مزدا 3 جایزه بهترین طراحی و کیا تلوراید عنوان بهترین خودرو سال ۲۰۲۰ را کسب کرد

یک‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
کیا تلوراید به عنوان خودرو سال ۲۰۲۰ انتخاب شد. در این رقابت، پورشه تایکان نیز دو جایزه‌ی مهم کسب کرد و مزدا ۳ بهترین طراحی سال را به خود اختصاص داد.
تبلیغات

رسیدن کیا تلوراید به عنوان خودرو سال ۲۰۲۰ جای تعجب ندارد؛ ولی باید بدانید این شاسی‌بلند کره‌ای رقبای بسیار مهمی را کنار زده است. هیئت‌داوران انتخاب خودرو سال ۲۰۲۰ از ۸۶ نفر از خبرنگاران خودرویی تشکیل شده است. این کارشناسان خودرو مقرون‌به‌صرفه و ایمن تلوراید را ستودند.

در‌حالی‌که خودرو کیا تلوراید توانست عنوان خودرو سال را ازآن خود کند، پورشه تایکان نیز در بخش خودروهای لوکس و خودروهای اسپرت توانست عنوان برتر را به‌دست آورد. رقابت برای پورشه تایکان سخت‌تر بود؛ چون رقبایی مثل مرسدس بنز EQC و تویوتا سوپرا و پورشه 911 داشت. 

porsche taycan

هیئت داوران خودرو پورشه تایکان را به‌دلیل عملکرد فنی، نوآوری، طراحی ظاهری و اهمیتش انتخاب کردند. پورشه تایکان در ایمنی و طراحی کابین نیز عنوان برتر را در کلاس خود به‌دست آورد. تنها نکته‌ی منفی بزرگ پورشه تایکان قیمت گران آن بود. 

عنوان برترین خودرو شهری سال نیز به محصولی از کیاموتورز، یعنی سول رسید. کیا سول در رقابت با خودروهایی همچون مینی‌کوپر SE Electric و فولکس‌واگن T-Cross توانست پیروز و به عنوان خودرو برتر انتخاب شود. کیا سول در بخش‌های فضای کابین، عملکرد و ارزش دربرابر قیمت رتبه بسیار خوبی کسب کرد. نوآوری‌ و طراحی ظاهری و دوستدار محیط‌زیست بودن کیا سول نیز از دیگر دلایل انتخاب این خودرو به‌عنوان خودرو شهری برتر هستند. 

مزدا3/ mazda3

در انتها، باید به مزدا ۳ اشاره کنیم که جایزه‌ی بهترین طراحی سال ۲۰۲۰ را به‌دست آورد. خودرو مزدا ۳ برای کسب این عنوان رقابتی سخت با پورشه تایکان داشت؛ به‌طوری‌که مزدا ۱۷۹ امتیاز و پورشه ۱۷۷ امتیاز داشتند و مزدا با اختلاف بسیار اندکی توانست پورشه را پشت‌سر بگذارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات