ارتباطات 5G را رسما در سوم آوریل ۲۰۱۹ اعلام کرد و توانست در ماه اکتبر سال ۲۰۱۹ از ۴ میلیون کاربر ارتباطات 5G برخوردار شود. با این حال، بسیاری از کاربران کره جنوبی از محدودیت مدل‌های گوشی‌ هوشمند سازگار با فناوری 5G موجود در بازار و همچنین ضعف کیفی شبکه‌های 5G ناراضی بودند.

عرضه سری گلکسی اس ۲۰ سامسونگ در ماه فوریه تاحدودی توانست مشکلات کاربران را حل کند و از آن زمان شاهد افزایش میزان مشترکان ارتباطات 5G در کره جنوبی هستیم. در سری گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۰، هرسه مدل از این خانواده از ارتباطات 5G پشتیبانی می‌کنند.

جالب است بدانید سه اپراتور بزرگ کره جنوبی شامل اس‌کی تلکام، کی‌تی و ال‌جی یوپلاس هزینه‌ای بالغ بر ۸/۷۸ تریلیون وون کره جنوبی (معادل تقریبی ۷/۱۳ میلیارد دلار) در جهت تولید زیرساخت فناوری ارتباطات 5G صرف کرده‌اند.

گلکسی اس 20 پلاس

علاوه بر هزینه‌های صرف‌شده تاکنون، اپراتورهای کره‌ای اعلام کردند که احتمالا در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ مبلغی بالغ بر ۲/۷ تریلیون وون دیگر هزینه زیرساخت‌های ارتباطات 5G می‌شود؛ اما دولت کره جنوبی گفته است که امکان دارد این میزان تا ۴ تریلیون وون نیز افزایش و برای پوشش مناطق بیشتری از سطح کشور کره اختصاص یابد.

در حال حاضر شبکه‌های مبتنی بر فرکانس ۳/۵ گیگاهرتزی نوع NSA در کره جنوبی بهره‌برداری شده است؛ اما دولت کره جنوبی در حال کار روی ارائه خدماتی مبتنی بر شبکه‌های mmWave است. دولت کره به اپراتورهای این کشور فشار می‌آورد که تعرفه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری برای ارتباطات 5G ارائه دهند.

در کره جنوبی حداقل هزینه اشتراک ماهانه ارتباطات 5G معادل ۴۵ دلار می‌شود. با این حال، اپراتورها در برابر خواسته دولت ایستادگی می‌کنند و فعلا حاضر به کاهش قیمت‌ها نیستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات