زوم‌اَپ: پزشکت؛ مشاوره پزشکی بدون مراجعه به مطب

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
اپلیکیشن پزشکت با شعار «به پزشکت اعتماد کن» تلاش می‌کند به بزرگ‌ترین جامعه‌ی آنلاین پزشک و بیمار کشور تبدیل شود. در این مطلب زوم‌اپ، بخش‌های مختلف این اپلیکیشن را بررسی می‌کنیم.
تبلیغات

اپلیکیشن پزشکت اپلیکیشنی است که برای تسهیل ارتباط بین بیمار و پزشک طراحی شده است. در نگاه کلی، می‌توان قابلیت‌های این اپلیکیشن را به چهار بخش زیر دسته‌بندی کرد:

  • امکان برقراری تماس صوتی و تصویری و متنی با پزشک
  • عضویت در شبکه‌ی بزرگ اجتماعی ویژه‌ی سلامت
  • امکان دریافت وقت مشاوره از پزشکان
  • آموزش و آزمون برای پزشک و بیمار

یکی از مزیت‌های اپلیکیشن پزشکت این است که کاربران می‌توانند به‌صورت آنلاین و ازطریق تماس صوتی یا تصویری یا متنی با پزشک دلخواهشان ارتباط برقرار و سؤالات خود را مطرح کنند.

همچنین درصورت نیاز، امکان برقرار تماس تصویری وجود دارد و کاربران به مقالات و اطلاعاتی دسترسی دارند که پزشکان در اپلیکیشن منتشر می‌کنند و ازطریق اپلیکیشن یادشده می‌توانند از اخبار و یافته‌های تازه‌ی علم پزشکی باخبر شوند.

پس از نصب اپلیکیشن پزشکت و در بخش پیشخوان این نرم‌افزار، به فهرستی شامل ۳۵ شاخه‌ی مختلف دانش پزشکی دسترسی خواهید داشت. این تخصص‌ها عبارت‌اند از:

با انتخاب هر دسته، می‌توانید فهرستی از پزشکان متخصص آن شاخه را مشاهده کنید و اطلاعات مختصری مانند تحصیلات و تخصص پزشک مرتبط را به‌دست آورید. با ورود به صفحه‌ی پزشک نیز، تعداد پست‌های منتشرشده از او در اپلیکیشن پزشکت، تعداد دنبال‌کنندگان، کد نظام پزشکی و کد مشاور، نوع تخصص و مدل مشاوره، آخرین مطلب منتشرشده و دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی او را مشاهده خواهید کرد.

مدل مشاوره نیز بسته به تخصص پزشک یا تمایل کاربر به سه دسته‌ی مشاوره‌ی متنی‌ و صوتی و تصویری تقسیم می‌شود. برخی از پزشکان خدمات پزشکی را به‌‌رایگان دراختیار کاربر قرار می‌دهند؛ اما برای دریافت وقت مشاوره از سایر پزشکان باید هزینه‌ بپردازید که این مبلغ نیز بسته به مدت زمان مشاوره متفاوت است. بسته‌های مشاوره در سه نوع پایه (حداکثر ۳۰ دقیقه) و تکمیلی (حداکثر ۶۰ دقیقه) و طولانی (حداکثر ۹۰ دقیقه) به کاربر ارائه می‌شوند.

در صفحه‌ی اول اپلیکیشن پزشکت و در بخش پروفایل من، با فشردن دکمه‌ی «افزایش اعتبار» و انتخاب مبلغ مدنظر، به صفحه‌ی پرداخت آنلاین وارد خواهید شد و با پرداخت مبلغ، به اعتبار شما افزوده می‎شود. پس از انتخاب پزشک و نوع و مدت زمان مشاوره، باید تاریخ و ساعت مشاوره را نیز تعیین کنید و پس از مطالعه‌ی قوانین و مقررات مربوط به تعیین وقت قبلی، می‌توانید وقت مشاوره را رزرو کنید و مبلغ مشاوره از اعتبار شما در اپلیکیشن کسر خواهد شد.

پزشکت

بخش بسیار مفید دیگر اپلیکیشن پزشکت اخبار سلامت نام دارد. در این بخش، علاوه‌بر مشاهده اخبار مربوط به حوزه‌ی سلامت، روزانه نکات و توصیه‌های پزشکی ارزشمندی ارائه می‌شود که مطالعه‌ی آن مفید و راهگشا خواهد بود. در بخش مقالات نیز، فهرستی از مقالات و اطلاعات و یافته‌های نوین پزشکی دراختیار کاربران و علاقه‌مندان به این حوزه قرار می‌گیرد.

در منو مشاوره، کاربر علاوه‌بر مشاهده‌ی تاریخچه‌ای از مشاوره‌های انجام‌شده خود، امکان جست‌وجوی نام پزشک مشاور مدنظر خود را دارد. درضمن، مشاوران براساس تخصص و مؤسسه و حروف الفبا نیز دسته‌بندی شده‌اند. منو (جامعه‌ی پزشکی) درواقع شبکه‌ی اجتماعی مختص پزشکان و مشاوران فعال در اپلیکیشن است که در آن می‌توانند علایق، دغدغه‌ها، یافته‌ها و تجربه‌های خود را با کاربران اپلیکیشن به‌اشتراک بگذارند و کاربران نیز امکان نظردادن یا پسندیدن پست وی را خواهند داشت.

پزشکت

در منو آموزش نیز بسته‌های آموزشی مختلفی عرضه می‌شود که اغلب رایگان هستند و کاربران با دانلود آن اطلاعات مفیدی کسب می‌کند. اپلیکیشن پزشکت را در‌مقایسه‌با سایر اپلیکیشن‌های حوزه‌ی سلامت، باید اپلیکیشنی موفق به‌حساب آورد که تلاش کرده‌ است با تسهیل ارتباط بین پزشک و بیمار و استفاده از بستر اینترنت، علاوه‌بر حذف سفرهای غیرضروری و مشکلات و هزینه‌های ناشی از آن، به رسالت آگاه‌سازی و آموزش در حوزه‌ی درمان و سلامت نیز وفادار بماند.

دانلود اپلیکیشن

کافه بازار گوگل‌پلی نسخه‌ی iOS

شما کاربران محترم نیز می‌توانید اپلیکیشن‌های محبوب خود را ازطریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات