اپل دانگرید به iOS 13.4 را غیرممکن کرد

شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت اپل به‌رسم همیشگی خود با ارائه‌ی به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل خود، امکان بازگشت به نسخه‌ی قبلی iOS را از دسترس کاربران خارج کرد.
تبلیغات

در هفته‌ی گذشته شرکت اپل به‌صورت رسمی و بعد از انتشار به‌روزرسانی سیستم‌عامل iOSبه نسخه‌ی 13.4.1 تأیید نسخه‌ی iOS 13.4 را متوقف کرد. بدین ترتیب کاربران قادر نخواهند بود که از iOS 13.4.1 به iOS 13.4 بازگردند.

بازگردانی یا به اصطلاح دانگریدکردن به آی‌اواس قدیمی‌تر بین افرادی که طرفدار جیلبریک هستند، مرسوم است. این قابلیت برای برخی از کاربران که با مشکلات و باگ‌های قابل توجهی در به‌روزرسانی‌های جدید iOS مواجه می‌شوند، بسیار کارآمد است.

غیر از اثرات امیدبخش جیلبریک برای عده‌ای از کاربران، شرکت اپل معمولا به‌علت مسائل امنیتی تمایل دارد بیشترین کاربران ممکن را روی آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل iOS داشته باشد. علاوه‌بر این، اغلب اوقات، پشتیبانی شرکت اپل تضمین می‌کند که کاربران هر محصول در چه نسخه‌ای از سیستم‌عامل بیشترین ثبات را تجربه خواهند کرد.

اپل در هفته‌ی گذشته iOS 13.4.1 را عرضه کرد. برخی نکات اعلام‌شده از به‌روزرسانی توسط اپل عبارت‌اند از:

  • برطرف‌کردن مشکل در اجرای فیس‌تایم از دستگاه‌هایی که iOS 13.4 به iOS 9.3.6 و OS X El Capitan 10.11.6 یا قدیمی‌تر دارند.
  • رسیدگی به باگی در قسمت تنظیمات که با انتخاب بلوتوث در بخش منوی دسترسی سریع روی هوم دچار مشکل می‌شد.
  • همچنین شرکت اپل درحال توسعه‌ی نسخه‌ی بتا iOS 13.4.5 است که به‌روزرسانی برای رفع باگ و بهبود عملکرد خواهد بود، علاوه‌بر این برخی جزئیات را نیز دستخوش تغییر قرار خواهد داد، از جمله:

  • کدهای نسخه‌ی بتا حاکی از آن است که مدل جدیدی از گوشی آیفون با قابلیت‌های پشتیبانی از Touch ID، کارت اکسپرس و CarKey معرفی خواهد شد.
  • نسخه‌ی بتا iOS 13.4.5 گزینه‌ی جدیدی را در اختیار کاربران خواهد گذاشت که به موجب آن می‌توانند از Apple Music در اینستاگرام آهنگ‌های مورد علاقه‌ی خود را اشتراک‌گذاری کنند.
  • تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات