مشخصات فنی جنسیس G80 اعلام شد

سه‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
نسل جدید از سدان لوکس جنسیس با قیمتی در حدود ۴۵ هزار دلار عرضه می‌شود. این محصول، با پیشرانه‌های قدرتمند و امکانات رفاهی متنوع، برای رقابت با مرسدس کلاس E و بی‌ام‌و سری 5 آماده شده است.
تبلیغات

نسل اول جنسیس G80 در سال ۲۰۱۶ وارد بازار جهانی شد. طی آزمایش توسط مؤسسات مختلف، این سدان لوکس میان‌رده امتیازات بسیار خوبی در زمینه‌ی ایمنی و کیفیت فنی گرفت. نسل دوم G80 از اواسط سال جاری با چهره‌ی کاملا جدید تولید خواهد شد تا ضمن هماهنگی با دیگر محصولات مدرن جنسیس شامل شاسی‌بلند GV80 و سدان پهن‌پیکر G90، مشتریان تازه برای خودروسازی کره جذب کند.

زبان طراحی جدید جنسیس در شاسی‌بلند GV80 رونمایی شد. این سبک با چراغ‌های چهارگانه (quad lamp) شناخته می‌شود که در جلو و عقب، متفاوت از رقبا هستند. سدان اندازه متوسط G80 هم، چنین شرایطی خواهد داشت. رونمایی رسمی این خودرو، به‌صورت آنلاین با انتشار فیلم و عکس از کره‌جنوبی انجام شد؛ هرچند که نمای کلی بدنه و چراغ‌ها، پیش‌تر اطلاع‌رسانی شده بود. مهم‌ترین تفاوت ظاهری G80 و GV80، مربوط به جلوپنجره و سپر اصلی است که برای مدل سدان، کشیده‌تر و عریض‌تر به‌نظر می‌رسد. در این بخش، ادوات کروم با حفاظ مشبک وجود دارند که G80 را پهن‌پیکر و ارزشمند جلوه دهند.

genesis g80

جدیدترین محصول جنسیس از رینگ‌های ۲۰ اینچ با طرح پنج‌پر استفاده می‌کند که البته از این نظر هم مشابه GV80 است. روشنایی LED با حالت دوگانه و موازی روی گلگیر جلو و خط بدنه‌ی کشیده شده از لبه‌ی درپوش موتور تا چراغ‌های عقب نیز، تفاوت خاصی با شاسی‌بلند جنسیس ندارد.

در عوض، تفاوت بین فضای داخلی G80 و GV80 فراتر از انتظار است. مدل سدان، با نمایشگر عریض ۱۴/۵ اینچ در مرکز داشبورد و نمایشگر سه‌بعدی ۱۲/۳ اینچ پشت فرمان عرضه می‌شود؛ ضمن اینکه فرمان ویژه و متفاوت از نمونه‌ی موجود در شاسی‌بلند GV80 دارد. رابط اپل‌کارپلی و اندرویداتو، فناوری نمایش اطلاعات روی شیشه (HUD) با انبوهی از چوب و چرم و آلومینیوم در فضای داخلی G80 دیده می‌شود.

genesis g80

در مقایسه با نسل قبل، مدل جدید مجهز به امکانات ایمنی بیشتری است. در تمامی نسخه‌ها، هشدار نقطه‌ی کور، ترمز اضطراری خودکار، تعویض خط با دریافت فرمان از فلاشر چراغ راهنما و کروز کنترل هوشمند با قابلیت کاهش یا افزایش سرعت وجود دارد. فناوری یادگیری ماشینی (Machine Learning) نیز برای G80 فراهم شده است تا باتوجه به نوع رانندگی استفاده کنندگان از این خودرو، سیستم‌های کمکی را تنظیم کند.

برای مدل جدید، پیشرانه‌های ۳/۳ لیتری و ۳/۸ لیتری کنار گذاشته شده است. ارزان‌ترین نسخه‌ی G80، از موتور توربوشارژ ۲/۵ لیتر ۴ سیلندر خطی با قدرت ۳۰۰ اسب‌بخار و گشتاور ۴۲۱ نیوتن‌متر استفاده خواهد کرد. مدل قوی‌تر، پیشرانه‌ی ۳/۵ لیتر توربوشارژ V6 با قدرت ۳۷۵ اسب‌بخار و گشتاور ۵۳۰ نیوتن‌متر خواهد داشت. برای بازار اروپا هم، نمونه‌ی دیزلی ۲/۲ لیتر با قدرت ۲۰۷ اسب‌بخار فراهم خواهد بود. 

genesis g80

نسل دوم جنسیس G80 با افزایش قدرت و کاهش وزن همراه است. بنابر ادعای شرکت سازنده، ۱۹ درصد شاسی این خودرو از آلومینیوم ساخته شده تا ۱۱۰ کیلوگرم سبک‌تر از مدل قبلی باشد. همچنین، ضمن افزایش فضای کابین، ارتقا بدنه و مرکز ثقل نیز کاهش داشته است تا فرمان‌پذیری خودرو بهبود یابد.

قیمت نهایی جنسیس G80 جدید نامشخص است. این محصول، از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ وارد بازار جهانی خواهد شد و احتمالا، آستانه‌ی قیمت ۴۵ هزار دلاری خود را حفظ خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات