شاسی بلند هامر برقی با ۱۰۰۰ اسب‌بخار قدرت و باتری آلتیوم تولید می‌شود

شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
هامر برقی از موتورها و باتری‌های اختصاصی جنرال موتورز با قدرت ۱۰۰۰ اسب‌بخار استفاده می‌کند و سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت آن، حدود سه ثانیه خواهد بود.
تبلیغات

در نمایشگاه خودروی دیترویت سال گذشته، کادیلاک از اولین خودروی الکتریکی خود رونمایی کرد. در آن زمان کادیلاک این محصول را اولین خودرو از نسل جدید خودروهای برقی جنرال موتورز معرفی کرد. امروز حالا کادیلاک جزییات بیشتری از برنامه‌ی خود برای تولید خودروی برقی را منتشر کرد. این خودروی الکتریکی در ابعاد کادیلاک اسکالید خواهد بود و از پلتفرم مشترکی با هامر برقی استفاده خواهد کرد. متاسفانه هنوز اطلاعات دقیق‌تری از محصول آینده‌ی کادیلاک وجود ندارد ولی در عوض جنرال موتورز اطلاعاتی در مورد پلتفرم هامر برقی را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است. 

مهم‌ترین عضو پلتفرم جدید جنرال موتورز باتری آن با نام Ultium است. به‌گفته‌ی جنرال موتورز سلول‌های این باتری قابلیت نصب به‌صورت عمودی و افقی را دارند و همین باعث می‌شود این پک باتری انعطاف پذیری بالایی داشته باشد. به‌گفته‌ی جنرال موتورز این باتری ۸۰۰ ولتی ظرفیتی برابر با ۳۵۰ کیلووات ساعت دارد و امکان شارژ کردن آن با سیستم شارژر سریع ۲۰۰ کیلوواتی هم وجود دارد. این باتری ظرفیت پیمایش در حدود ۶۴۴ کیلومتر را برای خودرو فراهم می‌کند. 

زمانی‌که جنرال موتورز اولین تیزرها از هامر برقی را منتشر کرد اعلام شد که این خودرو می‌تواند در زمان ۳ ثانیه به سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. جنرال موتورز قدرت این خودرو را ۱۰۰۰ اسب‌بخار اعلام کرده بود. این شرکت همچنین خبر داد موتورهای هامر می‌تواننددر طرح سیستم انتقال قدرت محور جلو، عقب و چهارچرخ عمل کنند. 

hummer h2

جنرال موتورز تولید هامر برقی را در کارخانه‌ی خود در دیترویت انجام خواهد داد. شایعاتی نیز وجود دارند مبنی بر اینکه در کنار هامر یک پیکاپ الکتریکی و نسخه‌ی الکتریکی کادیلاک اسکالید نیز تولید خواهند شد. به این ترتیب جای تعجبی ندارد که نسخه‌ی الکتریکی اسکالید یا هر خودروی برقی دیگری در ابعاد اسکالید روی پلتفرم مشترک با هامر تولید شود. کادیلاک ماه آینده قصد دارد تا از خودرویی جدید با نام Lyriq نیز رونمایی کند که اولین کراس‌اور الکتریکی این شرکت محسوب می‌شود. 

هامر برقی از سقف بازشونده از نوع تارگا برخوردار خواهد بود. البته هنوز مشخص نیست که این سقف به‌صورت استاندارد روی این خودرو عرضه می‌شود یا سفارشی است. این سقف تارگا از چهار پنل تشکیل می‌شود که دوتای ان‌ها در جلو و دوتای دیگر در عقب قرار دارند. برای هر یک از این پنل‌ها فضایی مخصوص درون قسمت بار خودرو پیش‌بینی شده است. همچنین هامر در قسمت جلو نیز دارای فضای بار است، یعنی درست در جایی که در خودروهای عادی کاپوت قرار دارد. 

در خصوص کابین این خودرو نیز می‌توان انتظار طراحی مانند جیپ رانگلر یا گلادیاتور را داشت. روی سقف هامر برقی نیز مانند وانت‌های بزرگ آمریکایی چراغ‌های نارنجی رنگی مشاهده می‌شوند. از نظر ابعاد، هامر به جی‌ام‌سی سیرا بسیار نزدیک است. با این حساب هامر رقیبی برای خودروهایی چون فورد F-150، رم 1500 و وانت الکتریکی آینده یعنی Rivian R1T خواهد بود. 

هامر برقی در ۲۰ مه سال ۲۰۲۰ رونمایی خواهد شد و تولید آن نیز از پاییز سال ۲۰۲۱ آغاز می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات