پوکو F2 قرار نیست نسخه‌ تغییریافته‌ ردمی K30 پرو باشد

سه‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
یکی از مدیران اجرایی پوکوفون اعلام کرده است که گوشی بعدی این شرکت به‌نام پوکو F2 قرار نیست نسخه‌ی تغییریافته‌ی گوشی جدید ردمی K30 پرو شیائومی باشد.
تبلیغات

پوکو از زمان عرضه‌ی گوشی پوکوفون اف وان (Pocophone F1) گوشی دیگری به بازار عرضه نکرد، تا اینکه نوبت به پوکو ایکس ۲ (Poco X2) رسید. بااین‌حال پوکو X2 نسخه‌ی ری‌برَند‌شده‌ی ردمی K30 4G به‌شمار می‌آید؛ یعنی این دو گوشی درواقع یکی هستند، اما پوکو X2 برخی تغییرات به‌خود دیده است. با استناد به همین موضوع، بسیاری از رسانه‌ها فکر می‌کردند گوشی موردانتظار پوکو F2 به‌عنوان مدل تغییریافته‌ی گوشی جدید ردمی K30 پرو تولید و روانه‌ی بازار شود.

بااین‌حال چندولو من‌موهان، مدیر کل برند Poco India، در گفت‌و‌گو با چند رسانه اعلام کرده است که پوکو F2 قرار نیست نسخه‌ی ری‌برند‌شده‌ی ردمی کی ۳۰ پرو باشد. گفته‌های مدیر کل پوکو در حالی مطرح می‌شوند که مدتی پیش رسانه‌ی XDA-Developers با پیدا کردن مدارکی مدعی شده بود که ردمی K30 پرو قرار است با نام پوکو در کشور هند روانه‌ی بازار شود. البته این موضوع به‌‌صورت مستقیم، خلاف صحبت‌های مدیر کل پوکو را اعلام نمی‌کند. درواقع ظاهرا ردمی K30 پرو نیز قرار است به‌عنوان یک دستگاه متعلق به برند پوکو در بازار هند عرضه شود و پوکو به‌صورت مستقل گوشی F2 را نیز عرضه کند. احتمال می‌دهیم از گوشی دیگری برای تولید پوکو F2 استفاده شود؛ محصولی نظیر ردمی K30 5G با تراشه‌ی اسنپدراگون 765G کوالکام، البته این گفته‌ها فعلا در حد حدس و گمان هستند.

افزون بر این موارد مدیر کل برند Poco India می‌گوید افرادی که قصد دارند هزینه‌ای ۲۰ هزار روپیه‌ای (معادل تقریبا ۲۶۵ دلار) برای تهیه گوشی‌های پوکو صرف کنند، بهتر است منتظر F2 نباشند و به‌جای آن گوشی پوکو X2 را بخرند. این موضوع نشان می‌دهد جدیدترین گوشی پوکو قرار است قیمتی بالاتر از ۲۶۵ دلار داشته باشد. سخت است انتظار داشته باشیم موبایلی که احتمالا برای پردازش کارها از اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده می‌کند چنین برچسب قیمتی داشته باشد؛ خصوصا با درنظرگرفتن گزارش‌های اخیر مبنی‌بر افزایش قیمت درخورتوجه تراشه‌ی پرچم‌دار جدید کوالکام نسبت‌به تراشه‌های پیشین. 

پوکو برای اینکه بتواند گوشی جدیدش را با قیمتی در حول و حوش ۲۶۵ دلار عرضه کند، احتمالا مجبور خواهد شد در آن به استفاده از دوربین‌های کم یا حتی دوربین‌هایی با وضوح به‌نسبت پایین روی بیاورد. این شرکت همچنین مجبور خواهد شد کیفیت طراحی گوشی را پایین بیاورد و به‌جای استفاده از پنل‌های گران‌قیمت OLED، گوشی جدیدش را به پنل LCD مجهز کند. مدیر کل پوکو ایندیا همچنین در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها گفته است که پوکو قصد دارد در کشور هند، ایرباد کاملا بی‌سیم عرضه کند. شرکت‌هایی نظیر سامسونگ و شیائومی پیش‌تر محصولاتی مشابه در این بازار عرضه کرده‌اند.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد مشخصات احتمالی پوکو F2 دارید؟ شما قیمت گوشی پوکو جدید را چقدر پیش‌بینی می‌کنید؟

قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی گوشی‌ های شیائومی نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات