احتمال خرید مینی‌بوس به‌جای اتوبوس برای تهران

سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سرپرست سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران، به‌دلیل ناتوانی شرکت‌های داخلی در تولید اتوبوس از احتمال خرید ۲۰۰ دستگاه مینی‌بوس تا پایان خرداد خبر داد.
تبلیغات

یوسف حجت، سرپرست سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به پرسشی درباره‌ی ورود ۵۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت تا اردیبهشت ۱۳۹۹ گفت:

با بررسی‌های انجام‌شده متوجه شدیم تولیدکنندگان داخلی نمی‌توانند در یک تا دو ماه اتوبوس جدید تحویل دهند؛ چراکه پس از عقد قرارداد، برای خرید اتوبوس حداقل سه ماه طول می‌کشد تا اولین تولید تحویل داده شود. باوجوداین، ایران خودرو دیزل تعدادی مینی‌‌بوس دارد که امکان تحویل فوری آ‌ن‌ها وجود دارد و با‌توجه‌به آنکه در برخی مسیرها استفاده از مینی‌بوس مناسب‌تر است، می‌توان از آن‌ها در جابه‌جایی مسافر استفاده کرد.ناگفته نماند قیمت مینی‌بوس خیلی ارزان‌تر است و درنتیجه، خرید آن در این وضعیت منطقی‌تر است. با‌توجه‌به آنکه ورود ۵۰۰ اتوبوس در کوتاه‌مدت اجرایی نخواهد شد،‌ در حال تنظیم نامه‌ای برای ارسال به سازمان برنامه و بودجه هستیم تا به‌جای خرید اتوبوس، به ما اجازه‌ی خرید مینی‌بوس را دهند. تا پایان اردببهشت، حداقل ۵۰ دستگاه مینی‌بوس و تا پایان خرداد این تعداد از ۲۰۰ دستگاه بیشتر خواهد شد.

امکان استفاده از دوچرخه‌ی عمومی وجود دارد

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، در پاسخ به این پرسش که «با‌توجه‌به پیشنهاد استفاده از دوچرخه در ایام شیوع کرونا، ظرفیت دوچرخه‌های اشتراکی افزایش می‌یابد یا خیر؟»، گفت:

ظرفیت را متناسب با نیاز تنظیم می‌کنیم و اگر متوجه شدیم میزان دوچرخه‌های اشتراکی در سطح شهر کم است،‌ قطعا به تعداد آن اضافه می‌کنیم. این آمادگی را داریم که با همراهی شرکت خصوصی ظرفیت دوچرخه‌های اشتراکی در پایتخت را تا پنج برابر ظرفیت افزایش دهیم. با‌توجه‌به تعداد مسافران دلیلی ندارد کنار خیابان دوچرخه بیشتری ردیف شود و باید تقاضا وجود داشته باشد.فضای باز بهتر از فضای بسته است و این دوچرخه‌ها ضدعفونی می‌‌شوند و مشکلی در‌این‌زمینه وجود ندارد؛ اما توصیه می‌کنیم کسانی که در سطح شهر تردد می‌کنند، حتی اگر ضدعفونی شده باشد، از دستکش استفاده کنند.  
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات