سامسونگ تا پایان سال ۲۰۲۰ تولید پنل LCD را متوقف می‌کند

چهارشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ دیپسلی، یکی از زیرشاخه‌های بزرگ سامسونگ الکترونیکس، به‌تازگی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی تولید پنل‌های LCD را متوقف کند.
تبلیغات

سامسونگ دیپسلی (Samsung Display) یکی از غول‌های دنیا در زمینه‌ی تولید پنل‌ نمایشگرها است و محصولاتش را در اختیار شرکت‌های متعددی قرار می‌دهد. این شرکت کره‌ای‌ به‌تازگی از تصمیمی جدید پرده برداشته است. بر این اساس، سامسونگ دیسپلی قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۰ تمامی خطوط تولید نمایشگرهای کریستال مایع (LCD) را در کره‌ی جنوبی و چین متوقف کند. این تصمیم به‌منظور تأمین منابع بیشتر برای تولید نمایشگرهای کوانتوم دات اتخاذ شده است.

سامسونگ دیپسلی یکی از واحدهای تجاری مهم و پرکار سامسونگ الکترونیکس (Samsung Electronics) به‌شمار می‌آید. این شرکت در ماه اکتبر گذشته گفته بود به‌دلیل کاهش تقاضا و افزایش عرضه‌، فعالیت یکی از دو خطوط تولید خود را در کشور کره‌ی جنوبی که به تولید پنل LCD مربوط می‌شده، به‌حالت تعلیق درآورده است. سامسونگ الکترونیکس در بخشی از اطلاعیه‌ی جدیدش در رابطه با تصمیم اخیر خود می‌گوید: «ما پنل‌های LCD سفارش‌داده‌شده توسط مشتریان‌مان را تا پایان سال جاری میلادی بدون هیچ مشکلی در دسترس آن‌ها قرار خواهیم داد». 

در ماه اکتبر گذشته، سامسونگ الکترونیکس که یکی از تأمین‌کنندگان اپل نیز به‌شمار می‌آید، اعلام کرده بود مبلغی‌ بالغ‌بر ۱۳/۱ تریلیون وون (معادل ۱۰/۷۲ میلیارد دلار) را روی تجهیزات خطوط تولید و همچنین تحقیقاتی خاص سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا این خطوط تولید را ارتقاء دهد. به‌دلیل کاهش جهانی تقاضا برای گوشی‌ و تلویزیون‌ هوشمند، سامسونگ دیپسلی بیش از حد لازم، پنل تولید کرده است. این شرکت برای جلوگیری از مواجهه‌ی بیشتر با این مشکل، لازم است خطوط تولیدش را ارتقا دهد و کم‌کم به‌سمت توقف کامل تولید پنل‌های LCD برود. 

سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری سامسونگ دیپسلی طی ۵ سال آینده روی ارتقای یکی از خطوط تولید LCD این شرکت در کشور کره‌ی جنوبی متمرکز خواهد بود. سامسونگ دیپسلی قصد دارد این خط تولید را به تجهیزاتی جدید مجهز کند تا از طریق آن به تولید انبوه نمایشگرهای پیشرفته‌تر کوانتوم دات روی بیاورد. به‌عنوان بخشی از تصمیم جدید سامسونگ دیسپلی، تمامی کارکنان خطوط تولید پنل‌های LCD به خطوط تولید پنل‌های OLED و کوانتوم دات منتقل خواهند شد.

آن‌دسته از کارخانه‌های سامسونگ که مشغول تولید پنل‌های LCD هستند در کشورهای کره‌ی جنوبی و چین حضور دارند. بخش اعظم پنل‌های تولیدشده توسط این کارخانه‌ها در کسب‌و‌کار تلویزیون خود سامسونگ موردبهره‌برداری قرار می‌گیرند. از زمان انتشار این اطلاعیه‌ی جدید، سامسونگ دیپسلی روند کاهش ظرفیت تولید پنل‌های LCD را آغاز کرده است.

سامسونگ دیپسلی اکنون در کارخانه‌هایش در کشور کره، دو خط تولید پنل‌ LCD دارد. همچنین این شرکت دو کارخانه‌ی مجزا در چین دارد که فقط روی تولید پنل‌های LCD فعالیت می‌کنند. نماینده‌ی سامسونگ دیپسلی گفته که این شرکت هنوز برای آینده‌ی کارخانه‌هایش در چین، تصمیم‌گیری نکرده است. ناگفته نماند ال‌جی دیپسلی به‌عنوان یکی از رقبای مهم سامسونگ در اوایل ۲۰۲۰ اعلام کرده بود که قصد دارد تا پایان همین سال تمامی خطوط تولید پنل‌های LCD را در کره متوقف کند.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی دراین‌زمینه دارید؟

قیمت مانیتور، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع مانیتور اداری و گیمینگ نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق انواع مانیتور ال‌جی، مانیتور ایسوس، مانیتور سامسونگ و بنکیو و دیگر برند‌ها، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات