مدیر nDreams از لزوم ارتقای سخت‌افزار پلی استیشن VR توسط سونی می‌گوید

سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
پلی‌استیشن VR هدست واقعیت مجازی سونی با مزیت‌های متنوع است. مدیر یکی از استودیوهای بازی‌سازی به‌تازگی اعلام کرده که سونی به‌منظور پاسخ دادن به نیاز سازندگان، باید سخت‌افزار PSVR را به‌روز کند.
تبلیغات

شرکت سونی قصد دارد به پشتیبانی از فناوری واقعیت مجازی و هدست پلی‌استیشن VR حتی با شروع نسل جدید و عرضه شدن کنسول بازی پلی‌استیشن 5 در تعطیلات ۲۰۲۰ میلادی ادامه دهد. همچنین این موضوع نیز بر کسی پوشیده نیست که هدست‌ واقعیت مجازی PSVR از لحاظ سخت‌افزاری، قدرتی بسیار کمتر نسبت‌به رقبا دارد که البته این سخت‌افزار ضعیف باتوجه به قیمت پایین‌تر آن توجیه‌پذیر است، اما همین موضوع باعث شده شمار درخورتوجهی از اهالی صنعت بازی‌های ویدیویی عرضه‌ی نسخه‌ی پیشرفته‌تر این هدست را قریب‌الوقوع بدانند. 

مقاله‌های مرتبط:

    طبق آخرین اخبار کنسول‌های بازی و در مصاحبه‌ای با سایت GameIndustry، پاتریک اولانی، رئیس استودیو nDreams که به‌طور ویژه روی واقعیت مجازی تمرکز دارد، اعلام کرد که سونی کاملا از سخت‌افزار ضعیف هدست PSVR آگاه است و می‌داند که این دستگاه تاریخ مصرفش گذشته است. به عقیده‌ی او سونی اگر می‌خواهد تا در بازار رقابت واقعیت مجازی باقی بماند، باید به‌زودی فکری به‌ حال عرضه‌ی سخت‌افزار به‌روز‌تر هدست پلی‌استیشن VR کند که باتوجه به سرمایه‌گذاری و تمایل سونی به ماندن در عرصه‌ی رقابت، این موضوع به هیچ‌وجه دور از ذهن به‌نظر نمی‌رسد. اولانی در این مصاحبه بیان کرد: 

    من فکر می‌کنم که سونی از این موضوع آگاهی دارد. اگر پلی‌استیشن VR بخواهد برای مدتی بیش از یک تا دو سال آینده در رقابت باقی بماند، سونی باید سخت‌افزار آن را به‌روزرسانی کند چرا که این سخت‌افزار کهنه شده است و تا آن زمان بیشتر نیز قدیمی خواهد شد. اگر سونی نخواهد از واقعیت مجازی پشتیبانی کند به‌شدت تعجب‌زده خواهم شد.

    با این حال اولانی اعلام کرد که بعید می‌داند PSVR 2 به این زودی معرفی شود و فعلا سونی تمام تمرکز خود را روی پلی‌استیشن 5 گذاشته است و قصد دارد تا کنسول نسل بعدی خود را در ابتدا با موفقیت کامل عرضه کند و سپس به سراغ لوازم جانبی آن برود. او سخنان خود را اینگونه ادامه داد: 

    اما من فکر نمی‌کنم که [هدست PSVR 2] هم‌زمان با پلی‌استیشن 5 معرفی شود. تمام تمرکز سونی در امسال روی تجارت اصلی خود است و به همین دلیل گمان می‌کنم که پلی‌استیشن 5 هدف اصلی سونی خواهد بود و پس از عرضه‌ی موفقیت آمیز آن، می‌توان منتظر دیگر فعالیت‌های این شرکت بود.

    با اینکه ثبت پتنت تضمین نمی‌دهد که فناوری خاصی به مرحله‌ی تولید برسد، اما سونی چندی پیش پتنتی را ثبت کرده است که در آن به‌نظر می‌رسد پلی‌استیشن VR جدید بسیار مشابه هدست واقعیت مجازی شرکت ولو یعنی Valve Index خواهد بود. همچنین چند ماه پیش نیز شایعه‌ای منتشر شده بود مبنی بر اینکه سونی مدت کوتاهی پس از عرضه‌ی پلی‌استیشن 5، نسخه‌ی جدید پلی‌استیشن VR را معرفی خواهد کرد. 

    نظر شما کاربران زومیت در مورد عرضه‌ی نسخه‌ی جدید هدست واقعیت مجازی PSVR چیست؟

    جدیدترین اخبار و مقالات حوز‌ه‌ی سرگرمی را به‌همراه برنامه‌های جذاب ویدئویی در وب‌سایت زومجی دنبال کنید

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات