لنوو محصولات جدید خانواده لپ‌تاپ گیمینگ Legion را معرفی کرد

یک‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
لنوو محصولات جدیدی را در دسته‌ی لپ‌تاپ‌های گیمینگ Legion معرفی کرد که به سخت‌افزار حرفه‌ای‌تر مجهز هستند و از پردازنده‌های AMD هم بهره می‌برند.
تبلیغات

لنوو خانواده‌‌ی لپ‌تاپ‌های گیمینگ Legion خود را با محصولات جدیدی به‌روز کرد که درکنار بهره‌مندی از پردازنده‌های نسل دهمی سری H اینتل، به پردازنده‌های Ryzen 4000 از AMD نیز مجهز هستند و با جدیدترین پردازنده‌های گرافیکی انویدیا در خانواده‌ی RTX و غیر RTX عرضه می‌شوند. لپ‌تاپ‌های جدید همچنین از باتری‌های بهینه‌سازی شده‌ی لنوو بهره می‌برند و دیگر قابلیت‌های آن‌ها همچون کیبورد، نمایشگر و فناوری‌های هدایت گرمایی نیز بهبود یافته است.

پردازنده‌های AMD Ryzen 4000، به‌نوعی بازگشت قوی AMD به بازار لپ‌تاپ محسوب می‌شوند. تیم قرمز تنها به کمی زمان نیاز دارد تا تولیدکننده‌های دیگر بازار لپ‌تاپ هم به‌مرور از پردازنده‌های جدیدش در لپ‌تاپ‌های خود استفاده کنند. لنوو جزو اولین تولیدکننده‌های لپ‌تاپ محسوب می‌شود که خانواده‌ی گیمینگ موسوم به Legion خود را با پردازنده‌های AMD نیز عرضه می‌کند. محصولات جدید شامل Legion 7i, Legion 5i, Legion 5, Legion 5Pi, Legion Y740Si, و Legion Tower 5i می‌شوند. مدل‌هایی که حرف i در نام آن‌ها دیده می‌شود، مجهز به پردازنده‌های اینتل هستند.

لپ‌تاپ لنوو Legion 7i

حرفه‌ای‌ترین لپ‌تاپ جدید لنوو به‌نام Legion 7i معرفی شد که از نمایشگر ۱۵/۶ اینچی 1080p IPS بهره می‌برد و می‌‌توان آن را با پردازنده‌ی Core i9-10980HK، پردازنده‌ی گرافیکی RTX 2080 SUPER Max-Q، حافظه‌ی رم ۳۲ گیگابایتی و یک ترابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی PCIe SSD و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی انتخابی Intel Optane خریداری کرد.

لپ‌تاپ لنوو Legion 7i

ابعاد نمایشگر و رزولوشن لپ‌تاپ جدید لنوو ثابت هستند، اما مشتریان می‌توانند پنل‌های ۲۴۰ یا ۱۴۴ هرتزی را با روشنایی و نرخ پاسخ‌گویی و پشتیبانی از HDR و G-Sync متفاوت خریداری کنند. لپ‌تاپ جدید Legion 7i از باتری ۸۰ وات‌ساعتی بهره می‌برد که در کاربردهای خارج از بازی، تا هشت ساعت شارژدهی دارد. لنوو در محتوای بازاریابی خود برای لپ‌تاپ جدید، از کیبوردی موسوم به TrueStrike نام می‌برد که با ۱/۳ میلی‌متر بازه‌ی حرکتی، دکمه‌هایی با ابعاد کامل و پشتیبانی از نرم‌افزار Corsair iCUE را به کاربر ارائه می‌کند.

لپ‌تاپ‌های جدید در نمونه‌های گوناگون با نمایشگرهای متفاوت ازلحاظ نرخ بازسازی عرضه می‌شوند

لپ‌تاپ Legion 7i با قیمت ۱،۶۰۰ دلار برای مدل پایه (i5-10300H, GTX 1660Ti, 8GB RAM, 256 GB SSD) با وزن حدود دو کیلوگرم، در ماه مه به بازار عرضه خواهد شد.

لپ‌تاپ لنوو Legion 5i و Legion 5 و Legion 5Pi

لنوو در دسته‌ی لپ‌تاپ‌های میان‌رده‌ی گیمینگ، Legion 5i را با دو ابعاد نمایشگر ۱۵/۶ و ۱۷/۳ اینچی به بازار عرضه می‌کند. این لپ‌تاپ را می‌توان در قوی‌ترین پیکره‌برندی با پردازنده‌ی اصلی Core i7-10875H، پردازنده‌ی گرافیکی RTX 2060، حافظه‌ی رم ۱۶ گیگابایتی، یک ترابایت حافظه‌ی PCIe SSD و یک ترابایت هارد درایو 7200rpm خریداری کرد.

هر دو مدل از لپ‌تاپ 5i با نمایشگرهای 1080p IPS عرضه می‌شوند. نسخه‌ی ۱۷/۳ اینچی با نمایشگر حداکثر ۱۴۴ هرتزی و نسخه‌ی ۱۵/۶ اینچی با نمایشگر حداکثر ۲۴۰ هرتزی دردسترس کاربران قرار می‌گیرد. این نمایشگرها از پردازنده‌های گرافیکی غیر RTX بهره می‌برند که شامل GTX 1650 و 1650Ti و 1660Ti می‌شود.

لپ‌تاپ لنوو Legion 5i

لپ‌تاپ 5i با دو نوع باتری ۸۰ و ۶۰ وات‌ساعت به بازار عرضه می‌شود که حداکثر پنج ساعت شارژدهی را در کاربری عادی ارائه می‌کنند. نسخه‌ی کوچک‌تر با قیمت ۸۳۰ و نسخه‌ی بزرگ‌تر با قیمت ۱،۱۳۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

طرفداران AMD می‌توانند لپ‌‌تاپ Legion 5 را در دسته‌ی میان‌رده در نظر داشته باشند که با پردازنده‌های Ryzen 7 4800H یا Ryzen 5 4600H با پردازنده‌ی گرافیکی RTX 2060 عرضه می‌شوند. این لپ‌تاپ تنها در نسخه‌ی ۱۵/۶ اینچی به بازار عرضه می‌شود که می‌توان نمایشگر ۶۰، ۱۲۰ یا ۱۴۴ هرتزی را برای آن درخواست کرد. دیگر مشخصات Legion 5 مانند حافظه‌ی رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی و باتری، تفاوتی با Legion 5i ندارد. لپ‌تاپ مجهز به پردازنده‌ی AMD با قیمت پایه‌ی ۸۵۰ دلار و هم‌زمان با نسخه‌ی مجهز به پردازنده‌ی اینتل، در ماه مه به بازار عرضه خواهد شد.

لپ‌تاپ لنوو Legion Y740Si

آخرین مدل از خانواده‌ی Legion 5 به‌نام Legion 5Pi شناخته می‌شود که در بازار ایالات متحده عرضه نخواهد شد. این مدل، شباهت زیادی به Legion 5i دارد. تنها تفاوت آن‌ها طراحی متفاوت و قابلیت ارتقا رم 5Pi تا ۳۲ گیگابایت است. قیمت و تاریخ عرضه‌ی این مدل هنوز مشخص نیست.

لپ‌تاپ لنوو Legion Y740Si

کاربرانی که نیاز به لپ‌تاپ‌های گیمینگ سبک‌تر دارند، لپ‌تاپ Y740Si با پردازنده‌ی گرافیکی یکپارچه انتخاب مناسبی محسوب می‌شود. این لپ‌تاپ با پردازنده‌ی Core i9-10880H، حافظه‌ی رم ۳۲ گیگابایتی و حافظه‌ی یک ترابایتی PCIe SSD عرضه می‌شود. نمایشگر این لپ‌تاپ در نسخه‌های 4K و 1080p با ابعاد ۱۵/۶ اینچی دردسترس خواهد بود. لپ‌تاپ Y740Si تنها نسخه‌از محصولات سال ۲۰۲۰ دسته‌ی Legion محسوب می‌شود که حرف Y را در نامش یدک می‌کشد.

لپ‌تاپ لنوو Legion Y740Si

بدنه‌ی آلومینیمی Y740Si به کاهش وزن آن کمک می‌کند. ازطرفی پشتیبانی از پردازنده‌های گرافیکی خارجی (eGPU) در لپ‌تاپ جدید لنوو، آن را به گزینه‌ای مناسب برای وظایف پردازش گرافیکی سنگین تبدیل می‌کند. لپ‌تاپ Y740Si در ماه مه سال جاری با قیمت ۱،۲۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

کامپیوتر رومیزی Legion Tower 5i

یکی از اعضای جدید و جذاب خانواده‌ی Legion به‌نام Legion Tower 5i معرفی شد که یک کامپیوتر رومیزی از نوع micro-ATX محسوب می‌شود. این کامپیوتر از مادربرد Aorus بهره می‌برد که حداکثر بازدهی را نسبت به ابعاد خواهد داشت. مادربرد مذکور از پردازنده‌ی گرافیکی تا RTX 2080 Super 8GB و حافظه‌ی رم تا ۶۴ گیگابایت و دو ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی PCIe SSD پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توان چهار ترابایت هارد درایو 7200rpm روی این کامپیوتر رومیزی نصب کرد.

کامپیوتر رومیزی Legion Tower 5i

لنوو در جزئیات سخت‌‌افزاری کامپیوتر رومیزی تنها به ذکر عبارت Intel Core Processors اکتفا می‌کند و خبری از نام دقیق پردازنده نیست. البته می‌توان ادعا کرد که کامپیوتر رومیزی مذکور از پردازنده‌های نسل دهمی سری H پشتیبانی کند و نمونه‌ای با پردازنده‌ی AMD نیز از آن عرضه شود. نمونه‌های حرفه‌ای از این کامپیوتر رومیزی به منبع تغذیه‌ی ۶۵۰ واتی مجهز خواهند بود. کامپیوتر رومیزی Legion Tower 5i با قیمت پایه‌ی ۸۰۰ دلار از مه به بازارها عرضه می‌شود.

لپ‌تاپ لنوو IdeaCentre Gaming 3i و کامپیوتر رومیزی 5i

لنوو درکنار لپ‌تاپ‌های سری Legion از دو لپ‌تاپ جدید در خانواده‌ی اقتصادی‌تر IdeaCentre رونمایی کرد. لپ‌تاپ IdeaCentre Gaming 3i را می‌توان با پیکره‌بندی حداکثری مجهز به پردازنده‌ی گرافیکی Core i7-10750H، پردازنده گرافیکی GTX 1650Ti، حافظه‌ی رم ۱۶ گیگابایتی، یک ترابایت حافظه‌ی SSD و دو ترابایت هارد درایو خریداری کرد. لپ‌تاپ مذکور با نمایشگر ۱۵/۶ اینچی 1080p و نرخ بازسازی ۶۰ و ۱۲۰ و ۱۴۴ هرتز به بازار عرضه می‌شود.

لپ‌تاپ لنوو IdeaCentre Gaming 3i و کامپیوتر رومیزی 5i

کامپیوتر رومیزی 5i احتمالا از پردازنده‌ی میان‌رده‌ی نسل دهمی اینتل پشتیبانی می‌کند و می‌توان پردازنده‌ی گرافیکی RTX 2060 را با ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی m.2 PCIe SSD در آن به‌کار گرفت. لنوو به‌دلایلی این کامپیوترها را در بازار ایالات متحده عرضه نمی‌کند، اما اعلام کرد که هردو، در ماه‌های آتی در نسخه‌های مجهز به پردازنده‌ی AMD هم معرفی می‌شوند. قیمت و تاریخ عرضه‌ی کامپیوتر رومیزی مشخص نیست، اما می‌دانیم که IdeaCentre Gaming 3i با برچسب قیمتی ۷۳۰ دلار در ماه مه به بازار عرضه می‌شود.

قیمت لپ تاپ، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع لپ‌تاپ‌‌های اداری و گیمینگ لنوو نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات