سری وان پلاس 8 احتمالا ماه آینده معرفی می‌شود

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
براساس آخرین شایعات، پرچم‌داران جدید وان پلاس در اواسط فروردین معرفی خواهند شد.
تبلیغات

چندی پیش شایعه‌ای منتشر شد مبنی بر اینکه وان پلاس قصد دارد پرچم‌داران جدیدش را امسال زودتر از موعد هرساله معرفی کند. حال وب‌سایت تک‌رادار (TechRadar) به نقل از یک منبع نزدیک به وان پلاس مدعی شده است که گوشی سری وان پلاس ۸ در هفته‌ی دوم ماه آوریل (اواسط فروردین) به‌طور رسمی رونمایی خواهد شد.

حدود یک ماه پیش Ishan Agarwal، یکی از افشاگران معروف دنیای فناوری، در حساب توئیتر خود از معرفی رسمی پرچم‌داران جدید وان پلاس در اواسط یا اواخر فروردین‌ماه خبر داده بود. همسو بودن این دو شایعه، به احتمال صحت داشتن آن‌ها قوت بخشیده است. بدین ترتیب احتمالا حدود یک ماه دیگر شاهد رونمایی از پرچم‌داران سال ۲۰۲۰ وان پلاس خواهیم بود.

وان پلاس در گذشته معمولا پرچم‌داران خود را در حوالی اردیبهشت و خرداد معرفی می‌کرد. وان پلاس ۶ و وان پلاس ۷ هر دو در اردیبهشت‌ماه و وان پلاس ۵ در خردادماه معرفی شده بودند. حال به‌نظر می‌رسد که وان پلاس قصد دارد در سال جدید استراتژی‌های متفاوتی در پیش بگیرد و گوشی‌های‌ هوشمند پرچم‌دار خود را زودتر از سال قبل و احتمالا در فروردین‌ماه معرفی کند.

گزارش وب‌سایت تک‌رادار به جز تاریخ احتمالی رونمایی به نکته‌ی دیگری اشاره نکرده است. با اینکه تمام شنیده‌ها به معرفی گوشی وان پلاس ۸ در فروردین اشاره دارند؛ اما هنوز هیچ تأییدیه‌ی رسمی دراین‌باره وجود ندارد.

رندر وان پلاس 8 لایت

رندر منتسب به وان پلاس ۸ لایت

باتوجه به شایعه‌های منتشرشده‌ی قبلی، وان پلاس قصد دارد علاوه بر وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو، گوشی ارزان‌تری نیز عرضه کند. این گوشی احتمالا با نام وان پلاس ۸ لایت معرفی خواهد شد. هنوز مشخص نیست که وان پلاس ۸ لایت در همان رویداد رونمایی از دو نسخه‌ی گران‌تر حضور خواهد داشت یا اینکه طی رویدادی جداگانه معرفی خواهد شد.

باتوجه به رندرهایی که قبلا از وان پلاس ۸ لایت منتشر شدند می‌توان گفت که در طراحی این گوشی از نمایشگر تخت ۶/۴ اینچی به‌همراه حفره‌ای جهت میزبانی از دوربین سلفی و یک دوربین سه‌گانه استفاده شده است. همچنین وان پلاس به احتمال زیاد نمایشگری با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی در این گوشی قرار خواهد داد.

رندر وان پلاس 8 پرو

رندر منتسب به وان پلاس ۸ پرو

انتظار می‌رود در هر دو نسخه‌ی معمولی و پرو از زبان طراحی مشابه، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ و از همه مهم‌تر نمایشگری با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی استفاده شود. البته در نسخه‌ی پرو احتمالا شاهد نمایشگر بزرگ‌تر و باتری با ظرفیت بیشتر باشیم. همچنین احتمالا در این نسخه دوربین چهارمی هم به مجموعه دوربین‌ها اضافه می‌گردد. ناگفته نماند که چندی پیش شایعه‌ای در مورد وجود استاندارد IP68 و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم در نسخه‌ی پرو شنیده بودیم. مدت زیادی است که این دو ویژگی در صدر فهرست خواسته‌های طرفداران وفادار برند وان پلاس از گوشی‌های بعدی این شرکت جای دارند و وجود این دو ویژگی در گوشی جدید این شرکت، در صورت تائید مطمئنا این طرفداران را خوشحال خواهد کرد.

کارشناسان قیمت گوشی وان پلاس ۸ نسخه‌ی لایت را ۴۵۰ دلار پیش‌بینی کرده‌اند. همچنین طبق تخمین‌ها نسخه‌ی معمولی وان پلاس ۸ حدود ۵۵۰ دلار و نسخه‌ی گران‌تر پرو ۷۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات